Pagina 1 van 1

Diversen Kadjar

Geplaatst: 01 feb 2016 23:18
door m.atthijs
Hallo,

Voor mijn bestelde Kadjar ben ik alvast wat websites aan het afstruinen voor extra's als hondenrek (of eigenlijk een rek om passagiers te beschermen tegen naar voren vliegende bagage), een kunststof of rubberen kofferbakmat en dakdragers. Daarbij kom ik allerlei aanbieders tegen en allerlei merken. Ik hoef dergelijke accessoires niet zo nodig met een Renaultlogo erop en dan kun je behoorlijk besparen, mits de gekochte spullen wel goed genoeg zijn.

Daarom de vraag: heeft iemand ervaring (op welk model auto dan ook) met dakdragers van Farad? Ik zie dat ze ongeveer 100 euro (of meer...) goedkoper zijn dan die van Thule. Weet iemand of Thule die 100 euro extra echt waard is?

Heeft verder iemand ervaring met een universeel hondenrek? Deze klem je tussen de achterbank of de vloer van de kofferbak en het plafond. Staat dat wel stevig? Zijn er alternatieven?

Ben erg benieuwd naar inhoudelijke reacties. En sorry als ik dit in een verkeerd topic heb gepost; ben net nieuw hier.

Re: Diversen Kadjar

Geplaatst: 02 feb 2016 02:39
door troapel
Zo'n universeel hondenrek heeft mijn vader ook, maar dan in een Laguna. Deze doet wat hij hoort te doen, namelijk de hond in de kofferbak houden. Mijn vader is er zeer over te spreken.

Re: Diversen Kadjar

Geplaatst: 02 feb 2016 17:38
door verbaant
Ook ik ben op dezelfde zoektocht voor wat betreft het hondenrek. Voorlopig nog zonder echt resultaat, althans: renault heeft er zelf een! Wel prijzig, dat dan weer wel. Maar als de kwaliteit navenant is, geen probleem.

Re: Diversen Kadjar

Geplaatst: 02 feb 2016 17:40
door michelvd
Hebben jullie ook op ebay.de gekeken. Daar staan altijd ontzettend veel accessoires te koop voor veel modellen. De kunststof bak voor in de achterbak staat daar bijvoorbeeld veelvuldig op.

Re: Diversen Kadjar

Geplaatst: 02 feb 2016 20:48
door DHL
Wel opletten met bvb rubberen zaken zoals matjes. Die van Renault ruik je niet, die namaakdingen ruiken erg naar rubber. Ik zou altijd voor origineel gaan eigenlijk.

Re: Diversen Kadjar

Geplaatst: 19 jul 2016 17:19
door m.atthijs
Heb "mijn" lease-Kadjar nu een maand en ben er na ruim 4.000 km erg blij mee. Wel een paar onnozelheidjes die bij mijn Skoda Octavia uit 2013 (oud model) beter voor elkaar waren.
- Allereerst vind ik het raar dat, met de lichtschakelaar op stand Auto, het dimlicht niet aan gaat als het regent. Bij de Skoda (en ook bij de 11 jaar oude Citroën C4 van mijn vrouw) gaat het dimlicht keurig aan na een keer of zes continu wissen.
- Verder is het opmerkelijk dat je, als je de blokkeringsschakelaar voor de portierruiten indrukt, zelf die ruiten ook niet meer omhoog of omlaag kunt doen. Bij de Skoda kun je in het bestuurdersportier nog gewoon alle ramen bedienen. Is dat misschien instelbaar?
- Dimmen van verlichting van cockpit en R-Link is erg omslachtig. Wat is erop tegen om daarvoor een gewoon draaiknopje te monteren?
- Achterlichten branden niet in combinatie met dagrijlichten en dat is volgens de dealer niet instelbaar.

Auto is erg zuinig! Rond de 1 op 20 is bij mij goed haalbaar! En het verbruik volgens de boordcomputer is maar 2 à 3% lager dan het werkelijke verbruik. Dat heb ik bij veel auto's in het verleden veel erger meegemaakt. Ga nu een tank met ingedrukte eco-knop rijden om te zien hoe dat bevalt en of dat inderdaad een besparing oplevert.

Verder vind ik de EDC erg fijn. Het is even wennen dat je bij inparkeren niet de snelheid kunt regelen door harder of zachter te remmen (want bij remmen op kruipsnelheid wordt ontkoppeld), maar daar ben ik inmiddels aan gewend. En voor de rest schakelt het supersoepel.

Al met al: een heerlijke auto, waaraan nog wat kleine dingetje (zie boven) gefinetuned zouden kunnen worden.

Re: Diversen Kadjar

Geplaatst: 20 jul 2016 09:07
door zandbak
Ik herken het zelfde els ex vw en audi rijder. De 1.5dci is echt een fijn blok.

Diversen Kadjar - rijgedrag

Geplaatst: 25 aug 2016 09:28
door Obelikx
In oktober ga ik mijn bestelde Kadjar ontvangen. Ik heb in het verleden een(eerste type) Scenic gereden met een LPG ingebouwd. Ik had met deze auto twee grote problemen:

1. Afslaan motor koude motor bij de eerste bocht.
2. Sterk overhellen bij insturen klaverblad waardoor ik de snelheid niet hoger kreeg dan ca 90 km/u

Het eerste probleem heeft de dealer nooit kunnen oplossen. Voor het tweede probleem ben ik benieuwd naar de Kadjar. Dit is ook een hogere auto. Hoe ligt deze in de bocht?

Re: Diversen Kadjar

Geplaatst: 25 aug 2016 13:27
door m.atthijs
Een heel stuk beter. Met mijn Kadjar kan ik bochten minstens zo snel nemen als met mijn vorige auto, een Skoda Octavia II. Het is natuurlijk geen sportieve bak met navenante oncomfortabele harde vering, maar daar kies je de Kadjar natuurlijk ook niet op uit.

Re: Diversen Kadjar

Geplaatst: 25 aug 2016 16:04
door DHL
Die eerste types Scenic kan je totaal niet meer vergelijken hoor. Dat waren nog echte deinende wagens :)
Zal ook wel wat kilometers gehad hebben en hierdoor ook al wat minder goede wegligging hebben. Wees maar gerust...