Pagina 1 van 1

R-Link2 en serienummer R-link2?

Geplaatst: 05 apr 2016 10:38
door ReinierH
Goedemorgen,

Ik rij sinds kort Kadjar en probeer Tom Tom Live Services te activeren op mijn R-Link2.

Ik gebruik Apple / Mac en heb inmiddels:
- een MyRenault account;
- via een omweg R-link Toolbox geinstalleerd op mijn Mac;
- USB stick (leeg, FAT32, groter dan 16GB) conform manual 2 minuten in USB poort Kadjar gedaan;
- bij aanmaken gebruikersaccount R-link store online, alles ingevuld, totdat er gevraagd wordt naar serienummer van R-link, dat zou 'ie dan (USB stick inmiddels in Mac) van stick moeten lezen: nee, pindakaas!
- Renault gebeld, verteldan dat bij Menu -> Systeem -> een submenu staat. Daar zie ik alleen staan "HUID-informatie" (lange code, letters & cijfers), Licentie (geen code), Navigatie-informatie (cijferreeks).

Wanneer ik code bij HUID of Navigatie invoer, worden beiden niet herkend als serienummer R-link2.

Wat doe ik fout / hoe kom ik achter juiste serienummer van R-link2. zodat ik die r-link store account kan aanmaken?
Alle tips welkom, dank!!!

:D

Re: R-Link2 en serienummer R-link2?

Geplaatst: 05 apr 2016 11:26
door DHL
Je bent het werk van de dealer aan het doen. Normaal zet die alles aktief voor je.
Normaal heb je geen omweg nodig voor rlink toolbox 2 op je mac. Gewoon via google chrome of safari lukt het ook nu.

Re: R-Link2 en serienummer R-link2?

Geplaatst: 06 apr 2016 09:41
door ReinierH
Dag DHL,

Dank voor je reactie.
Ben NU bij de dealer, ze zijn a/h puzzelen, ben benieuwd of ze dit in een keer gefixt krijgen.

Ik dacht dat je Java nodig had op je Mac op de R-link toolbox te kunnen draaien (Java app).
Hoe dan ook, serienummer van mijn R-link blijft tot nu toe onvindbaar...

Thanks!

Re: R-Link2 en serienummer R-link2?

Geplaatst: 06 apr 2016 10:39
door DHL
Bij toolbox2 heb je die omweg niet meer nodig :)
Hopelijk lukt het bij je dealer, mij lijkt het dat hij één en ander vergeten voorbereiden was.
Hij kan zien of alles aktief staat op je rlink, zelfs abonnementen die je verlengt.