Pagina 1 van 2

Estate 110pk of 130pk diesel

Geplaatst: 17 mar 2016 15:52
door elbertse01
Ik twijfel nog of ik de Estate 130pk Intens of 110pk Intens (handgeschakeld) zal bestellen via de leasemaatschappij.
Als ik de 130pk bestel heb ik alleen nog ruimte voor een Easy park pakket en met de 110pl ppk ook voor winterpakket en Bose / 8.7inch pakket.
Ik heb bijna 5 jaar een 508SW 156pk benzine gereden en nu tijdelijk een Megane hatchback 110pk totdat een volgende auto komt. Voor de Megane is 110pk een mooie motor.
Er zijn volgens mij op dit moment geen 130pk versies zonder EDC om in proef te rijden. Iemand advies?
Iemand al gehoord wanneer de Estate bij de dealer is te bewonderen?

Re: Estate 110pk of 130pk diesel

Geplaatst: 17 mar 2016 16:04
door larsdijkstra 16v
110 pk is ruim voldoende! echt. weinig verschil in 110 en 130. de 110 is zeer soepel, stil en vlot zat. wij (Munsterhuis) zijn zeer onder de indruk van de 110 pk in deze grote auto, ruim voldoende. ik zou mn geld inderdaad steken in extra's vooral de Bose!

Re: Estate 110pk of 130pk diesel

Geplaatst: 17 mar 2016 20:08
door Maurice70
Let wel op dat bij de 110 pk geen dubbele (nep) uitlaten zit.
Jammer dat deze niet onder elke uitvoering zitten.

Re: Estate 110pk of 130pk diesel

Geplaatst: 17 mar 2016 20:09
door Maurice70
Let wel op dat bij de 110 pk geen dubbele (nep) uitlaten zit.
Jammer dat deze niet onder elke uitvoering zitten.

Re: Estate 110pk of 130pk diesel

Geplaatst: 17 mar 2016 20:27
door mrsmit01
Ik heb vanmorgen nog in de sedan versie met 110pk gereden. Op zich doet die motor het prima in deze auto. Voor mij persoonlijk is het koppel toch net iets te weinig en daarom heb ik de estate met 130 pk besteld.

Re: Estate 110pk of 130pk diesel

Geplaatst: 18 mar 2016 08:34
door elbertse01
Dat van die dubbele (nep) uitlaten wist ik niet. Staat dat in een folder oid?
Ik kan me voorstellen dat je toch wel aardig wat verschil merkt. De 130pk is ook 4kleppen per cilinder. Ik ben geen kenner, maar daar merk je qua kracht of geluid denk ik zeker wat van toch?

Re: Estate 110pk of 130pk diesel

Geplaatst: 18 mar 2016 17:32
door larsdijkstra 16v
het verschil is minder aanwezig dan verwacht. daarnaast verrast de soepelheid an sich van de 110, zonder de 130 gereden te hebben. kracht en soepelheid zijn verrassend maar dan je je verwacht van de 110 op basis van de specs

Re: Estate 110pk of 130pk diesel

Geplaatst: 05 apr 2016 19:04
door El-Salvador
Ik rij nu in de Laguna Estate 110 dCi en ben daar zeker niet tevreden mee. Volgens de fabrieksopgave is de talisman zelfs nog minder snel (0-100) dan deze Laguna.
Net proefgereden in de sedan met 130 PK en het verschil is zeker te merken tov mijn huidige motor en je krijgt er een veel soepelere auto voor terug. ik ga zeker voor de dCi 130.

Re: Estate 110pk of 130pk diesel

Geplaatst: 05 apr 2016 22:25
door larsdijkstra 16v
De 110 van de Laguna is niet te vergelijken met die in de Talisman. Minder soepel en rauwer. Maar succes met de keuze!

Re: Estate 110pk of 130pk diesel

Geplaatst: 12 apr 2016 15:38
door El-Salvador
Ik zie trouwens in de nieuwe prijslijst dat de 130 PK Estate naar 25% gaat....

Re: Estate 110pk of 130pk diesel

Geplaatst: 12 apr 2016 15:43
door mrsmit01
El-Salvador schreef:Ik zie trouwens in de nieuwe prijslijst dat de 130 PK Estate naar 25% gaat.
Klopt helaas. Zie ook Topic besteld :( 4% bijtelling is toch behoorlijk wat op dit bedrag. Dus daarom nu maar voor de 110 PK gekozen.

Re: Estate 110pk of 130pk diesel

Geplaatst: 20 apr 2016 12:42
door Praveen
Het rare ervan is dat in de prjslijst de 130pk naar 25% bijtelling gaat, maar als je afgaat van d technische gegevens dan zit hij op de grens van 21% bijtelling.

Re: Estate 110pk of 130pk diesel

Geplaatst: 20 apr 2016 16:46
door Thomas84
Praveen schreef:Het rare ervan is dat in de prjslijst de 130pk naar 25% bijtelling gaat, maar als je afgaat van d technische gegevens dan zit hij op de grens van 21% bijtelling.
Als je kijkt naar de uitstoot bij de prijslijst staat deze op 108 gram. Kijk je achterin de folder bij de specs van de motor staat er nog 106 gram. Dat is de oude waarde en dat hebben ze blijkbaar nog niet aangepast.

Op de Franse Renault site staat het hetzelfde, voorin de folder bij de prijzen is het aangepast maar achterin nog niet.

In Frankrijk is trouwens de 130pk ook als Zen uitvoering te krijgen, hier alleen als Intens.

Re: Estate 110pk of 130pk diesel

Geplaatst: 07 feb 2017 17:23
door Toering
Ik heb voor de 110 pk edc estate(zwart) incl alle pakketten, leer en 19 inch gekozen .... gewoon omdat deze motor prima voldoet zelfs in vergelijk met mijn huidige lease auto, een Mercedes CLA Shootingbrake 200CDI automaat.

Re: Estate 110pk of 130pk diesel

Geplaatst: 07 feb 2017 18:12
door rvdgaag
Ik heb de 110pk station een dag als vervangende auto gehad voor mijn Espace dci 160pk.

Ik vond het zwaar tegenvallen, trekkracht ontbrak en hoog in de toeren weinig pk's, je merkt gewoon dat de auto tekort komt om dynamisch te rijden.

Eenmaal op snelheid rijdt hij prima maar probeer niet in te halen of snel te accelereren want dat trekt hij niet. Ik zou als je de keuze moet maken de 130pk versie nemen als de 160 pk niet kan.

Re: Estate 110pk of 130pk diesel

Geplaatst: 07 feb 2017 23:53
door Lj-75
130 edc dci is een prima keuze.... bovendien geen 25% meer..

Re: Estate 110pk of 130pk diesel

Geplaatst: 07 feb 2017 23:53
door Lj-75
130 edc dci is een prima keuze.... bovendien geen 25% meer..

Re: Estate 110pk of 130pk diesel

Geplaatst: 08 feb 2017 07:27
door spicy
elbertse01 schreef:Dat van die dubbele (nep) uitlaten wist ik niet. Staat dat in een folder oid?
Ik kan me voorstellen dat je toch wel aardig wat verschil merkt. De 130pk is ook 4kleppen per cilinder. Ik ben geen kenner, maar daar merk je qua kracht of geluid denk ik zeker wat van toch?
Voor het zicht van de uitlaten kan je de configurator bekijken. het plaatje verandert mee met de motoruitvoering.
Bij een estate is het verschil minder groot dan bij de limo


2 of 4 kleppen per cylinder is bij een diesel minder van belang. Bij een benzine ervaar je meer soepelheid, bij een diesel krijg je bij 16 kleppen iets meer power op de hoge toeren, bij 8 kleppen meer in de lage toeren. Een 8-klep configuratie heeft in diesel ook het voordeel nog iets zuiniger te zijn.
Om een direct voorbeeld te geven: mijn huidige Volvo (V40 D2) heeft een PSA 1.6 motor met 8 kleppen, en die loopt veel zuiniger, soepeler, stiller en krachtiger dan dezelfde motor in 16 klepper configuratie (Citroen Berlingo).

Re: Estate 110pk of 130pk diesel

Geplaatst: 08 feb 2017 08:45
door nikk
110pk nemen en laten chippen is wellicht een optie. Loopt ie misschien nog wel prettiger dan de 130pk na de chip

Re: Estate 110pk of 130pk diesel

Geplaatst: 08 feb 2017 10:27
door Toering
nikk schreef:110pk nemen en laten chippen is wellicht een optie. Loopt ie misschien nog wel prettiger dan de 130pk na de chip
Maar waar zou je dit het beste kunnen laten doen?....RICA?

Re: Estate 110pk of 130pk diesel

Geplaatst: 08 feb 2017 10:42
door Klinkmaister
Toering schreef:
nikk schreef:110pk nemen en laten chippen is wellicht een optie. Loopt ie misschien nog wel prettiger dan de 130pk na de chip
Maar waar zou je dit het beste kunnen laten doen?....RICA?
Of de 130 laten chippen naar 160+ ;-)

Re: Estate 110pk of 130pk diesel

Geplaatst: 08 feb 2017 11:32
door Pleiades
Chippen van een nieuwe auto? Das pech, garantie weg.

Re: Estate 110pk of 130pk diesel

Geplaatst: 08 feb 2017 11:53
door Bull
Mijn eerste proefrit was in een DCI 110 pk. De dealer heeft de motorkap bij terugkomst moeten openen om mij ervan te overtuigen dat het toch echt "maar" een 110 pk was. Kanttekening hierbij is dat mijn vorige auto een megane coupe dci 110 is

Re: Estate 110pk of 130pk diesel

Geplaatst: 08 feb 2017 12:08
door nikk
@klinkmaister,

Ja dat is nog mooier maar als je de bijtellingsklasse van de 110pk wilt dan zou die motorisering het uitgangspunt zijn.

Wat Pleiades aangeeft qua garantie heb ik geen idee. Gaan ze dat uberhaupt gelijk uitvinden als ie gechipt is?

Re: Estate 110pk of 130pk diesel

Geplaatst: 08 feb 2017 12:23
door Toering
Ik ga niet chippen....kan alleen maar problemen veroorzaken tijdens een lease-periode.Ik ben voor een 110 pk dci edc estate Intense incl alle pakketten, leer en 19 inch gegaan. Voor het echte sportieve heb ik een andere auto.

Re: Estate 110pk of 130pk diesel

Geplaatst: 08 feb 2017 13:20
door Pleiades
@nikk: Zodra hij bij Renault aan de clip wordt gehangen kunnen ze zien dat er geen originele software op staat.

Re: Estate 110pk of 130pk diesel

Geplaatst: 08 feb 2017 13:21
door Moody
Ik sta voor dezelfde keuze; uitgangspunt is wat je precies verwacht van de voiture. Als je van een 160pk in een 110pk stapt, tsja, dan is het ook even "behelpen". Als je een zware rechtervoet hebt, tsja, dan voelt die 110pk ook erg tam en weinig dynamisch. Ook met 160pk in het vooronder is het géén sportwagen. Het is vooral een cruiser, met veel comfort en fantastische uitstraling. Leasetechnisch komt het er vaak op neer dat je OF meer opties kunt aanvinken OF een meer dynamisch rijkarakter kunt ervaren en zelfs dat is subjectief. Voor beide kun je pleiten, het is maar waar je als bestuurder waarde aan hecht, waarbij er géén sprake is van goed of fout.

Re: Estate 110pk of 130pk diesel

Geplaatst: 08 feb 2017 14:03
door spicy
Moody schreef:Ik sta voor dezelfde keuze; uitgangspunt is wat je precies verwacht van de voiture. Als je van een 160pk in een 110pk stapt, tsja, dan is het ook even "behelpen". Als je een zware rechtervoet hebt, tsja, dan voelt die 110pk ook erg tam en weinig dynamisch. Ook met 160pk in het vooronder is het géén sportwagen. Het is vooral een cruiser, met veel comfort en fantastische uitstraling. Leasetechnisch komt het er vaak op neer dat je OF meer opties kunt aanvinken OF een meer dynamisch rijkarakter kunt ervaren en zelfs dat is subjectief. Voor beide kun je pleiten, het is maar waar je als bestuurder waarde aan hecht, waarbij er géén sprake is van goed of fout.
Ik ben zelf voor de 110 EDC gegaan.
In principe had ik keuze om eveneens een 130 te nemen, maar niet gecombineerd met de EDC (te veel CO2 uitstoot, dus veel bijleggen voor de voordelen alle aard).

Ik vond de EDC een veel grotere toegevoegde waarde te hebben dan die extra 20pk (en te snel rijden mag toch niet).
Al mijn vorige wagens waren in die "range" (in volgorde 110-105-136-115 en nu 110), en eerlijk gezegd vind ik niet dat er zoveel verschil inzit.

Re: Estate 110pk of 130pk diesel

Geplaatst: 13 feb 2017 10:24
door elbertse01
Ik rij inmiddels sinds begin januari in een Estate Intens 130pk diesel (brun vision). De 130pk rijdt prima en erg blij mee.

Re: RE: Re: Estate 110pk of 130pk diesel

Geplaatst: 13 feb 2017 10:50
door Thomas84
nikk schreef:@klinkmaister,

Ja dat is nog mooier maar als je de bijtellingsklasse van de 110pk wilt dan zou die motorisering het uitgangspunt zijn.

Wat Pleiades aangeeft qua garantie heb ik geen idee. Gaan ze dat uberhaupt gelijk uitvinden als ie gechipt is?
Deze is nu voor elke motorisering gelijk.
Zodra ze een auto uitlezen kan je zo zien of deze gechipt is. Zie je onder andere aan de turbodruk welke iets hoger is en andere inspuittijden. Het is niet de eerste keer dat een berijder een naheffing van de leasemaatschappij krijgt omdat ze bericht van de dealer hebben gekregen dat de auto gechipt blijkt te zijn. Ze zullen dan sommige reparaties verhalen op de berijder. Als een auto gechipt is en de leasemaatschappij is hiervan op de hoogte en heeft hier goedkeuring aan gegeven dan zie je dit ook terug in de leaseprijs. Dit om een potje te maken voor de extra onderhoudskosten zoals banden e.d.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Re: Estate 110pk of 130pk diesel

Geplaatst: 14 feb 2017 09:40
door Praveen
Toering schreef:Ik heb voor de 110 pk edc estate(zwart) incl alle pakketten, leer en 19 inch gekozen .... gewoon omdat deze motor prima voldoet zelfs in vergelijk met mijn huidige lease auto, een Mercedes CLA Shootingbrake 200CDI automaat.
Ik heb lang getwijfeld en ben voor de mercedes cla shooting brake 200d automaat gegaan.
Qua ruimte is de Talisman de ruimere, maar die zie je nu weer zo veel rondrijden.
En aangezien alles naar 22% bijtelling is gegaan kijken we nu niet meer zo zeer op de bijtelling.
Een compleet uitgeruste Talisman kwam duurder uit dan de CLA Shooting Brake.

Re: Estate 110pk of 130pk diesel

Geplaatst: 14 feb 2017 10:43
door Toering
Ieder zijn keuze..... mooie auto hoor die Shootingbrake!
Wij zijn echt voor het extra comfort van de Talisman gegaan.
BTW....Ik ben benieuwd of je na een jaar of zo'n 65K km de stoelen in de Shootingbrake nog lekker vindt zitten.

Re: Estate 110pk of 130pk diesel

Geplaatst: 14 feb 2017 13:13
door DHL
Zeer mooi die shooting break. Mocht ik geen grote kinderen hebben, zou dit zeker één van de kanshebbers zijn. Kwalitatief zal dat ook wel in orde zijn...

Re: Estate 110pk of 130pk diesel

Geplaatst: 14 feb 2017 15:17
door Gompie67
Het blijft gewoon een A-klasse...

Re: Estate 110pk of 130pk diesel

Geplaatst: 16 feb 2017 07:25
door Praveen
Toering schreef:Ieder zijn keuze..... mooie auto hoor die Shootingbrake!
Wij zijn echt voor het extra comfort van de Talisman gegaan.
BTW....Ik ben benieuwd of je na een jaar of zo'n 65K km de stoelen in de Shootingbrake nog lekker vindt zitten.

Heb een proefrit destijds in een Talisman gehad en nog andere merken.
Het was wel een verschil in rijden en beleving moet ik zeggen.
Nu heb ik zelf 2 kleine kinderen (3 en 5 jaar) dus de ruimte van een ruime station heb ik niet nodig.

De stoelen zitten nog steeds lekker, heeft meer instelmogelijkheden dan het voor facelift model.
Mijn collega's hebben nog een model van voor de facelift.

Het is inderdaad een A-klasse, maar de ruimte is ruimer dan mijn Volvo V40. Daar was ik wel verbaasd over.
Aangezien ik circa 1000 km per week rij hoor je mij niet klagen over de auto.
Mis alleen het goede geluid die ik in de Volvo V40 had zitten. Misschien over een tijdje een upgrade laten doen op de speakers.

Maar Renault is goed bezig met de Talisman! Het is een mooie auto geworden.