Storing 'Controleer Inspuitsysteem'
Geplaatst: 08 feb 2023 08:59
Beste forumleden,
Een week of 2 geleden plopte de melding Controleer Inspuitsysteem op inclusief de oranje servicemelding.
Kort daarna bij de dealer de fout laten uitlezen. Fout was het gevolg van te hoge turbodruk. De dealer heeft de code gewist en alle slangen en aansluitingen gecontroleerd. Visueel alles in orde. Auto rijdt ook verder normaal, houdt niet in en verbruikt ook niet meer.
Na 2 weken gereden te hebben, is de foutmelding gisterenmorgen weer terug gekomen. Toen ik gisteren naar huis reed en de adaptieve cruise control wilde inschakelen, gaf de auto aan dat de snelheidsregelaar niet beschikbaar was. Mijn vermoeden werd 's avonds bevestigd, de cruise control niet beschikbaar zijn houdt verband met de storing inspuitsysteem. Die twee meldingen samen, wijzen bij veel Renault diesels op een probleem met de roetfilter.
Volgens de dealer zit er mogelijk een scheurtje in een slangetje (achterzijde blok). Juist ook omdat ik na het starten kort uitlaatgassen ruik in het interieur. In dat geval moet de voortrein los en wordt het een dure herstelling. Mocht er een slang lekken (gat, scheur of niet meer goed gemonteerd), moet de dealer dit toch relatief snel kunnen vinden door een 'rooklekdetectie' te doen?
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze meldingen?
Een week of 2 geleden plopte de melding Controleer Inspuitsysteem op inclusief de oranje servicemelding.
Kort daarna bij de dealer de fout laten uitlezen. Fout was het gevolg van te hoge turbodruk. De dealer heeft de code gewist en alle slangen en aansluitingen gecontroleerd. Visueel alles in orde. Auto rijdt ook verder normaal, houdt niet in en verbruikt ook niet meer.
Na 2 weken gereden te hebben, is de foutmelding gisterenmorgen weer terug gekomen. Toen ik gisteren naar huis reed en de adaptieve cruise control wilde inschakelen, gaf de auto aan dat de snelheidsregelaar niet beschikbaar was. Mijn vermoeden werd 's avonds bevestigd, de cruise control niet beschikbaar zijn houdt verband met de storing inspuitsysteem. Die twee meldingen samen, wijzen bij veel Renault diesels op een probleem met de roetfilter.
Volgens de dealer zit er mogelijk een scheurtje in een slangetje (achterzijde blok). Juist ook omdat ik na het starten kort uitlaatgassen ruik in het interieur. In dat geval moet de voortrein los en wordt het een dure herstelling. Mocht er een slang lekken (gat, scheur of niet meer goed gemonteerd), moet de dealer dit toch relatief snel kunnen vinden door een 'rooklekdetectie' te doen?
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze meldingen?