Apps en update: account maken niet mogelijk
Geplaatst: 20 jan 2018 21:20
Deze week mijn nieuwe auto opgehaald (zie onderschrift) met daarin een R-link 2 systeem. De connectie met mijn S8 verliep prima en ik kan nu mijn muziek via bluetooth spelen. De verkoper raadde aan een account aan te maken en updates te downloaden. Daar ben ik dus mee aan de slag gegaan. Ik zag dat er in het syteem apps geïnstalleerd kunnen worden en dat daarvoor een toolbox downloader nodig is. Dus heb ik de R-link store maar eens opgezocht en geprobeerd daar een account aan te maken. Maar dat valt niet mee, er zijn twee nummers nodig die je niet niet zo makkelijk bij de hand hebt:
- Het chassisnummer (VIN) staat volgens de toelichting op kentekenbewijs (deel II). Ik zoeken naar het kentekenbewijs deel II, maar niet te vinden. Uiteindelijk blijkt het niet te gaan om deel II maar om deel I waarop dit nummer staat!
- R-link serienummer: beschrijving is erg onduidelijk maar uiteindelijk gevonden in de software van de auto
Na het invoeren van deze twee nummers krijg ik de melding
Het ingevoerde identificatienummer van de auto en het R-Link serienummer komen niet overeen
Alles gecontroleerd en nog een keer over gedaan maar ik blijf deze melding krijgen.
Ik ben lost...... hoe kan ik nu apps installeren en updaten?
- Het chassisnummer (VIN) staat volgens de toelichting op kentekenbewijs (deel II). Ik zoeken naar het kentekenbewijs deel II, maar niet te vinden. Uiteindelijk blijkt het niet te gaan om deel II maar om deel I waarop dit nummer staat!
- R-link serienummer: beschrijving is erg onduidelijk maar uiteindelijk gevonden in de software van de auto
Na het invoeren van deze twee nummers krijg ik de melding
Het ingevoerde identificatienummer van de auto en het R-Link serienummer komen niet overeen

Alles gecontroleerd en nog een keer over gedaan maar ik blijf deze melding krijgen.
Ik ben lost...... hoe kan ik nu apps installeren en updaten?