Geen kaarten meer te zien in RLink store
Geplaatst: 18 okt 2018 23:50
Volgens Renault is dit gebeurd sinds de functie "map update service" verviel in maart van dit jaar.
Ik zie nergens nog een gewone kaart beschikbaar of ook nergens de map update service.
Renault zegt dat ik bij de dealer de map update service terug moet laten activeren maar de dealer zegt dat ze dat nooit doen. Dat moet de klant zelf thuis doen op zijn PC. Dat lukt dus niet want het staat niet in de RLink store.
De auto is een importwagen uit Duitsland. Daar gaat al een en ander fout in de RLink store vermoed ik.
Meerdere mappen in de catalogus zijn dubbel (doch met een ander icoon, wel dezelfde titel) en leeg.
Ik dacht erover om me te registreren in de RLinkstore in een ander land, bv NL maar dan moet ik het nummer van de RLink invullen en zou ik bepaalde apps kunnen kwijt zijn, zo zegt een waarschuwing. Ik heb voor de digitale services betaald voor 3 jaar en die wil ik niet kwijt (incl verkeersinfo).
Op meerdere fora wordt beschreven dat het een oplossing is om een gratis app te verwijderen of een gratis app toe te voegen met de Rlink store en toolbox. Ik heb dat geprobeerd maar tot nu toe zie ik geen verschil.
Volgens wat ik las zou een dergelijke deactivatie of activatie van een app de RLink store naar een soort reset brengen waarna de kaarten weer unlocked zouden raken. Zonder succes allemaal dus.
Heeft iemand daarover toevallig iets gelezen of zelf ondervonden ?
Ik ben een beetje aan het eind van wat ik nog zelf kan proberen en de dealer begrijpt het probleem schijnbaar niet echt of voor zover ze het dan begrijpen zegt men mij dat het met een importauto misschien wel nooit in orde komt.
Ik zie nergens nog een gewone kaart beschikbaar of ook nergens de map update service.
Renault zegt dat ik bij de dealer de map update service terug moet laten activeren maar de dealer zegt dat ze dat nooit doen. Dat moet de klant zelf thuis doen op zijn PC. Dat lukt dus niet want het staat niet in de RLink store.
De auto is een importwagen uit Duitsland. Daar gaat al een en ander fout in de RLink store vermoed ik.
Meerdere mappen in de catalogus zijn dubbel (doch met een ander icoon, wel dezelfde titel) en leeg.
Ik dacht erover om me te registreren in de RLinkstore in een ander land, bv NL maar dan moet ik het nummer van de RLink invullen en zou ik bepaalde apps kunnen kwijt zijn, zo zegt een waarschuwing. Ik heb voor de digitale services betaald voor 3 jaar en die wil ik niet kwijt (incl verkeersinfo).
Op meerdere fora wordt beschreven dat het een oplossing is om een gratis app te verwijderen of een gratis app toe te voegen met de Rlink store en toolbox. Ik heb dat geprobeerd maar tot nu toe zie ik geen verschil.
Volgens wat ik las zou een dergelijke deactivatie of activatie van een app de RLink store naar een soort reset brengen waarna de kaarten weer unlocked zouden raken. Zonder succes allemaal dus.
Heeft iemand daarover toevallig iets gelezen of zelf ondervonden ?
Ik ben een beetje aan het eind van wat ik nog zelf kan proberen en de dealer begrijpt het probleem schijnbaar niet echt of voor zover ze het dan begrijpen zegt men mij dat het met een importauto misschien wel nooit in orde komt.