Pagina 1 van 1

Netwerkstatus / dataverbinding

Geplaatst: 24 mar 2020 20:41
door A110
Goedenavond heren,

Eindelijk even tijd genomen om weer eens naar mijn Rlink2 te kijken.

Vorig jaar heeft de dealer het systeem bijgewerkt van versie 2.2... naar versie 7.0.24.166 die er nu opstaat.
Het werkt voor mijn goed zonder fouten. Maar ik rijd al een jaar rond met een melding boven in mijn scherm.

Deze melding heeft betrekking dat er geen dataverbinding aanwezig is. Ik had al contact gehad met degene die de update heeft uitgevoerd en hij vertelden mij dat hij alles had aangezet en dat ik het maar moest aankijken, het kon namelijk even een tijdje duren.
Vanavond ook even gekeken naar mijn netwerkstatus en die staat ook dat hij verbroken is en de service staat uitgeschakeld.

Nu ongeveer een jaar verder ( :shock: wat gaat de tijd snel als je het druk hebt) doet hij het nog steeds niet. Weet niet of het erg is maar ik ben zo iemand waarbij alles gewoon moet werken als het erop zit.

Is dit zelf via ddt4all aan te zetten of te bekijken of het aanstaat?

Afbeelding
Afbeelding

Re: Netwerkstatus / dataverbinding

Geplaatst: 26 mar 2020 15:28
door rvdgaag
Data service is een optie/abbonement die je moet kopen via de r-link store !

Re: Netwerkstatus / dataverbinding

Geplaatst: 26 mar 2020 17:23
door A110
Net gekeken maar die kan ik nergens vinden in mijn r-link store.
Ik log wel in via mijn computer omdat de r-link store in mijn auto dus niet werkt.

Re: Netwerkstatus / dataverbinding

Geplaatst: 27 mar 2020 16:58
door rvdgaag
Vreemd, haal je accu los en laat hem 20 minuten los. Als je wel een data abo hebt dan zal de R-Link herstarten zodra de boordspanning weer aanwezig is met "schone" instellingen. Als het dag nog niet werkt dan rest alleen nog de Renault dealer.

Re: Netwerkstatus / dataverbinding

Geplaatst: 27 mar 2020 20:43
door A110
Ik heb nu een hard reset uitgevoerd van het systeem. We wachten het een paar dagen af.

Als dit niet werkt dan gaan we eens naar de dealer.

De knop rlink store in mijn systeem heeft het nog nooit gedaan, is licht grijs.

Op mijn laptop in de rlink store waar ik ben aangemeld met mijn auto kan ik wel ergens zien wat er op mijn rlink staat maar alles is licht grijs en ik kan niks aan of uit zetten. Ik vermoed omdat mijn rlink geen data verbinding heeft.

Re: Netwerkstatus / dataverbinding

Geplaatst: 03 apr 2020 09:33
door exroosje
De R link store op je auto doet het pas als je een data verbinding hebt. Die moet je dus op de computer met de rlink toolbox eerst activeren (dmv een abonnement). Als het jou niet lukt, dan zul je het een dealer moeten vragen. Die zullen dat bij eerste aflevering van de auto ook vast gedaan hebben - maar uiteindelijk verloopt die.

Re: Netwerkstatus / dataverbinding

Geplaatst: 03 apr 2020 15:32
door A110
Update,
Ik heb het gevonden. Het heet digitale diensten.
Ik ga eens kijken wat dat kost om weer te activeren.

Net gekeken maar er staat aankoop niet mogelijk :fp:
het is en blijft een omslachtig systeem.

Welk abonnement moet ik dan kiezen? ik zie niks wat iets te maken heeft met data of R link store.

Re: Netwerkstatus / dataverbinding

Geplaatst: 05 apr 2020 14:20
door Pvhsoft
Ook ik heb helaas dezelfde melding. Abonnement Digitale Services verlopen per 1-3-2020 en kan ik nu niet meer verlengen.
Espace bj 2015 heeft 6 weken bij de dealer gestaan omdat R-link systeem niet meer wilde opstarten. Nadat dit hersteld was, startte de Espace vervolgens niet meer op. Uiteindelijk volledig nieuwe bekabeling gekregen. R-Link systeem bleef gevoelig.

Ga vanmiddag kijken of ik nog iets kan vinden in het systeem in de auto of daar iets wellicht is verwijderd.

Re: Netwerkstatus / dataverbinding

Geplaatst: 06 apr 2020 13:12
door steerej
als je een abonnement neemt op tom tom traffic zit daar gelijk digitale service bij, dit heb ik ook moeten doen om een data verbindig te krijgen in de auto.

Re: Netwerkstatus / dataverbinding

Geplaatst: 09 apr 2020 11:39
door Pvhsoft
Dank, abonnement weer verlengd en probleem opgelost.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Netwerkstatus / dataverbinding

Geplaatst: 11 apr 2020 16:59
door A110
Dank voor de terugkoppeling.

Ben blij dat het daar aan ligt en niet aan mijn systeem, ben ik ook weer op rust.