Pagina 1 van 1

updaten lukt niet

Geplaatst: 26 apr 2020 18:44
door Leo S
Beste mensen,

Sinds vorig jaar (dec. 2019) probeer ik al de kaarten te updaten. Volgens de dealer (die gestopt is) was dit een kwestie van een paar minuten. Inmiddels 15 telefoontjes verder en 28 e-mails geen resultaat. Volgens Renault NL staat er iets verkeerd, wat lastig te verhelpen is. Updaten van kaarten is onnodig complex, gevolg is dat mijn Renault Megane IV Limited is voorzien van kaarten van 2017 terwijl ik gewoon recht heb op 3 updates. Dealers zijn gericht op verkopen van auto's en niet op de klanten.

Zijn er meer met deze problemen?

updaten lukt niet

Geplaatst: 04 mei 2020 20:17
door ixlion
@Leo S:
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 8Gb SD kaart van Europa. Heb nu versie 990.8348. Deze kaart is dus van 13-04-2017!
Voor een update naar de laatst uitgegeven versie (1045), heb je een SD kaart nodig van 16Gb. Je hebt gratis 3 jaar updates van Renault na aanschaf van een nieuwe auto.
Ik heb vandaag Renault Route Service gebeld, 0800-0303 keuze 2,1 en weer 1.
Ik krijg een 16 Gb SD card met Europe V1045 via de dealer. Succes.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: updaten lukt niet

Geplaatst: 04 mei 2020 20:22
door MeganeRene1111
Bij mij moest eerst de firmware geüpdate worden naar versie 8.xx. eerder konden de kaarten voor 2019 niet geïnstalleerd worden. Deze update duurde ongeveer 2 uur. Daarna moest de kaartupfate van een half uurtje nog. Je zult voor de firmware naar de dealer moeten. Kost ook nog wat tijd (geld). Ik weet niet hoeveel dat heeft gekost, de dealer namelijk betaald. Kaart alleen 89 euro geloof ik. Als je aangeeft dat je systeem problemen heeft willen ze de firmware wel updaten van versie 2.xx of 3.xx naar 8.xx.

Succes.