RLINK2 toolbox
Geplaatst: 18 jun 2021 15:32
Goedemiddag,
Rijd een Kadjar sinds 2017 waarop nog geen CarPlay zit, dus rij met ingebouwde TomTom-kaarten en TomTom Traffic (inderdaad dus 2 verschillende dingen) voor de actuele verkeersinfo. Allemaal prima gegaan met de updates afgelopen jaren via Rlink2 Toolbox. Geen fijne interface, maar het lukte altijd. Nu was per 20 mei mijn TomTom Traffic afgelopen. Zelf geprobeerd te verlengen, maar RLink2 Toolboox opeens niet meer aan de praat gekregen met constant de melding 'no internet connection'. Op andere Macbook en op een Windows-PC geprobeerd, en zowel via UTP als wifi; allemaal niks.
Dus toch maar afspraak met dealer/garage gemaakt. Die hebben er vandaag tussen 10-14 uur (sic!) aan gewerkt, en heb na veel geploeter nu wel de laatste Map Update geïnstalleerd gekregen (ook fijn nu we weer op vakantie mogen), maar de TomTom Traffic-app is nergens te downloaden in 'mijn Rlinkstore': icoontje is nergens te vinden in de store. De garage weet het nu ook niet meer. Ze gaan nog bellen met een specialist. Dus als je 'm zelf niet kunt zien in je eigen Rlinkstore, dan heeft de gang naar de garage hoogstwaarschijnlijk geen zin. Ik blijf dus ook maar Flitsmeister oid erbij gebruiken. Garage heeft uiteraard geen kosten berekend, voor dit 4 uur durende akkevietje. Zodra zij toch iets meer weten en het kunnen fixen, meld ik me weer.
In de tussentijd had mijn Toolbox op de laptop nog steeds geen internetverbinding (heb alledrie de opties qua type verbinding ook al uitgeprobeerd) Heb vandaag via de site van Renault een nieuwe voor Mac gedownload en nu wordt het nog gekker. Ik krijg de melding" Apple kan het bestand niet controleren op kwaadaardige software", dus nu kan ik helemaal niks meer. Mocht iemand iets vergelijkbaars met installatie Toolbox meegemaakt hebben, en een oplossing weten, dan hoor ik het graag!
Rijd een Kadjar sinds 2017 waarop nog geen CarPlay zit, dus rij met ingebouwde TomTom-kaarten en TomTom Traffic (inderdaad dus 2 verschillende dingen) voor de actuele verkeersinfo. Allemaal prima gegaan met de updates afgelopen jaren via Rlink2 Toolbox. Geen fijne interface, maar het lukte altijd. Nu was per 20 mei mijn TomTom Traffic afgelopen. Zelf geprobeerd te verlengen, maar RLink2 Toolboox opeens niet meer aan de praat gekregen met constant de melding 'no internet connection'. Op andere Macbook en op een Windows-PC geprobeerd, en zowel via UTP als wifi; allemaal niks.
Dus toch maar afspraak met dealer/garage gemaakt. Die hebben er vandaag tussen 10-14 uur (sic!) aan gewerkt, en heb na veel geploeter nu wel de laatste Map Update geïnstalleerd gekregen (ook fijn nu we weer op vakantie mogen), maar de TomTom Traffic-app is nergens te downloaden in 'mijn Rlinkstore': icoontje is nergens te vinden in de store. De garage weet het nu ook niet meer. Ze gaan nog bellen met een specialist. Dus als je 'm zelf niet kunt zien in je eigen Rlinkstore, dan heeft de gang naar de garage hoogstwaarschijnlijk geen zin. Ik blijf dus ook maar Flitsmeister oid erbij gebruiken. Garage heeft uiteraard geen kosten berekend, voor dit 4 uur durende akkevietje. Zodra zij toch iets meer weten en het kunnen fixen, meld ik me weer.
In de tussentijd had mijn Toolbox op de laptop nog steeds geen internetverbinding (heb alledrie de opties qua type verbinding ook al uitgeprobeerd) Heb vandaag via de site van Renault een nieuwe voor Mac gedownload en nu wordt het nog gekker. Ik krijg de melding" Apple kan het bestand niet controleren op kwaadaardige software", dus nu kan ik helemaal niks meer. Mocht iemand iets vergelijkbaars met installatie Toolbox meegemaakt hebben, en een oplossing weten, dan hoor ik het graag!