Updaten na eerste 3 jaar Nav systeem nieuwe Captur
Geplaatst: 21 dec 2022 10:59
Hallo,
IK heb een (nieuw model, 2020, eind 2019 geleverd) Captur en een Rlink (ik meen R-link2, met een "klein" scherm), en tot 1-1-2023 "Pack navigation connectée" en "Firmware update over the air".
Ik neem dus aan dat mijn nav kaarten en Rlink 2(?) firmware niet meer automagisch worden ge-update na 1-1-2023. Hoe moet ik dit nu aanpakken ?
Mijn Dealer gevraagd, en die zegt "dat moet je zelf doen, je kan een abonnement afsluiten via de website", alleen zie ik niet hoe. Ik heb de Renault connect toolbox gedownload, en met een USB stick de data van mijn auto geladen, (Want mijn VIN herkende de Renault Connect Toolbox niet) maar kan alleen nu de 2022-06 Full map update erop zetten, maar niet mijn abbonnement op de (map en firmware update) service verlengen oid, zodat mijn Rlink ge-update blijft, en (kennelijk) de services voor files blijven werken.
Heb ook gezocht en proberen in te loggen op de "rlink store" (https://nl.rlinkstore.com) maar daar wordt mijn VIN (ook) niet herkend (ja alle 17 letters/cyfers ingetyped)
Ik begrijp even de policy en procedures van Renault hier niet, wat moet je zelf doen, wat kan je afsluiten en hoe werkt eea?
Kan hier iemand mij wat duidelijkheid brengen ?
Alvast bedankt voor de info !
Rudi
Toegevoegd in 42 minuten 16 secondes:
Inmiddels lijkt het dat ik een Easylink heb, heb dan ook dit bericht in het easylink forum geplaatst.
IK heb een (nieuw model, 2020, eind 2019 geleverd) Captur en een Rlink (ik meen R-link2, met een "klein" scherm), en tot 1-1-2023 "Pack navigation connectée" en "Firmware update over the air".
Ik neem dus aan dat mijn nav kaarten en Rlink 2(?) firmware niet meer automagisch worden ge-update na 1-1-2023. Hoe moet ik dit nu aanpakken ?
Mijn Dealer gevraagd, en die zegt "dat moet je zelf doen, je kan een abonnement afsluiten via de website", alleen zie ik niet hoe. Ik heb de Renault connect toolbox gedownload, en met een USB stick de data van mijn auto geladen, (Want mijn VIN herkende de Renault Connect Toolbox niet) maar kan alleen nu de 2022-06 Full map update erop zetten, maar niet mijn abbonnement op de (map en firmware update) service verlengen oid, zodat mijn Rlink ge-update blijft, en (kennelijk) de services voor files blijven werken.
Heb ook gezocht en proberen in te loggen op de "rlink store" (https://nl.rlinkstore.com) maar daar wordt mijn VIN (ook) niet herkend (ja alle 17 letters/cyfers ingetyped)
Ik begrijp even de policy en procedures van Renault hier niet, wat moet je zelf doen, wat kan je afsluiten en hoe werkt eea?
Kan hier iemand mij wat duidelijkheid brengen ?
Alvast bedankt voor de info !
Rudi
Toegevoegd in 42 minuten 16 secondes:
Inmiddels lijkt het dat ik een Easylink heb, heb dan ook dit bericht in het easylink forum geplaatst.