Pagina 1 van 1

Captur diesel met 110pk

Geplaatst: 01 dec 2014 23:01
door Huite
Voor de Nederlandse markt niet zo interessant maar vanaf begin 2015 lijkt er een 110pk sterke Captur diesel te komen naast de huidige 90pk versie. Auto heeft een 6-bak en voldoet aan de Euro 6 emissie normen.

Bron: het Duitse Captur Forum

Re: Captur diesel met 110pk

Geplaatst: 04 dec 2014 00:05
door Joepie
Zelfde motor, zelfde gewicht.
klinkt als tuning zonder verlies van garantie.

Re: Captur diesel met 110pk

Geplaatst: 04 dec 2014 06:22
door powerboot
Dat zou best, wel eens kunnen, ik kreeg er 25 pk bij door Ziptuning met een benzine :dance: :dance: :D :D


:fotoplease2: Groeten Rob-PowerbootCappie. :fotoplease:

Re: Captur diesel met 110pk

Geplaatst: 04 dec 2014 07:01
door Huite
Die 110 pk diesel heeft echter ook een 6-bak!
De bak in de 90 pk diesel kan niet veel meer koppel aan dan er standaard in zit... :cry2:

Re: Captur diesel met 110pk

Geplaatst: 04 dec 2014 07:03
door Verwijderd 14612
Ja, dat "tune" je er niet zomaar in.... :wink:

Re: Captur diesel met 110pk

Geplaatst: 05 dec 2014 22:34
door avdb55
Interessant, prijslijst is al van half juli.
Ze mogen trouwens wel een betere vertaler Frans > Duits nemen:
Uit de prijslijst: "Leergewicht mit Fahrer 68 kg , Gspräch 7 kg und Kraftstoffbehälter zu 90 % gefüllt, ermittelt nach der Rl 92/21/EWG/ in der gegenwärtig geltenden Fassung. Sonderausstattungen und Zubehör erhöhen i. d. R diesen Wert"
Wat nu toch een Gespräch van 7 kg is? In ieder geval een zwaar gesprek!

Re: Captur diesel met 110pk

Geplaatst: 16 dec 2014 17:23
door avdb55
@huite:
deze link zal je wel interesseren.
http://www.powertrain.renault.com/our-r ... 1.5-dcik9k

Re: Captur diesel met 110pk

Geplaatst: 16 dec 2014 17:36
door Huite
Dank, mooi filmpje en dito specs. :thumb:
Benieuwd wat de (technische) verschillen zijn tussen de 90pk euro 5 en de 110 pk euro 6.
Dat wordt me vanuit deze info nog niet helder.
Maar dat kan aan mij liggen natuurlijk! :lol:

Re: Captur diesel met 110pk

Geplaatst: 16 dec 2014 17:56
door avdb55
Belangrijkste verschil is de turbo. Van turbo met wastegate wordt dat een versie met verstelbare schoepen.
Verder zal de 81 kW variant met een hogere vuldruk werken, anders lukt het niet om meer paarden erin te duwen.
Ook trekt de 5-bak het zeker niet meer (die wordt opgegeven voor max 200 Nm terwijl er 220 Nm op wordt losgelaten!), de 6-bak kan het koppel wel aan.
Van 66 kW naar 81 kW en van 220 Nm naar 260 Nm.

Er zijn momenten dat de 5-bak me niet past. Als je achter iemand rijdt die net geen 80 rijdt is de 5 te hoog en de 4 eigenlijk te laag. Maar voor de rest gaat ie prima. Met de Captur rij ik zo rustig dat ik niet de behoefte voel aan een 81 kW versie. En ik moet er nog minstens 7 jaar mee doen (schatting: 270.000 km). Gaat lukken, een collega van me heeft net een Nissan Note met dezelfde dieselmotor ingeruild met 270.000 km voor een Cappie dCi. Nooit een storing gehad.

Re: Captur diesel met 110pk

Geplaatst: 16 dec 2014 18:11
door Huite
ThX!

Heb inmiddels de PDF-jes van de 2 motoren (euro 5 en 6) gedownd en ben nog aan het vergelijken/lezen.
Zag dat de compressie van de euro 6 ook wat hoger is. Benieuwd wat er bij mij in zit. Zal wel de euro 5 zijn...

Verder vreemd van de 200 Nm bak. Zeker niet chippen dus maar dat had ik al op het Duitse forum gelezen.
Hoop dat de bak net zo lekker (en snel) schakelt als die in mijn 0,9 TCe. Die is wat dat betreft top!

Re: Captur diesel met 110pk

Geplaatst: 25 feb 2015 13:19
door avdb55
Uit de AutoZeitung van vanmorgen:
Spardiesel für Captur.
En dan het bericht dat de Captur leverbaar is met de 1.5 dCi 110 eco. Met S&S.
ECE verbruik 3,7 l/100 km.
Dat verbruik geldt ook voor de 90 pk. Als dat met 6-bak is, is deze motor van zichzelf dus zuiniger dan de 90 pk (bij de NEDC is de zesbak door zijn kortere overbrengingen in de lage versnellingen ongunstiger dan de vijfbak).
In Duitsland te koop vanaf E 20.590

Re: Captur diesel met 110pk

Geplaatst: 11 apr 2015 19:01
door Huite
Hallo... :shock:
De dCi 110 staat nu in de configurato van Renault Nederland.
Is maar liefst 4300 euro duurder dan de Dci 90.
Is in principe (vrijwel) dezelfde motor met een ander bak.
Begint ze daar bij Renault wat naar het hoofd te stijgen geloof ik... :shhh:

De XMOD is nu de uitrustingsvariant boven de Dynamique. Opvolger van de HH?
Werd me niet direct duidelijk wat nu de bijzonderheden zijn van deze variant.

Re: Captur diesel met 110pk

Geplaatst: 11 apr 2015 19:30
door Scenicized
De prijs heeft te maken met de uitstaat en daardoor hogere BPM. Daarnaast is de 4300 euro het verschil tussen een Authentique 90 of Dynamique 110. De XMOD lijkt mij een Dynamique met dat Controlsysteem uit de HH, XMOD heeft ook vaste 'lederen' bekleding.

Re: Captur diesel met 110pk

Geplaatst: 11 apr 2015 19:56
door Huite
Akkoord dat scheelt 1600 euro en had ik (in de snelheid) niet gezien!

Maar dat met die uitstoot klopt volgens mij niet.
Aldus de Duitse Renault site stoot de 110 dCi namelijk minder uit dan de 90 dCi. De 110 is (staat mij bij) ook Euro 6
.
Blijft n.m.m. sowieso een te groot verschil.

Re: Captur diesel met 110pk

Geplaatst: 12 apr 2015 12:12
door avdb55
Huite, volgens mij klopt je rekening nog steeds niet.
Als ik mijn auto configureer, kom ik € 700 duurder uit voor een 110 dCI t.o.v. een 90 dCI. € 25.980 t.o.v. € 25.280
(mijn configuratie is een Dynamique met two tone metallic + pack city camera (de pack met donkere ruiten is nu incl in de Dynamique))

Re: Captur diesel met 110pk

Geplaatst: 12 apr 2015 12:25
door Huite
Laten we maar aannemen dat jij gelijkt hebt!
Heb niet de moeite genomen ze beide te configureren
Dan zou de meerprijs reëel zijn.

Zou het als ik Renault was wel anders presenteren.
Als je (onbenullig als ik ben) start bij de motoriseringen zie je namelijk direct dat grote prijsverschil.