Pagina 1 van 2
Ervaringen met dealer
Geplaatst: 04 dec 2014 16:28
door captur1947
Hoe zijn jullie ervaringen met de dealer, b.v. afspraken nakomen en dergelijke ?
Re: Ervaringen met dealer
Geplaatst: 04 dec 2014 16:40
door Marguerite
Ik kan er nog niets over zeggen, de Captur nog te kort in mijn bezit. Dus de werkplaats nog niet gezien.
Aankoop, inruilprijs oude auto en aflevering waren prima.
Aanbieding winterbanden op LM velg was prijzig, en ik kon er niets afknabbelen. Dat viel me tegen op dat bedrag (1250 euro). Dus onverrichter zake weer weggegaan, dan niet!

Re: Ervaringen met dealer
Geplaatst: 04 dec 2014 16:42
door Huite
Zo top dat ik er zelfs bijna 700 km voor rijd...

Re: Ervaringen met dealer
Geplaatst: 04 dec 2014 16:55
door mariflori
Komen al bijna 20 jaar bij dezelfde dealer. Meerdere auto's aangeschaft, zowel privé als zakelijk. Werkelijk waar nog nooit een probleem of meningsverschil gehad.
Re: Ervaringen met dealer
Geplaatst: 04 dec 2014 17:25
door Meerwaldt1963
Goede ervaring met dealer, voor mij een top dealer
Re: Ervaringen met dealer
Geplaatst: 04 dec 2014 17:26
door Burg
Zo'n 25 jaar bij dezelfde dealer. Helemaal top.

Re: Ervaringen met dealer
Geplaatst: 04 dec 2014 17:43
door Axel57
Bij mijn dealer hebben ze vrijdag het licht uitgedaan......
@mvandm Mijn 17inch originele Renault Captur velgen + 4 Michelin Alpin 5 banden hebben mij 1131euro en 125km rijden gekost.
Re: Ervaringen met dealer
Geplaatst: 05 dec 2014 09:33
door Verwijderd 18239
Mijn auto was 1 jaar oud en plusminus 3.500 km gereden, heb keurig het voorgeschreven onderhoud laten doen inclusief de 'verplichte' vervanging van het interieurfilter.
Dat filter had ik expres een week eerder even bekeken op vuil zijn, zat zo goed als niets in en met de luchtspuit even schoon geblazen en toen het schone filter weer teruggeplaatst.
Heb wel het 'oude' filter weer teruggevraagd, want in de praktijk worden de goede onderdelen vaak weer gebruikt door de monteurs in hun eigen auto of in de auto's waar ze 's avonds aan 'beunen' en dat gun ik ze niet.
De dealer zei dat als ik het filter niet zou vervangen de prijs van de beurt (€ 99,-) niet anders werd en eventuele garantie-aanspraken zouden vervallen.
Re: Ervaringen met dealer
Geplaatst: 05 dec 2014 10:36
door Huite
Wat een eikels daar...

Re: Ervaringen met dealer
Geplaatst: 05 dec 2014 16:15
door Verwijderd 18239
@Huite:
na de garantieperiode ben ik er vanaf

Re: Ervaringen met dealer
Geplaatst: 05 dec 2014 16:35
door Huite
Re: Ervaringen met dealer
Geplaatst: 05 dec 2014 16:48
door captur1947
Bij mijn vorige auto's (Volvo) nooit het eerste jaar het filter laten vervangen, garantie liep gewoon door.
Ben benieuwd wat ze in januari bij de eerste beurt zeggen als ik het filter niet wil vervangen.
Re: Ervaringen met dealer
Geplaatst: 05 dec 2014 17:57
door Bob de Bouwer
Tot nu toe Top

hoop dat het zo blijft

maar we hebben de auto nog niet zolang.
Zat wel een klein krasje op de linker voorstijl binnen, is gelijk vervangen en ze hebben gelijk mijn eigen slotbouten geplaatst. En ik had geen klokje op mijn BC en krijg nu voor een leuk prijsje een navigatiesysteem erin, krijg die dag ook een vervangende auto als ze het navigatiesysteem gaan inbouwen, dus tot nu toe helemaal Top.
Re: Ervaringen met dealer
Geplaatst: 05 dec 2014 23:42
door Joepie
na de garantieperiode ben ik er vanaf

Volgens mijn dealer is het Renault NL die garantie verleent en zou het niet uitmaken waar je naar binnen stapt voor garantiewerken en onderhoud?

Re: Ervaringen met dealer
Geplaatst: 06 dec 2014 10:57
door Verwijderd 18239
Maar ik kan voor onderhoud en garantiewerk niet bij de importeur aankloppen, daar zijn de dealers voor.
Re: Ervaringen met dealer
Geplaatst: 06 dec 2014 11:13
door Joepie
Precies. Het zou voor garantiewerkzaamheden niet uitmaken bij welke Renault dealer je de auto aanbiedt omdat ze dat declareren bij Renault NL.
Re: Ervaringen met dealer
Geplaatst: 28 feb 2015 12:22
door puppiemonster
Ben al jaren klant bij de Reanault Dealer in lijnden osdorp ben zeer te spreken over ze .
Ook kwa werkplaats en de algemene producten en service die ze bieden rij straks in me Captur die ik ook daar
heb aangeschaft.
De volgende auto.s heb ik daar vandaan .
Renault master bus ingeruild met 260.000 op de teller / Twingo 24.000 / Clio km nog onbekend
Rij nog steeds vrolijk rond in me clio tot de aflevering van me Captur helly hansen .
Re: Ervaringen met dealer
Geplaatst: 28 feb 2015 12:45
door Huite
Zo'n "hh jensen" is neem ik aan een speciale uitvoering voor Amsterdam?
Kom hem bij Renault Nederland namelijk niet tegen.
Re: Ervaringen met dealer
Geplaatst: 28 feb 2015 12:55
door puppiemonster

Te snel in tikken maak je spel fouten he ...
bedoel de helly hansen limitee uitvoering die heb ik besteld
Re: Ervaringen met dealer
Geplaatst: 28 feb 2015 12:59
door Huite
Re: Ervaringen met dealer
Geplaatst: 02 mar 2015 19:29
door Pascal62
Wat betreft de uitspraak: Precies. Het zou voor garantiewerkzaamheden niet uitmaken bij welke Renault dealer je de auto aanbiedt omdat ze dat declareren bij Renault NL.
Dat ging bij mij niet echt op, dus naar een andere dealer gegaan en toen viel het wel in de garantie.
Maar goed ze hebben het nadien wel goed gemaakt, tenminste het was een goed makertje dat het niet werd vergoed. Maar zij wisten op dat moment niet dat Renault Nl het wel vergoede.
Re: Ervaringen met dealer
Geplaatst: 07 mar 2016 16:34
door Webby
Ga al meer dan 10 jaar bij mijn dealer maar na mijn beurt van 3 maanden kom ik er niet meer.
Ben echt in de zak gezet misleidende info ivm de kadjar, misleidende info qua prijs en overname dit allemaal nu met een model die ik niet oorspronkelijk voor ogen had. Wat mecaniek ben ik wel tevreden maar die verkopers zijn echt gangsters ik ben nochthans voorzichtig en toch heb ik mij laten beet nemen. Wie mag men nu nog vertrouwen. Heb zelf bij hoofdbureau van Renault BE moeten klagen aangaande mijn factuur eindelijk na 1 maand heb ik ze gekregen.
We zullen wel met de wagen blijven rijden tot hij versleten is of ik moest met de lotto winnen dan word deze onmiddellijk vervangen.
Re: Ervaringen met dealer
Geplaatst: 07 mar 2016 18:32
door mechanic
Een inhaking op een eerder bericht in dit topic.
Bij een beurt zijn pakketprijzen,op de werkopdracht staat wat er moet gebeuren,dat wordt dan ook uitgevoerd.
Filters of andere vervangingsdelen die nog goed zijn worden dan ook zonder pardon gewoon vervangen.
Persoonlijk gooide ik alles gewoon weg,er waren er inderdaad bij die deze delen een nieuw leven gaven bij een 'beun klusje'.
Regelmatig melde een klant,de bougies heb ik pas vervangen,sjah die kon je dan uit de prullenbak vissen en mee terug geven.
Re: Ervaringen met dealer
Geplaatst: 07 mar 2016 19:40
door DHL
Webby, waar kocht je de wagen? En hoe hebben ze je dan in't zak kunnen zetten?
Re: Ervaringen met dealer
Geplaatst: 07 mar 2016 20:34
door a1105
Het is al de derde renault die ik hier in kapellen ( Belgie ) koop echt een top garage.
Re: Ervaringen met dealer
Geplaatst: 07 mar 2016 20:52
door DHL
Kapellen, bij Sander dan? Heb daar een Latitude jonge tweedehands gekocht een jaar of twee terug. Was er ook zeer tevreden. Garage is wel op 100 km van mijn deur, dus niet voor na verkoop langs geweest. In ieder geval een heel vriendelijke patron daar. Zag je ook aan het volk in de garage, draait daar wel erg goed.
Re: Ervaringen met dealer
Geplaatst: 07 mar 2016 21:26
door Webby
@DHL
Hier in het kort mijn negatieve beoordeling over mijn Renault garage te Lier.
In oktober ging ik op zoek naar een nieuwe wagen en ging naar mijn vertrouwde garage. Ik red met een Clio grandtour 8jaar oud. Ik bestelde een Kadjar met verschillende opties maar wat voor mij belangrijk was het moest een automaat zijn en GPS TomTom, ben gewoon van met TomTom gps te rijden zowel wagen als motor en maak zelf mijn routes voor uitstappen. De GPS was mij uitgelegd dat deze identiek was met wat ik gewend was te rijden WAT DUS NIET WAAR IS had gehoopt dat deze zou zijn zoals op de Kangoo of Scenic. Bestelde de Kadjar met automaat maar deze zou pas in productie in maart 2016 geen probleem ik had nao een wagen.
In december krijg ik plots problemen met mijn Clio het grootste probleem was geen ruitenwissers meer, naar de garage en daar werd gezegd dat de ruitewisser motor defect was de herstelling zou mij 336 euro kosten plus nog eens 107 euro voor de computer diagnose. Ik stond voor de keuze laten maken en wachten op mijn bestelling of een model nemen wat voorradig was. Na even nadenken en overleg met vrouw en garage besloten de stock wagen te nemen met een verschillende configuratie dan dat ik oorspronkelijk had besteld identieke was niet voorradig maar dat wist ik.
Nu komt het bij levering van de wagen en betaling werd mij de herstelling van de Clio in vermindering gebracht van mij overname, ik kon dus niet meer terug en had ik dit op voorhand geweten had ik de herstelling van mij Clio laten uitvoeren moest er toch voor betalen en dan had ik nu mijn model en uitvoering gehad zoals ik in gedachte had. Voor de verkoper was dit verkocht is verkocht. Een degelijke uitleg over de nieuwe wagen heb nog steeds niet gehad oftewel heeft de verkoper geen tijd oftewel weet hij het niet. Ik moet vaststellen dat deze wagen al een tijdje in stock moet hebben gestaan daar er allemaal oude versies van software op staat.
Ik voel mij bedrogen door de verkoper van de Renault garage. Van de werkplaats ben ik wel tevreden maar ik zit nu wel een wagen die niet op en top inorde is en niet naar mijn wens is door verkeerde informatie van de verkoper.
Er zijn nog meer zaken maar dan word dit bericht te lang.
Re: Ervaringen met dealer
Geplaatst: 07 mar 2016 21:30
door Webby
Heb nu een nieuwe garage gevonden een familie bedrijf waar klant geen nummer is maar een Heer.
Een garages waar er meer mensen rond lopen in witte stofjas dan mekanieker is niet goed die moeten ook betaald worden en dat halen ze zo met wat ze bij mij hebben gedaan.
Re: Ervaringen met dealer
Geplaatst: 07 mar 2016 21:46
door Axel57
@weddy, Je was er zelf bij toch? Alleen als je er al 10 jaar komt hadden ze wel even wat meer mogen helpen.
Maar software van TomTom is altijd verouderd in een Renault en mag je binnen 6maanden 1x gratis updaten. Althans in NL
En wat is uitleg, je heb een boekje en je werkt al jaren met Tomtom zoveel is er niet veranderd je zal alleen even aan het R-link syteem moeten wennen waarschijnlijk.
ps je had een Clio en nu een Kadjar en je plaatst het bij de Captur? Toch wens ik je veel plezier met je Kadjar.
Re: Ervaringen met dealer
Geplaatst: 07 mar 2016 21:49
door DHL
Ja, dat lijkt me allemaal niet zo fraai. Een goede band met de dealer is belangrijk. Ook zouden ze hun produkt toch wel perfect moeten kennen om je volledig en correct te informeren. Jammer dat het zo gelopen is.
Re: Ervaringen met dealer
Geplaatst: 07 mar 2016 23:09
door Webby
Sorry verkeerd gepost dacht dat ik bij Kadjar zat.
Re: Ervaringen met dealer
Geplaatst: 08 mar 2016 07:17
door Axel57
Zo heel oud kan een Kadjar toch nog niet zijn? Gewoon even een update maken of het door je nieuwe dealer laten doen.
Re: Ervaringen met dealer
Geplaatst: 09 mar 2016 09:44
door Timelord
Beste Webby, ik herken het gevoel. Vanaf dat wij onze Megane kochten bij Herwers in Zevenaar waren er al problemen. Ondanks dat het een hele fijne wagen was, heeft het ons rijplezier van begin af aan bedorven. We hebben nooit echt lekker gereden meer in die auto. Nu hebben we een Scenic van Segerink & Wolbers uit Apeldoorn en ervaren dit als de beste keus ooit !.
Daarom mijn tip: ga op zoek naar een andere Renault, want deze ellende zul je met je mee blijven dragen zolang je in die auto rondrijdt. (Bij ons heeft het ook 4 jaar geduurd, maar uiteindelijk rijden we nu weer tevreden rond).
Re: Ervaringen met dealer
Geplaatst: 20 mei 2021 10:10
door Verwijderd 31508
Ben oorspronkelijk klant bij Segerink en Wolbers, is eind vorig jaar overgenomen door Bochane.
Afgelopen vrijdag gechat via de website van Bochane en gevraagd wat het vervangen van een accu bij mijn Captur kost en of ik deze zelf kan vervangen en welk merk accu ik dan krijg. Aan het kentekennummer had men niet genoeg, men moest het chassisnummer weten om de juiste accu te kunnen bepalen?
Men vroeg bij welke vestiging ik klant was en ik zou vanuit mijn vestiging een belletje krijgen met een offerte en een mail met de offerte inclusief een transcriptie van de chat.
Ik moet het belletje en de mail nog krijgen.
Wèl kreeg ik gisteren van een inderzoeksbureau een vragenformulier n.a.w. mijn bezoek aan de dealer i.v.m. de aanschaf van een nieuwe/gebruikte auto???

Re: Ervaringen met dealer
Geplaatst: 20 mei 2021 16:55
door Axel57
ja dat is tegenwoordig bij alle dealers en merk website zo'n irritant callcenter dat niks weet en kan. Elke keer zo'n rotte pop up in je scherm.
Beter even bellen met je lokale garage.