automaat
Geplaatst: 26 sep 2019 21:44
Hallo automaatrijders,
Sinds een paar weken rij ik een nwe. Captur 150pk automaat.
Na 50 jaar handgeschakeld te hebben leek mij dit een goed moment om over te stappen op een automaat.
Op zich bevalt dit inmiddels goed, echter ik heb de indruk dat er nogal verschillend mee wordt gereden.
Voorbeeld waar men verschillend over denkt is, ik sta voor een stoplicht en dan staat de automaat bij mij gewoon in de D stand met de rem zachtjes ingedrukt. Kortgeleden vertelde mij iemand dat dit niet goed is, de stand N is daar voor bedoelt.
Ik gebruik de N stand alleen als ik lang moet stilstaan bv spoorbomen.
Ander dingetje is, ik ga een onder een spoorbaan door, daar waar de weg weer omhoog gaat staan stoplichten, dus de auto gaat naar achter rijden als je niet oplet. Ik was gewend in de 1e versn. koppeling ingetrapt, handrem aan getrokken, wat is nu de beste manier? Ik zet hem weer in de D stand, voet op de rem en trek de handrem aan.
Wat is het juiste gebruik van de automaat zou ik willen vragen.
Sinds een paar weken rij ik een nwe. Captur 150pk automaat.
Na 50 jaar handgeschakeld te hebben leek mij dit een goed moment om over te stappen op een automaat.
Op zich bevalt dit inmiddels goed, echter ik heb de indruk dat er nogal verschillend mee wordt gereden.
Voorbeeld waar men verschillend over denkt is, ik sta voor een stoplicht en dan staat de automaat bij mij gewoon in de D stand met de rem zachtjes ingedrukt. Kortgeleden vertelde mij iemand dat dit niet goed is, de stand N is daar voor bedoelt.
Ik gebruik de N stand alleen als ik lang moet stilstaan bv spoorbomen.
Ander dingetje is, ik ga een onder een spoorbaan door, daar waar de weg weer omhoog gaat staan stoplichten, dus de auto gaat naar achter rijden als je niet oplet. Ik was gewend in de 1e versn. koppeling ingetrapt, handrem aan getrokken, wat is nu de beste manier? Ik zet hem weer in de D stand, voet op de rem en trek de handrem aan.
Wat is het juiste gebruik van de automaat zou ik willen vragen.