Help melding STOP risico op motorschade
Geplaatst: 21 sep 2022 14:21
Hallo allemaal,
ik het niet meer weet vraag ik om advies!
Sinds 1,5 maand geeft onze Renault captur van 2014 met 155k op de teller af en toe een STOP MELDING risico op motorschade . (zoals afgebeeld op de foto ) met als tweede melding daar achteraan controleer regelaar. Deze melding blijft inclusief het lampje Max 30 seconde aan. Daarna is hij verdwenen.
Met dit verhaal ben ik naar een monteur uit eigen kring gegaan en deze gaf aan dat het aan de distributie ketting kon liggen. Bij het uitlezen kon hij destijds niets vinden.
De ketting hebben wij met bij de 15k geleden laten vervangen en daarom contact opgenomen met het bedrijf die het gedaan had. Deze gaf aan dat het absoluut niets met de ketting te maken kon hebben.
Dus toch verder gaan zoeken en naar de officiële Renault garage hier. Deze kwamen met uitlezen uit op de melding van:
DTC009077 signaal brandstofsdruk
maar waarop de Renault monteur aangaf dat het eventueel met een nieuwe software opgelost zou zijn maar hij vermoede dat het met de ketting te maken had want hij had via de olievuldop geconstateerd dat de ketting losser hing als het zou moeten.
Eventueel was dan een nieuwe ketting mogelijk van ongeveer 1200,- €
Hierop toch contact opgenomen weer met het bedrijf wat de ketting vervangen had en deze beweerde dat het toch niet mogelijk was maar wouden wel een afspraak inplannen om er naar te kijken.
Toch nog een derde partij de auto laten controleren alle compressies goed waren maar de computer dit aangaf.
P0090 regelklep 1 brandstofdruk foutief
Uiteindelijk vandaag dan naar het bedrijf gegaan die de ketting gedaan heeft en deze geven echt aan dat het daar niet aan kan liggen aangezien het ook maximaal 15k geleden is en dat je het dan ook moet merken.
Bij het uitlezen daar gaf hij het volgende aan.
P0090 regelklep 1 brandstofdruk foutief
Constatering geen timing fouten en storing komt niet terug tijdens proefrit.
Ze vermoeden dat het daar aan de druksensor ligt a 123,- ex of de branstofpomp a 656,- ex
omdat ik nu echt niet meer weet wat of wie ik moet geloven en iedereen wat anders zegt vraag en hoop ik dat iemand dit verhaal of probleem herkent en het misschien wel weet.
Ik vind het niet erg om kosten te maken zo dat het opgelost word maar dan moet het wel kloppen. Hopelijk heeft iemand goed advies.
Mvg Liran
ik het niet meer weet vraag ik om advies!
Sinds 1,5 maand geeft onze Renault captur van 2014 met 155k op de teller af en toe een STOP MELDING risico op motorschade . (zoals afgebeeld op de foto ) met als tweede melding daar achteraan controleer regelaar. Deze melding blijft inclusief het lampje Max 30 seconde aan. Daarna is hij verdwenen.
Met dit verhaal ben ik naar een monteur uit eigen kring gegaan en deze gaf aan dat het aan de distributie ketting kon liggen. Bij het uitlezen kon hij destijds niets vinden.
De ketting hebben wij met bij de 15k geleden laten vervangen en daarom contact opgenomen met het bedrijf die het gedaan had. Deze gaf aan dat het absoluut niets met de ketting te maken kon hebben.
Dus toch verder gaan zoeken en naar de officiële Renault garage hier. Deze kwamen met uitlezen uit op de melding van:
DTC009077 signaal brandstofsdruk
maar waarop de Renault monteur aangaf dat het eventueel met een nieuwe software opgelost zou zijn maar hij vermoede dat het met de ketting te maken had want hij had via de olievuldop geconstateerd dat de ketting losser hing als het zou moeten.
Eventueel was dan een nieuwe ketting mogelijk van ongeveer 1200,- €
Hierop toch contact opgenomen weer met het bedrijf wat de ketting vervangen had en deze beweerde dat het toch niet mogelijk was maar wouden wel een afspraak inplannen om er naar te kijken.
Toch nog een derde partij de auto laten controleren alle compressies goed waren maar de computer dit aangaf.
P0090 regelklep 1 brandstofdruk foutief
Uiteindelijk vandaag dan naar het bedrijf gegaan die de ketting gedaan heeft en deze geven echt aan dat het daar niet aan kan liggen aangezien het ook maximaal 15k geleden is en dat je het dan ook moet merken.
Bij het uitlezen daar gaf hij het volgende aan.
P0090 regelklep 1 brandstofdruk foutief
Constatering geen timing fouten en storing komt niet terug tijdens proefrit.
Ze vermoeden dat het daar aan de druksensor ligt a 123,- ex of de branstofpomp a 656,- ex
omdat ik nu echt niet meer weet wat of wie ik moet geloven en iedereen wat anders zegt vraag en hoop ik dat iemand dit verhaal of probleem herkent en het misschien wel weet.
Ik vind het niet erg om kosten te maken zo dat het opgelost word maar dan moet het wel kloppen. Hopelijk heeft iemand goed advies.
Mvg Liran