Pagina 1 van 1

Renault doet alsof hun neus bloed?

Geplaatst: 24 dec 2013 09:28
door Jeffrey71
Kwam dit bericht op twitter tegen. Lijkt er op dat ze erg gevoelig zijn dat dit soort berichten zo op internet komen.

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Geplaatst: 24 dec 2013 11:13
door mechanic
Is idd gekekend probleem. Renault werkt aan een oplossing..

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Geplaatst: 24 dec 2013 11:49
door Jeffrey71
Zo lang Renault niet zelf met een officiële berichtgeving komt omtrent het R-link problematiek is het in mijn ogen geen gekend probleem. Maar juist het tegendeel.
Het zou Renault sieren als ze eens wat duidelijkheid schepen naar de klant toe.

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Geplaatst: 24 dec 2013 14:46
door mechanic
Ee zijn ook mensen die nergens last van hebben natuurlijk. Pas bij klachten wordt je geinformeerd bij de dealer.
Niet alleen bij renault,ook elders.

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Geplaatst: 24 dec 2013 15:52
door Chris T
Die tweet heb ik er uit gegooid, beetje druk op de ketel zetten.Zeker gezien het feit dat Renault iedereen in het ongewisse laat.
Een klein berichtje naar de eigenaren met een auto met RLink zou wel op zijn plaats zijn geweest.Al was het alleen maar een kort berichtje dat er aan gewerkt word.Hoorde 2 weken geleden al in garage bij de dealer dat er met man en macht word gewerkt om dit probleem voor het einde van het jaar op te lossen,door middel van inlezen via USB stick,dit is alleen mogelijk bij de dealer.We zullen zien,alleen vind ik dat de after sales department van Renault wel iets meer hun best mag gaan doen,wel een nieuwsbrief versturen met prietpraat,maar geen woord over producten die niet naar behoren werken.Daarom bij deze de oproep aan Renault : laat ons wat weten. :thumb:

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Geplaatst: 24 dec 2013 18:24
door Jeffrey71
Er zijn meer problemen dan jij denkt mechanic. Wat een rare gedachten heb jij zeg, omdat er ook mensen zijn die geen problemen hebben hoeven ze niks te melden? Ben het niet met je eens. Het is geen pakje boter.

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Geplaatst: 24 dec 2013 20:50
door mechanic
Wat jij vind maakt me ook niet uit, mensen die geen problemen hebben hoeven natuurlijk niet te klagen! Ik weet donders goed welke problemen er zijn,en hoeveel mensen ik terug zie hiermee.
Wacht gewoon antwoord of van dealer, een tweetje maakt heus geen verschil..
En voor pakje boter zijn andere fora gok ik :fp:

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Geplaatst: 24 dec 2013 22:53
door WillemS
Als je problemen hebt met je wagen of onderdelen ervan is het wel zo correct eerst de Dealer de mogelijkheid te geven een oplossing te vinden.(daar is de Garantie en after-sales ook voor). Het direkt maar op de A-socialmedia te gaan roepen en op fora te lopen katten heeft geen enkele zin.
Het ontwikkelen van een auto duurt zo tussen de 3 en 5 jaar, en als je als eerste zo'n nieuw model aanschaft kan je aanloop problemen verwachten, niet alles kan in de testfase boven water komen. Vertrouw er maar op dat Renault er alles aan doet om dit goed voor elkaar te krijgen.
mvg WillemS

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Geplaatst: 25 dec 2013 14:35
door Jeffrey71
Tot op vandaag zit in te wachten op een telefoontje van de dealer dat er een oplossing komt voor dit probleem, dat is nu al een maand en dat is lang zat vindt ik zelf.
Erg jammer dit ,misschien toch voor het verkeerde merk gekozen? Wen er maar aan dat klanten tegenwoordig hun mening ventileren via social media daar is niks mis mee we leven in 2013. Wat jullie willen is dat de klant langs de zijkant gaat staan wachten tot dat renault met een oplossing komt. Hoe klant vriendelijk is dat? En als je het niet eens bent met iemand zijn mening dat kan altijd natuurlijk maar een spreekverbod over een probleem gaat wel erg ver heren.

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Geplaatst: 25 dec 2013 14:57
door mechanic
@willem: mee eens!
@jeffrey: mn ontslagbrief is klaar,na de kerst lever ik deze in. Niet door jou,ben inderdaad toe aan wat anders :thumb:

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Geplaatst: 25 dec 2013 15:12
door Jeffrey71
:thumb: Nu Mechanic succes bij je nieuwe werkgever en nog prettige feestdagen verder.

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Geplaatst: 25 dec 2013 15:23
door mechanic
Dank,van hetzelfde.

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Geplaatst: 26 dec 2013 09:23
door WillemS
@Jeffrey71, Ach, even overleggen met je Dealer Bochane en dan een briefje naar Renault Nederland met een kopie naar Bochane, doet vaak wonderen.
Volwassen mensen onder elkaar, toch.
Gaat erom dat het goed en korrekt wordt opgelost.
mvg WillemS

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Geplaatst: 26 dec 2013 12:12
door Huite
Mag ik het dan nog even voor Jeffrey71 opnemen?

Als je net zoals hij vanaf het begin flinke problemen met een niet onbelangrijk onderdeel in je nieuw auto hebt is dat vervelend zo niet ergerlijk. Ook Jeffrey begrijpt dat de dealer de eerst aangewezen partij is om dat op te lossen. Zijn dealer heeft daartoe diverse kansen gekregen maar helpt hem niet verder. Weten het daar domweg ook niet.
Dan wordt je op dit forum aangeraden contact met RN op te nemen. Da’s dezelfde club die vanuit de optiek van de klant zwijgt als het graf en die op 20 december op Twitter nog doen alsof ze van niets weten. Wat niets meer of minder is dan je klanten voor dom verslijten.
Mogelijk (en zelfs zeer waarschijnlijk) dat er achter de schermen bij Renault hard wordt gewerkt aan een oplossing van het R-Link probleem. Dit probleem speelt tenslotte niet eerst vanaf de introductie van de Captur in Nederland zoals WillemS suggereert.

Renault moet simpelweg volwassen gaan communiceren met de betroffen klanten. Over de stand van zaken en gevolgde oplossingsrichtingen. Een deadline erbij zou prettig zijn. Dit communiceren mag via de dealer of rechtstreeks of hoe dan ook. In dat niet communiceren zit het grote venijn. En het wegnemen daarvan kan niet moeilijk zijn. En dat rijmt nog ook…

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Geplaatst: 26 dec 2013 12:19
door mechanic
Er zijn nog steeds meer mensen zonder problemen als met. Een oplossing is in de maak,dealer weet dit ook,
Het opjagen van rnlt heeft dan ook geen zin. De info verstrekking mag idd wat beter.

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Geplaatst: 26 dec 2013 12:56
door Pleiades
Heb even een bezem door dit onderwerp gehaald.

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Geplaatst: 26 dec 2013 15:34
door rmdkg685
Mechanic
als er nog steeds meer mensen zijn zonder problemen dan met , dan moet het probleem makkelijk op te lossen zijn lijkt me , dan zit er ergens een bug in die er uit te halen moet zijn , het opvallende hier is dat de wat latere afgeleverde auto het probleem ondervinden, dus ergens is er wat verandert in de aflevering van de auto's .
moet volgens mij te achterhalen zijn , ik heb trouwens mijn dealer tot nu toe het voordeel van de twijfel gegeven en wacht af, op aanraden van de dealer heb ik een klacht bij RN neergelegd, zou uiterst gisteren terug gebelt zijn ,maar dat til ik zelf maar over de feestdagen heen.

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Geplaatst: 26 dec 2013 16:11
door Jeffrey71
@Huite bedankt voor je steun in deze.

Op mijn lijstje hebben div auto`s gestaan en juist de R-link heeft bij mij de doorslag gegeven om voor een Captur te gaan. Alle vooroordelen over Renault heb ik hierbij genegeerd want je neemt aan dat ze van het verleden geleerd hebben. Nu blijkt dit even anders uit te pakken.

De schuld hiervan zou ik nooit bij de dealer neer leggen, die doet zijn best en heeft mij erg goed tijdens de koop en aftersale op de hoogte gehouden. Ik kan dan ook de Bochane groep aan iedereen aanraden.

Van Renault Nederland kan je dit echter niet zeggen. Ik vind dat toekomstige klanten mogen weten dat het een en ander speelt omtrent de R-link en niet dat ze later van de koude kermis thuis komen.

In de laatste paar weken ben ik op diverse forums op zoek gegaan naar informatie. En ben er zo achter gekomen dat het hier om en probleem gaat die vanaf introductie al in de R-link zit. Ook mensen die niet dagelijks tegen het probleem aan lopen hebben zo nu en dan spontane navigatie uitval echter komt bij deze groep mensen gelukkig na uitzetten van de auto het systeem weer goed terug.

Firmware updates hebben tot nu toe geen uitkomst gebracht, sterker nog je leest juist een stijging van het probleem. Ook het complete uitwisselen van de R-link geeft wisselende uitkomsten. Neem als voorbeeld maar onze vriend WimMoltjes bij hem is echt alles al uitgewisseld zonder effect. De laatste tijd zijn er helemaal geen firmware updates meer vrijgegeven. Dit zet je als klant wel even aan het denken.

Ik hoop dat Renault snel met een oplossing komt anders vrees ik dat de groep niet tevreden klanten snel zou gaan groeien.

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Geplaatst: 26 dec 2013 17:06
door mechanic
Allemaal waar,maar ze zijn er gewoon mee bezig. Dealers worden ook matig geinfirmeerd:alleen dat ze niks moeten doen totdat rnlt met een oplossing komt. Oplossing komt,vervang geen onderdelen.

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Geplaatst: 26 dec 2013 20:48
door Mathijs
Jeffrey71 schreef: Lijkt er op dat ze erg gevoelig zijn dat dit soort berichten zo op internet komen.
Daar hebben ze vast (zoals zoveel bedrijven) 'webcare' diensten voor, om dat allemaal een beetje te volgen enzo.
Verwacht van hen dan ook geen 'deskundig' antwoord, het zijn een beetje woordvoerders als het ware, met maar een hele kleine mandaat. Misschien zelfs beter te vergelijken met telefonistes achter een receptiebalie :think:
Daarbij hoeft het niet eens echt 'Renault zelf' te zijn die je te 'spreken' krijgt via dergelijke kanalen, net zo als callcenters kunnen dergelijke zaken uitbesteed zijn aan een ander bedrijf.

Maarreh, gesproken over firmware updates, al eens hier gekeken ? --> menavrus.html

Re: Renault doet alsof hun neus bloed?

Geplaatst: 26 dec 2013 22:01
door Jeffrey71
Hallo, Mathijs bedankt voor je bijdrage.

Over menavrus kan ik kort zijn :D ,Ik heb het probleem aan hun voorgelegd. Hun antwoordt was duidelijk er moet eerst een 100 % R-link jailbreak komen om meer inzicht te krijgen in het systeem.
Daar wacht ik dan ook geduldig op. Ik geloof dat wanneer we van verificatie protocollen af zijn het systeem een stuk beter gaat lopen en uiteindelijk een stuk gebruik vriendelijker gaat worden.
Deze jongens zijn goed bezig :thumb: