Pagina 1 van 1

TomTom Live dienst

Geplaatst: 11 mar 2015 17:43
door avdb55
Bij de Captur met R-Link wordt ook de dienst TomTom Live meegeleverd.
Ik had eerst de indruk dat deze service bij 1e installatie voor 2 jaar werd meegeleverd, maar mijn systeem geeft nu aan dat deze service afloopt over 1 maand. De auto is dan 1 jaar oud.
Een behoorlijk aantal van jullie heeft een Captur die al ouder is dan 12 maanden.
Wie heeft de service al verlengd? Zo ja, voor 1 jaar of 3 jaar? Ging dat vlot? Ik heb eerder bij iets anders gemerkt dat het weken duurt voordat de deal rond is en het gekochte werkt.
Wat vinden jullie van TomTom Live? Nuttig genoeg om daar behoorlijk geld voor te geven?
Renault doet ook standaard voor een paar maanden Coyote erbij. Dat kost - in mijn ogen - erg veel geld. En eigenlijk doet het niet anders dan waarschuwen voor flitsers. Dat doet flitsers.mobi of flitsmeister op de smartphone beter. Coyote heb ik dus gelaten voor wat het was.

Re: TomTom Live dienst

Geplaatst: 11 mar 2015 20:16
door Axel57
Coyote heb ik ook laten gaan, ga er geen geld voor betalen.

Wat is het verschil tussen TomTom Live en de RDS/TMC ontvanger? Of is dat het zelfde?

RDS/TMC had ik ook met een losse antenne op mijn "oude" losse TomTom.

Re: TomTom Live dienst

Geplaatst: 11 mar 2015 20:28
door Huite
Coyote i.c.m. Live Services van TT is naar mijn idee onzin.
Live Services zijn heel waardevol als je zakelijk onderweg bent.
Om files heen geleid worden en zo op tijd bij je klant komen brengt zijn geld wel op.
De Live Services van TT zijn veel actueler en preciezer dan de gratis TMC.
TMC kan echter zeker voldoen als je privé onderweg bent.

In het begin waren de Live Services maar drie maanden gratis.
Heb die bij mijn vorige Captur toen via de dealer verleng voor 3 jaar. Ging toen vrijwel meteen in.
De nieuwe eigenaar van mijn "oude" Cappie heeft daar nu nog steeds plezier van...!

Re: TomTom Live dienst

Geplaatst: 12 mar 2015 07:44
door Verwijderd 14612
Voor mij (maar ik rijd niet meer zakelijk) is de "normale" TMC meer dan voldoende. Meldingen zijn inderdaad wat trager, maar als ik hier uit het noorden vertrek inde richting van de randstad en er komt (dan al snel) een melding van een probleem ter hoogte van bijvoorbeeld Lelystad of Almere, dan is dat al opgelost tegen dat ik er ben :lol:
Heb eigenlijk nooit problemen met files, maar ik kijk altijd voor vertrek even op de computer, rij niet of zo min mogelijk in de spits in de randstedelijke gebieden en vertrek ook weer vóór of na de spits. Filemeldingen via de telefoonapps helpen ook nog wel wat denk ik....

Re: TomTom Live dienst

Geplaatst: 12 mar 2015 07:58
door DHL
Ik heb geen R Link, maar Tomtom en liefdediensten zullen gelijk zijn.
Als je enkel TMC hebt loop je altijd achter de feiten. TMC updatet te traag waardoor je dikwijls toch nog in de file komt. Ook weet je met TMC niet hoe lang je in de file zal staan. De liefdediensten gebruiken de satellieten om de snelheid van de voertuigen te berekenen en dit wordt haast onmiddellijk doorgegeven naar je apparaat. Is er ergens file, enkele minuten later weet je het al. Kom je in de file wordt je constant op de hoogte gehouden van de tijd die je zal verliezen. Erg handig en veel ontspannender. Als je weet dat de file bvb 2 min duurt... Ook bij accordeonfiles is dit erg handig. Hij heeft tot op honderd meter juist aan waar de file begint. Ook veel veiliger, je weet steeds op voorhand waar de file exact is.
Ook de berekening van alternatieve wegen is knap. Dit is niet enkel voor de zakelijke rijder handig, maar als je ergens dreigt een uur vast te komen staan, leidt hij je weg van de file.
TMC is niks waard in vergelijking met de liefdediensten, ik verlengde ze dan ook direct met 3 jaar.
De Livediensten zorgen ook voor correcte weergave van de flitspalen en verwittigen ook voor mobiele flitsers. Zo werd ik onlangs tijdig verwittigd toen ik 180 - 190 reed richting Fankrijk op een zeer kalme autostrade. Dus voor mij hebben de Livediensten al centjes opgebracht...
Nog een (klein) voordeel is dat je bepaalde plaatsen kan zoeken op naam, zoals een winkelketen, ziekenhuis,... als je het adres niet weet.
Eens je het gewoon bent wil je niets anders meer. Ook is het niet erg duur, ik geloof dat het 150 of 200 euro was voor 3 jaar.

Re: TomTom Live dienst

Geplaatst: 12 mar 2015 09:49
door Axel57
@DHL
Ik mag van mijn vrouw niet aan de liefdediensten :lol:

Wij rijden niet veel en dan is TMC meer dan voldoende. Gebruik het al jaren. Vind 150 a 200 voor 3 jaar veel te duur.

En ja dan geeft hij nog wel eens file aan terwijl die er dan niet meer is, hij geeft ook de mogelijkheden om om te rijden geen probleem. Met de TomTom app Places kan ik ook restaurants, parkings tankstations ed GRATIS opzoeken.

Re: TomTom Live dienst

Geplaatst: 12 mar 2015 11:34
door captur1947
Ik heb ook gelijk een abonnement genomen voor 3 jaar € 149,00. Zakelijk zal het best interessant zijn, maar ik heb er nog geen voordeel aan gehad. Zou het voor de tweede keer niet meer doen.

Re: TomTom Live dienst

Geplaatst: 12 mar 2015 11:56
door DHL
Liefdediensten, die verdomde spellingscontrole op een mac... hoe zet je die uit? Heb hem nog maar een week en altijd windows gewoon geweest ;)

Ik zou de livediensten zeker wel blijven gebruiken. Zou me te dikwijls laten flitsen aan de flitspalen en zo. Want die worden ook met de livediensten bijgewerkt he

Re: TomTom Live dienst

Geplaatst: 12 mar 2015 12:03
door captur1947
Heb nog van niemand gehoord dat de flitspalen bijgewerkt worden via livediensten, dan zou je vaker updates moeten krijgen
want ook die komen en gaan (flitspalen).

Re: TomTom Live dienst

Geplaatst: 12 mar 2015 15:29
door DHL
Ik had een medewerker van Tomtom aan de lijn toen ik update van de kaarten kocht. De flitspalen gaan samen met de live diensten vertelde hij. Ik dacht dat dit bij de kaart hoorde, maar blijkbaar is dat niet zo. Maar die updates, die zie je toch niet? Ik toch niet op mijn systeem, alles komt 'live' binnen volgens mij. De flitspalen blijven zonder livediensten ook zichtbaar, je krijgt enkel de nieuwe niet meer binnen.
Maar wat een gedoe met jullie rlink zeg...Denken dat tomtom in feite eigenlijk wel goedkoop is qua updates (35 euro voor 4 updates). Nu heb je die 4 updates niet echt nodig. Als je je kaarten om de twee jaar een update geeft, zit je nog goed eigenlijk. Maar voor 35 euro kan je het natuurlijk wel jaarlijks gaan doen in tegenstelling tot de prijszetting bij rlink. Is nogal schandalig als ik het zo mag zeggen.

Re: TomTom Live dienst

Geplaatst: 12 mar 2015 15:39
door captur1947
@ DHL, ja een Update bij RN kost €99,00. Ja als je een losse device heb van TT krijg je inderdaad 4 updates voor ongeveer €50,00.
Een abonnement op je telefoon kost eenmalig (wat ik betaald heb € 69,00 en levenslange updates 4 x per jaar) Conclusie RN is veel te duur !!!!!
Bij een device van TT kun je een apart abonnement van flitspalen kopen.

Re: TomTom Live dienst

Geplaatst: 12 mar 2015 20:39
door DHL
Ja, het is inderdaad schandalig van Renault. Binnenkort rlink 2, als ze zo verder doen gaan ze enorm veel tegenstand krijgen. Vooral omdat ze die lanceren in de nieuwe Espace. Die zal veel gereden worden door zakelijke rijders. Leasemaatschappijen gaan niet lachen met zulke tarieven. Ze zullen wel snel druk op die ketel steken. Naar een paar particulieren luisteren ze blijkbaar niet makkelijk, maar als bedrijven en leasemaatschappijen gaan moeilijk doen, zal de kar rap gekeerd zijn. De Scenic ' updates voor 35 euro, de Espace een kleine 50 euro geloof ik. Dat is eerlijk en betaalbaar. Anderzijds als je dan vergelijkt met een los toestel van tomtom... wat kost dat? 250 euro? Met levenslange kaartupdates dacht ik? En het zijn allemaal dezelfde kaarten die men gebruikt, zowel voor link, tomtom in de auto en losse devices.
Renault is verkeerd bezig, maar Tomtom is ook niet erg juist bezig me dunkt. Ze profiteren van hun marktpositie, maar als ze niet opletten zullen firma's zoals Garmin snel grote concurrenten worden. (vroeger ee Garmin gehad en dat werkte ook heel erg goed en duidelijk!)

Re: TomTom Live dienst

Geplaatst: 13 mar 2015 11:33
door captur1947
Ik denk niet dat het aan TT ligt, volgens mij wil RN er teveel op verdienen. Als je b.v. naar Sygic kijkt (TT kaarten)
Voor de hele wereld euro 59,99 en Europa euro 34,99 (zijn op dit moment aanbiedingen -40%) met jaarlijks ook 4 updates gratis, jaar abonnement flitspalen voor
Europa euro 14,99, jaar abonnement verkeersinfo euro 19,99 dit alles voor je telefoon.
Dat zijn wel heel andere prijzen !!!!