Pagina 1 van 1

Activering live services

Geplaatst: 29 okt 2017 09:00
door Hans3205
Beste allemaal,

Sinds 2 weken heb ik nu mijn nieuwe captur met live service van renault. Deze live service is echter nog steeds niet geactiveerd. De navigatie echter wel, dus het systeem is wel aangemeld.
Als ik kijk in de r-link store zie ik dat er bij staat " activering in behandeling" , ook geeft die aan dat er een update voor het systeem zou zijn.

Vragen:
- weet iemand hoe lang het duurt voordat de live services geactiveerd zijn ?
- moet ik nu updaten of wachten tot de activering afgerond is (of moet er eerst worden geupdate, voordat de actvering plaatsvindt ) ?
- ik las ook op dit forum dat er een r-link update via de de dealer zou moeten komen, daar niet alle mogelijkheden worden weergegeven.

Het zijn wat veel vragen, maar van mijn dealer krijg ik niet echt duidelijke antwoorden. ( bv. activering kan best 4/5 weken duren, gebeurt vanzelf ed. )

Bij voorbaat mijn hartelijke dank,

Hans

Re: Activering live services

Geplaatst: 29 okt 2017 10:40
door Axel57
Hallo,

R-link heeft niks met de live service te maken eigenlijk.

Zonder Life Service werkt R-link (TomTom) ook prima, alleen voor bv files kijkt hij eens in de 15min via de TMC ontvanger, met life Sevice iedere 3 minuten via de database(denkikenTMC). En je hebt natuurlijk de nieuwste kaarten.

Bij onze (beide) captur was dit al in order bij alflevering.

De nieuwe (phase2) hat R-link 9.70 die heb ik via R0link gelijk geupdated. De laaste versie is 9.90.

Als je kan updaten zou ik dat zeker doen, merk je vanzelf. Bij een nieuwe auto zit toch 3 jaar updates bij. heb je al bij de dealer geinformeerd?

Is het eco programma actief bij jouw Captur, dat was namelijk de update bij de dealer. Maar als hij 2weken oud is zou het er al op moeten zitten.


Succes Hans.

Re: Activering live services

Geplaatst: 29 okt 2017 11:09
door Grad
Bij mij werkte ook alles bij aflevering.
Ik moet ook nog terug naar de dealer voor bijv de update voor het eco programma.
Maar mijn dealer is niet zo goed op de hoogte van de diverse updates, ik ben er vrijdag geweest en zal (als het goed is) morgen worden gebeld.

Re: Activering live services

Geplaatst: 29 okt 2017 13:38
door Axel57
Dat is typisch RN hoor, ze weten nooit ergens van :lol:

Re: Activering live services

Geplaatst: 30 okt 2017 07:53
door Hans3205
Bedankt voor de antwoorden, ga eens wat telefoontjes plegen.

Re: Activering live services

Geplaatst: 11 nov 2017 11:45
door WJvH
Ik heb ook problemen met activering van TomTom Live Service sinds mijn Captur 3 weken geleden werd geleverd.
Vorige week de auto voor de eerste teruggebracht naar de dealer, deze had Renault Nederland (RN) al ingeschakeld en volgens RN zou er iets moeten worden vervangen.
Na onderzoek bleek dat de auto als niet geleverd stond in Portugal, waar schijnbaar het R Link systeem wordt beheerd.
Dit zo nu aangepast zijn en activeren zou deze week in orde moeten zijn.
Helaas niet dus.
Halverwege deze week gebeld door de dealer dat het systeem nog steeds geen contact maakt / kan maken. Monitoren ze schijnbaar op afstand.
Er zou nu alsnog iets vervangen moeten worden, TMU of TCU of iets dergelijks. Het lijkt wel de Formule 1.
Gisteren door de dealer teruggebeld. Onderdeel is vervangen maar er wordt nog steeds geen contact gemaakt.
Auto blijft voorlopig nog even bij de dealer staan.

Re: Activering live services

Geplaatst: 11 nov 2017 12:46
door Hans3205
Bij mij werkt de live services inmiddels. Afgelopen week heeft de captur een dag doorgebracht bij de dealer en deze hebben een uur met renault nl aan de telefoon gehangen. Uiteindelijk heeft deze samenwerking resultaat opgeleverd. Er zijn voor zover ik weet geen onderdelen vervangen.

De deaker gaf wel aan dat ze hier alleen nooit uitgekomen waren en dit ook nog niet hadden meegemaakt.

WJH , veel succes

Hans

Re: Activering live services

Geplaatst: 11 nov 2017 16:22
door Marguerite
@WJvH
Het lijkt wel de Formule 1.
:-D :-D :dance:

Re: Activering live services

Geplaatst: 11 nov 2017 16:25
door Marguerite
Onze dealer wil mij nu ook een nieuwe aansmeren.... steeds maar telefoontjes met aanbiedingen.
Ze willen er van af blijkbaar :D .....
Maar ik durf niet na al deze foruminformatie! :fp:

Re: Activering live services

Geplaatst: 12 nov 2017 00:38
door Grad
Gewoon doen hoor :D de fase 2 is een echte verbetering.
Valt trouwens allemaal best mee, er gaat veel meer goed dan fout.
De meeste postings gaan over zaken die niet goed gaan, dingen die wel goed gaan worden niet vermeld.
Misschien een idee voor een nieuw draadje.

Re: Activering live services

Geplaatst: 12 nov 2017 10:04
door Axel57
@Marguerite wil hij je een Phase2 of alleen een nieuwe Life serive aanbieden.....

Re: Activering live services

Geplaatst: 12 nov 2017 11:41
door Marguerite
Nee echt een compleet nieuwe auto... :dance: :think:

Re: Activering live services

Geplaatst: 12 nov 2017 11:47
door Marguerite
Zijn trouwens live services auto-gebonden aankopen of persoonsgebonden? Maw kan ik aangekochte opties overzetten op een nieuwe bolide?

Re: Activering live services

Geplaatst: 12 nov 2017 13:25
door Axel57
Nee horen (de meeste) bij de auto.
Daar had @Corner volgens mij al een lijntje over gemaakt.

Praten kan toch geen kwaad als ze een goed voorstel neerleggen....

Re: Activering live services

Geplaatst: 17 nov 2017 19:38
door WJvH
Nou dat eventjes bij de dealer staan is inmiddels al opgelopen tot een week and we are still counting! :(
Men weet nog steeds niet waar de "bug" vandaan komt of waar deze door wordt veroorzaakt.
Het is nu wachten op een oplossing vanuit Renault Frankrijk.
Dadelijk staat mijn auto langer bij de dealer dan dat ik er zelf ermee heb kunnen rijden.
Daar zit je toch niet echt op te wachten als je overstapt naar een ander automerk. :cry: :cry:

Re: Activering live services

Geplaatst: 17 nov 2017 20:01
door Axel57
Blijft ie wel lekker nieuw.....

Als je dan maar een fatsoenlijke leenauto mee krijgt.

Is wel pech hebben hoop dat ze het snel voor je oplossen.

Re: Activering live services

Geplaatst: 17 nov 2017 20:19
door WJvH
Nieuw blijft ie zo wel inderdaad. :)

Ik heb een Captur TCe 90 Intense meegekregen.
Dus redelijk vergelijkbaar met mijn eigen auto.
Alleen dat mindere motorvermogen is nog steeds wennen. 8)

Ik hoop ook dat ze vlug een oplossing vinden.
Het enigste wat me zorgen baart is dat niemand een flauw idee heeft waardoor dit probleem is ontstaan.
Ik heb het idee dat men met "trail and error" naar een oplossing aan het zoeken is.

Re: Activering live services

Geplaatst: 17 nov 2017 20:56
door Axel57
Ja je zou zeggen nieuwe software eventueel andere sim kaart en klaar, blijkbaar niet.

Re: Activering live services

Geplaatst: 24 nov 2017 21:28
door WJvH
Zo! En weer een week voorbij.
Probleem nog steeds niet opgelost :(
Zoals ik vandaag bij de dealer te horen kreeg, ontvangt mijn auto 1 van de 3 signalen niet die nodig is voor activering / werking TomTom Live Services.
Ook niet nadat diverse onderdelen zijn vervangen.
Men wacht nog steeds op een oplossing vanuit Frankrijk / Portugal.

Inmiddels ook weer contact gehad met Renault Nederland.
Omdat het oplossen van het probleem langer duurt dan ze verwacht hadden, krijg ik een accessoirecheque.
Dit gebaar waardeer ik ten zeerste! :thumb:

Nu maar hopen dat men in Frankrijk/Portugal snel met een oplossing komt.

Re: Activering live services

Geplaatst: 05 dec 2017 18:26
door WJvH
Auto nog steeds niet terug! :x

Vorige week dinsdag werd ik terug gebeld door de dealer.
Er leek eindelijk licht aan het einde van de tunnel te gloren.
Er kwamen nu al meer icoontjes op het scherm en men wilde nog 1 dag kijken of nu echt alles in orde was. :thumb:
Maar helaas, woensdag weer gebeld met de mededeling dat het probleem toch niet is opgelost. :cry2:

Sindsdien blijft het erg stil.
De auto staat sinds levering nu langer bij de dealer dan bij mij in de straat.
Ik wordt er een beetje moedeloos van.

Re: Activering live services

Geplaatst: 23 dec 2017 14:31
door WJvH
De Captur nu ruim 2 maanden in bezit en problemen zijn nog steeds niet opgelost!

Maandag 11-12 de auto opgehaald bij de dealer.
I.v.m. de sneeuwval had ik liever mijn eigen auto met all season banden dan de leenauto met zomerbanden, aangezien ik een aardig eindje weg moest.
Dealer had liever de auto bij zich gehouden maar had begrip voor mijn situatie.
Ik zou de auto wel weer moeten brengen als men deze nodig zou hebben om de oplossingen te controleren welke vanuit de technische helpdesk / Frankrijk / Portugal zouden komen.
Op mijn vraag hoe vlug zoiets zou gaan, kreeg ik als antwoord:"Soms krijgen we 3 a 4 mailtjes per dag en soms zitten er 2 a 3 dagen tussen".

Nu bijna 2 weken verder en mijn auto is nog niet 1x terug groepen naar de dealer.
Er is vorige week vrijdag alleen even telefonisch contact geweest of ik inmiddels al iets had zien veranderen.
Verder blijft het stil.

Ik vraag me nu toch echt wel af, wat de noodzaak was om mijn auto bij de dealer te laten staan.

Inmiddels staat mij het :cry2: nader dan het :D

Iemand misschien een idee??

Re: Activering live services

Geplaatst: 23 dec 2017 20:39
door Axel57
Zelf met RN bellen? Namen noteren ed en anders een rechtsbijstand er op zetten?

Het zou netter zijn dat ze je een nieuwe geven en deze zelf houden.

Re: Activering live services

Geplaatst: 24 dec 2017 00:42
door WJvH
Dank voor je antwoord Axel57.

Ik heb reeds contact met een consultant van Klant Relaties van RN.
Die was al gelijk bij de eerste melding betrokken.
Daar is uiteindelijk ook niet meer uitgekomen dat ze het heel erg vervelend vinden en dat het wachten is op een oplossing vanuit technische helpdesk / Frankrijk.

Zal eens gaan informeren bij mijn rechtsbijstandverzekering.

Re: Activering live services

Geplaatst: 08 jan 2018 10:27
door WJvH
Eindelijk lijken de problemen te zijn opgelost! :dance:

Afgelopen donderdag kreeg ik spontaan een filemelding op de TomTom tijdens het rijden.
Nu even afwachten of alles het blijft doen.

Re: Activering live services

Geplaatst: 08 jan 2018 11:26
door Axel57
haha kan de vlag eindelijk uit....