AUTO-stand verlichting
Geplaatst: 14 nov 2018 09:05
Graag zou ik wat feedback hebben wat betreft het in werking gaan van de autolichten. Als de verlichting op AUTO stand staat, meen ik dat het de bedoeling is dat, als het omgevingslicht tot een bepaalde graad van zichtbaarheid komt, de lampen in werking treden. Dit is bijvoorbeeld ook zo bij het doorrijden van een tunnel overdag. Vermits ik de wagen nog maar een 4 weken in bezit heb, heb ik nog niet gereden bij overgang van dag naar nacht. Wel in de nacht, dan gaan de lichten automatisch aan.
Nu de case: Gisteren 13 november 15.50 hr, prachtige dag, 12 graden celcius, volop zon. Ik rij richting zon en moet zelfs zonnebril opzetten wegens zon die enigszinsverblind .Handel staat op AUTO en lichten staan aan, GPS staat op nachtstand. Daar ik mijn zonnebril op heb, zie ik niets meer op de GPS
Zaterdag 10 november 14hr, rotdag wegens fijne regen. Sommige wagens rijden op snelweg met mistachterlicht. Handel op AUTO lampen staan niet aan.
Dit is van in het begin zo, na 2 dagen stond ik in de garage. Men vond toen niets met het voordeel van de twijfel omdat ik misschien het voertuig nog niet goed kende.
Wat merk ik op: Ik start en de lichten staan uit op AUTO. Ik rij door een stuk van 50 meter holle weg met weerszijde bomen. Dit geeft schaduw en kan een tunneleffect geven. De lichten gaan aan, maar eens daar voorbij met de volle zon frontaal gaan ze niet meer uit.
Ik merk dus dat ik dikwijls zij met lichten aan omdat ik vermoedelijk ergens een schaduw ben voorbij gekomen terwijl ik nog in volle daglicht rij.
Wat is uw ervaring met de AUTO stand verlichting? Rijd u ook soms met de verlichting aan in de avond terwijl u ze bij handbediening nog niet zou aangezet hebben of dat u merkt dat andere bestuurders hun lichten niet aanstaan hebben.
Bijkomend is er nog een vraag naar de bochtverlichting: Bij het nemen van de bocht gaat er aan de zijde van de draairichting een lamp aan. Eens de bocht genomen, gaat die uit. Maar ik merk dan 1 seconde later dat er nog iets aan of uit gaat, ik zie dan een schakeling in lichtsterkte. Heeft iemand dat al opgemerkt of hier een uitleg voor?
Nu de case: Gisteren 13 november 15.50 hr, prachtige dag, 12 graden celcius, volop zon. Ik rij richting zon en moet zelfs zonnebril opzetten wegens zon die enigszinsverblind .Handel staat op AUTO en lichten staan aan, GPS staat op nachtstand. Daar ik mijn zonnebril op heb, zie ik niets meer op de GPS
Zaterdag 10 november 14hr, rotdag wegens fijne regen. Sommige wagens rijden op snelweg met mistachterlicht. Handel op AUTO lampen staan niet aan.
Dit is van in het begin zo, na 2 dagen stond ik in de garage. Men vond toen niets met het voordeel van de twijfel omdat ik misschien het voertuig nog niet goed kende.
Wat merk ik op: Ik start en de lichten staan uit op AUTO. Ik rij door een stuk van 50 meter holle weg met weerszijde bomen. Dit geeft schaduw en kan een tunneleffect geven. De lichten gaan aan, maar eens daar voorbij met de volle zon frontaal gaan ze niet meer uit.
Ik merk dus dat ik dikwijls zij met lichten aan omdat ik vermoedelijk ergens een schaduw ben voorbij gekomen terwijl ik nog in volle daglicht rij.
Wat is uw ervaring met de AUTO stand verlichting? Rijd u ook soms met de verlichting aan in de avond terwijl u ze bij handbediening nog niet zou aangezet hebben of dat u merkt dat andere bestuurders hun lichten niet aanstaan hebben.
Bijkomend is er nog een vraag naar de bochtverlichting: Bij het nemen van de bocht gaat er aan de zijde van de draairichting een lamp aan. Eens de bocht genomen, gaat die uit. Maar ik merk dan 1 seconde later dat er nog iets aan of uit gaat, ik zie dan een schakeling in lichtsterkte. Heeft iemand dat al opgemerkt of hier een uitleg voor?