Een accu zuur verhaal . . .
Geplaatst: 01 apr 2021 20:24
Gisterenochtend ruim één uur met de Captur (2018) gereden. Gisterenmiddag een kwartiertje. Toen ik hem na een minuut weer wilde starten een tikkend relais met hoge frequentie. Renault Assist gebeld, Die kwam pas na drie uur. Met startkabels deed hij het weer meteen. Na doormeten bleek de accu nog maar de helft van zijn capaciteit te hebben.
Vandaag naar de garage gegaan (Mossel Waalwijk). Zo ongeveer hetzelfde verhaal alleen was de capaciteit van de accu nog maar een derde van wat die moet zijn. Ondanks een rit van een half uur naar de garage. Conclusie: accu moet vervangen worden. Dit na ruim twee-en-een half jaar en net 25000km! Valt niet onder de garantie van Renault! Maar vanwege de korte levensduur biedt de garage uit coulance een regeling aan. Ik moet 40% zelf betalen. De accu kost echter €293.35 nieuw incl BTW! Ongelooflijk voor een loodaccu van 60Ah!!!
En dan komt het bij het afrekenen: "Mijnheer, op de nieuwe accu heeft u drie jaar garantie"???!!!!
Zijn er meer mensen met dezelfde ervaring?
Vandaag naar de garage gegaan (Mossel Waalwijk). Zo ongeveer hetzelfde verhaal alleen was de capaciteit van de accu nog maar een derde van wat die moet zijn. Ondanks een rit van een half uur naar de garage. Conclusie: accu moet vervangen worden. Dit na ruim twee-en-een half jaar en net 25000km! Valt niet onder de garantie van Renault! Maar vanwege de korte levensduur biedt de garage uit coulance een regeling aan. Ik moet 40% zelf betalen. De accu kost echter €293.35 nieuw incl BTW! Ongelooflijk voor een loodaccu van 60Ah!!!
En dan komt het bij het afrekenen: "Mijnheer, op de nieuwe accu heeft u drie jaar garantie"???!!!!
Zijn er meer mensen met dezelfde ervaring?