Pagina 1 van 1
Bodyfence
Geplaatst: 15 mar 2017 16:52
door Paultje1965
Zoals sommigen op dit forum wel weten heb ik onlangs mijn bumper laten wrappen. Dwz een skidplate zoals die van de Helly Hansen uitvoering maar dan met wrapfolie. Dat gaat prima en ziet er fraai uit. Nu hadden ze bij dat bedrijf nog een interessant product; Bodyfence. Een soort folie die gebruikt wordt om steenslag en krassen tegen te gaan. Schijnt sterk en schokabsorberend te zijn en ook zelfherstellend (na een behandeling met de fohn). Voor mij wel interessant want ik rij heel wat kilometers op de snelweg en steenslag is dan echt een plaag. Zeker als het gevroren heeft en de steentjes loslaten van het asfalt. Zit ik dus telkens weer steenslagputjes op te vullen met lak die eigenlijk te dik is. Heb je weer allemaal van die bolletjes op je lak
Enfin, hier een linkje van het bedrijf. Bodyfence is wel op meer plaatsen te krijgen.
http://www.sb-carwrapping.com/bodyfence/
Wat ik wil weten is of het echt werkt en hoe zichtbaar het is. Ik zit te denken aan de motorkap en voorbumper. Die krijgen de volle laag. Ik ga ondertussen eens informeren naar de prijs. Als dat net zoveel (of meer) is als spuiten is de keuze snel gemaakt.
Re: Bodyfence
Geplaatst: 16 mar 2017 07:25
door McSherman
Ik hoor het graag van je Paultje. Want inderdaad is steenslag bij velen een doorn in het oog....
Grt, John.
Re: Bodyfence
Geplaatst: 16 mar 2017 11:06
door Paultje1965
Zojuist de prijs voor motorkap + voorbumper binnen gekregen. Toch wel pittig! Normaal 950 euro ex. BTW en nu tot het einde van de maand 750 euro ex. BTW (speciale actie). Voor die prijs kun je natuurlijk ook een keer je motorkap en bumper laten spuiten. Anderzijds: die mooi gespoten bumper en motorkap zitten natuurlijk binnen no-time weer vol met inslagkratertjes. Moet er eens over nadenken.
Op een nieuwe auto is het nauwelijks zichtbaar, hooguit een iets diepere glans. Producten als bv. Waxoil worden er gewoon afgehaald voordat geplakt wordt. Hoe goed het nu echt werkt moet ik nog zien op te sporen. In de meeste reviews wordt alleen gekeken of het mooi aan te brengen is en niet hoe goed het er na een tijd nog uitziet.
Re: Bodyfence
Geplaatst: 16 mar 2017 13:19
door Vertrokken - 23295
Ik had n.a.v. het item op dit forum een offerte gevraagd van een Bodyfence voor de motorkap en kreeg de volgende reactie:
Van: sb-carwrapping [mailto:
sten@sb-carwrapping.com] Verzonden: donderdag 16 maart 2017 12:57
Goede middag Joop,
Hartelijk dank voor je mailtje. Leuk om te horen dat er in de positieve zin over ons gepraat wordt op een forum.
Bodyfence is wat ons betreft één van de best beschermende folies op de markt. Daarnaast is hij voor 99% onzichtbaar.
Een motorkap kost bij ons normaal 350€ excl btw.
Maar we willen graag alle leden van het Renault forum een korting van 10% op al onze werken geven.
Wanneer iemand een mailtje stuurt, en als onderwerp: Renault2017 vermeld, berekenen we automatisch deze korting.
Mocht je nog vragen hebben over de werking van bodyfence, dan verwijs ik je graag door naar onze website
www.sb-carwrapping.com
We hebben aan de linkerkant een knop "bodyfence"waarna je een duidelijke video kunt bekijken.
Vriendelijke groeten, Sten
Re: Bodyfence
Geplaatst: 16 mar 2017 14:12
door Paultje1965
Waar het toch niet allemaal toe kan leiden

Los of je het geld er wel of niet voor over hebt is de auto daar wel in goede handen. Mijn 'skidplate wrap' is heel netjes gedaan.
Re: Bodyfence
Geplaatst: 17 mar 2017 13:52
door Huite
Zou graag in een dergelijke oplossing geloven...
Maar ben bang dat hier de wet van behoud van ellende gaat spelen.
Gewoon na 100K een nose-job laten doen. Liefst met een frisse voorruit.
Of je Captur eerder inruilen!

Re: Bodyfence
Geplaatst: 17 mar 2017 13:57
door Paultje1965
Ik wil ook graag eerst bewijs zien. Helaas valt het niet mee om een objectieve test te vinden. Nu was mijn Laguna een jaar of 10 geleden al voorzien van stukje doorzichtige folie voor de achterwielen dus het is ook af-fabriek al toegepast. Beschermen doet het wel het is alleen de vraag hoe goed.
Re: Bodyfence
Geplaatst: 21 mar 2017 22:13
door avdb55
steenslagschade op de Captur?
na 3 jaar en 91500 km nog niks van gemerkt. Heb tot nu toe 1 steenslagschade en die zit midden op het dak!!!
in m'n motorkap alleen een diepe kras, waarschijnlijk van iemand die jaloers was dat ' ie niet zo'n mooie auto had.
kortom: verspil niet je geld aan onnodige zaken.
Re: Bodyfence
Geplaatst: 03 apr 2017 07:30
door Paultje1965
Hoe doe je dat? Op de mijne (44000km) zitten wel hier en daar wat kratertjes. Vooral op de motorkap is dat toch wel zichtbaar. Ook al een eentje op mijn ruit gehad. Dat laatste is niet zo erg want; gedekt door de verzekering. Afstand houden maakt niet zo veel uit. Ook iemand die inhaalt laat steentjes opspatten. Ik breng wel relatief veel tijd door op de snelweg. Hogere snelheden => meer steenslagschade.
Re: Bodyfence
Geplaatst: 04 apr 2017 22:12
door avdb55
hm, mijn gemiddelde snelheid ligt meestal boven de 80. Ondanks de dagelijkse file 's middags bij Utrecht. Dus doorrijden doe ik wel voldoende.
Vanmiddag nog eens gecheckt maar steenslag is echt niet mijn probleem.
Kan natuurlijk dat ze bij Renault in Spanje stiekem de lakopbouw gewijzigd hebben. En daarmee de gevoeligheid voor steenslag.
Re: Bodyfence
Geplaatst: 05 apr 2017 08:52
door Paultje1965
Ik ben de laatste tijd juist wat rustiger gaan rijden. Wat minder vaak 130 maar bv 110 scheelt een hoop brandstof. Helaas zit je dan hier in het zuiden, met 2 baans snelwegen vol vrachtwagens, vaak op de rechterbaan opgesloten achter die vrachtwagens omdat links de snelle leasepiloten rijden met 130 - 140 (op een autolengte afstand

). Ik heb zo'n vermoeden dat je achter vrachtwagens toch beduidend meer steenslag oppikt. "Ideaal"

is eigenlijk om op een halve meter van je voorganger te gaan zitten. Geen steenslag en ook geen insekten. Steentjes worden onder een hoek 'afgeschoten'. Helaas eindig je dan wel als zo'n zelfde insekt als die voorganger even op de rem gaat.
Enfin, het rustiger aandoen bevalt goed. Ik zit nu op 6.4l/100 met een 120TCe en ik krijg wat meer rust op de lange afstand omdat ik meer reactietijd heb. Qua reistijd merk ik heel weinig verschil op 160km. Die tijd wordt vooral bepaald door de vertragingen onderweg. De steenslag neemt helaas wel toe. Dat is dan wel weer jammer. Voor bodyfence is het nu dus eigenlijk al te laat.
Re: Bodyfence
Geplaatst: 05 apr 2017 18:03
door mechanic
Ach,steenslag blijkt niet enkel tijdens het rijden te komen.
Vorige week 'smorgens lopen we naar de auto en zie je dit.
received_646522028805702.jpeg
Meteen maar een nieuwe ruit laten steken.
Kleine doerakken uit de buurt hebben elk geval lol gehad met steentjes uit de buren hun voortuin.
De tijdswinst tussen 110/130km/h is te verwaarlozen inderdaad,verbruik daalt zeker wel wat.
Het verbruik valt me eerlijk gezegd toch wat tegen voor een moderne kleine turbo motor.
Re: Bodyfence
Geplaatst: 05 apr 2017 18:46
door Paultje1965
Oef, dat is een flinke barst! Hopelijk maken die doerakken daar geen gewoonte van anders moet je er straks nog plexi inzetten

Ik zal nu in ieder geval niet meer zeuren over mijn beetje steenslag.
Tja, als ik naar het gemiddelde verbruik op Spritmonitor kijk dan zit ik nog vrij goed. Niet helemaal eerlijk want ik rij vrijwel alleen lange afstanden (160km). Die kleine turbomotoren zijn er volgens mij ook alleen ingekomen vanwege de milieu-testen. Als je ze heel laag belast kan het verbruik best aardig zijn alleen kom je dan niet vooruit. Als je er normaal mee gaat rijden heb je dan ook gewoon hetzelfde verbruik als een 1.4-1.6 met 120pk. Vermogen = brandstof. Voordeel van zo'n kleine turbo is wel dat je onderin al aardig wat koppel hebt. Nadeel is dat het allemaal veel complexer is.
Re: Bodyfence
Geplaatst: 05 apr 2017 19:04
door mechanic
€45 lichter,nieuwe voorruit,en wat gesprekjes met ouders. Zal vast niet meer gebeuren.
Eigenlijk kwam het niet zo verkeerd uit,de 19jaar oude voorruit had al wat te lijden gehad
Zo zwaar is een captur niet,een kleine tce,zou je verwachten dat deze zuiniger zou zijn.
Vergelijkbare auto met ongeblazen grotere motoren halen dat ook.
Maar verbruik is niet het belangrijkste natuurlijk.