Pagina 1 van 1

Probleem met Easylink (Zoë)

Geplaatst: 10 mei 2021 22:39
door krisken
Ik heb sinds enige tijd een Renault Zoë ZE50 Intense, waar ik zeer tevreden over ben.
Ik heb mijn telefoon (Huawei P30 en een Huawei Y6) up to date gezet en op beiden de Renault app geïnstalleerd. De koppeling met de auto is perfect : als ik de app open zie ik prima het aantal kilometers dat de wagen heeft gedaan, het batterijpercentage, etc.

Wat mij echter niet lukt is om de verwarming/airco op afstand te bedienen dmv de app. Hoewel de auto correct is ingesteld, krijg ik op de app steeds de melding dat het commando niet naar het voertuig kon doorgestuurd worden. Ook al is de auto aan de laadpaal of staat die op 90% batterij.

Ik kan overigens wel de schema's aanpassen vanaf de app.

Iemand die in godsnaam weet hoe ik dit kan oplossen? Vrij vervelend probleem...

Re: Probleem met Easylink (Zoë)

Geplaatst: 20 mei 2021 10:10
door Supercows
Al met de klantenservice van Renault gebeld?

Wij hebben met onze import Zoë ook issues. Deze staat namelijk volgens de app nog in Frankrijk en is sinds 31-03-2021 06:21 niet meer online geweest terwijl alles in de auto verbonden is. Dit ligt nu bij de Renault klantenservice.
Eerste dingen die je moet doen zoals app verwijderen toestel 2 minuten uit zijn natuurlijk dikke onzin ;)

Re: Probleem met Easylink (Zoë)

Geplaatst: 20 mei 2021 14:17
door amvih
Supercows schreef: 20 mei 2021 10:10 Eerste dingen die je moet doen zoals app verwijderen toestel 2 minuten uit zijn natuurlijk dikke onzin ;)
Grappig dat jij dat zo zegt.
Ik had dat idee ook altijd, maar toch kan het helpen.
Ik had een Samsung S10+, waar de app altijd op werkte, tot ineens zo begin januari dit jaar ik geen navigatie adressen meer kon doorsturen naar de auto.
De app gaf netjes aan dat deze verstuurd was, maar bij de auto kwam niets binnen.
Na wat heen en weer gemail met de helpdesk kwam het er inderdaad op neer om de app te verwijderen, de cache op de telefoon te ledigen en deze dan 10 minuten uittelaten, daarna dan weer een nieuwe installatie te doen.
Op de Renault server stond alles in principe goed.
Helaas het resultaat was nihil, niet werkend.
Begin februari even tijdelijk een leen toestel gehad (S21), en daar wonderwel werkte het wel mee.
Nadien heb ik de S10+ compleet opnieuw gereset naar fabrieksinstellingen, de app er wederom op gezet, en toen ook ineens alles werkend.
Schijnbaar blijft er dus toch iets in een geheugen op de telefoon staan, waardoor ook al maak je de cache leeg, de app niet juist functioneerd.
Dus ook bij mij bleek toch uiteindelijk de telefoon de boosdoener te zijn.

Re: Probleem met Easylink (Zoë)

Geplaatst: 20 mei 2021 14:24
door Supercows
hmm das ook wat. Nou op mijn vrouw haar telefoon en op mijn telefoon werkt het beiden niet. Beide geven de auto weer in Frankrijk en status van 21-03-2021. Beide telefoons resetten vind ik wel ver gaan..

Cache en app zijn al meerdere malen verwijderd helaas heeft dat dus niet geholpen. Kan de telefoon van mijn dochter een keer proberen

Re: Probleem met Easylink (Zoë)

Geplaatst: 20 sep 2021 08:23
door Bernice
Geen info en spraak aanwijzingen tijdens rijden en navigeren,
Ik heb nu reeds 2 keer op weg van en naar Zwitserland het euvel gehad, dat mijn easylink navigate onvolledig scherminfo heeft,
Ik zie geen weg naam onder midden scherm, geen pijl en km info linksboven en bij de bestemming weer info, niet de naam van mijn bestemming.
Ook krijg ik geen stem aanwijzingen !
Nadat ik de auto heb uitgezet en een uur later weer aan zet, is alles weer o.k.
Best irritant als je in de middle of nowhere bent en niet weet waarheen !Afbeelding