Pagina 1 van 1

Navigatie activeren

Geplaatst: 05 okt 2021 20:33
door ageurtse
Hallo,

Ik heb onlangs een clio 5 gekregen zonder navigatie. Is het ook mogelijk om deze achteraf te laten activeren bij de dealer ?

Re: Navigatie activeren

Geplaatst: 25 jan 2022 10:16
door dick66
Wij hebben recent ook een Clio V gekocht.
Bouwjaar 2019 met een Easy Link systeem uitgerust. Maar net als de vorige schrijver geen navigatie aanwezig op het systeem.
Met de gekoppelde telefoon kan je wel TOmTOM go gebruiken, maar ik wil een navigatie op het scherm.
Ik kom er niet echt uit hoe te handelen. Kan iemand helpen? Dank u bij voorbaat!

Re: Navigatie activeren

Geplaatst: 25 jan 2022 12:23
door Pepone
Ik zou de update perikelen van de kaarten door Renault eens doorlezen hier op het forum.
En dan nog eens nadenken of je dit wilt?

Groet, Ron.

Re: Navigatie activeren

Geplaatst: 29 jan 2022 10:16
door dick66
Inmiddels werk TOMTOM Go prima op het grote scherm, met mijn mobieltje gekoppeld via usb. :dance:


Maar ik wil graag een vaste navigatie op de Easy Link. Ik krijg op MY Renault (op mijn telefoon) niet gekoppeld..blijf proberen
op allerlei manieren. :pray:
Het VIN nummer invoeren helpt niet, nu met een USB stick aan de slag.

Alle tips zijn welkom, dank U bij voorbaat. :thumb:

In de auto is wel het netwerk van KPN herkend op de display , dus dat is inmiddels actief.

Re: Navigatie activeren

Geplaatst: 29 jan 2022 13:26
door Verwijderde gebruiker 41109
Maar misschien komt het KPN netwerk op het display van je gekoppelde telefoon in plaats van het Renault netwerk?
Zijn de services van Renault wel ingeschakeld en geactiveerd in de auto? Heeft de auto verbinding van met het Renault netwerk?
Wanneer de auto verbinding heeft, is een icoontje onder de tijd zichtbaar van een auto met twee pijltjes.
E.e.a. staat uitgelegd in de gebruikershandleiding van EasyLink, blz. 5.8

Re: Navigatie activeren

Geplaatst: 29 jan 2022 14:40
door dick66
Dank je voor de reactie. :thumb: Maar de auto met de twee kleine pijltjes zitten er op, hij zit dus neem ik aan op het Renault netwerk.
Maar ik loop vast op mijn mobiel. Hij kent wel de auto in de app My Renault, maar "verbinding maken met je auto"" lukt niet op mijn mobiel.
De vin invoeren lukt niet en via usb ben ik nog aan het proberen.
Daarna wil ik de toolbox starten om eventuele abonnementen te nemen of te verlengen. :pray:

Re: Navigatie activeren

Geplaatst: 17 mar 2022 17:14
door picosuma
Hallo Dick66.
Had hetzelfde met die van mijn de services waren niet geïnstalleerd.
Het onderstaande moest ik doen en toen was het klaar kreeg dit via Renault.nl wordt zelfs de andere dag teruggebeld dat het goed gelukt was 👍🏻
Dat veel succes

Ik moet nu het easy link systeem opnieuw opstarten dmv de aan uit knop 10 sec indrukken
Dan wordt het systeem weer op gestart en dan komt er een button verbinden in beeld
Deze button mag ingedrukt worden en dan komt er een button activeren in beeld
Het is dan van belang dat deze button na 3 min ingedrukt wordt.
Hierna worden de services aangevraagd en zullen deze na maximaal 72 uur actief zijn

En dan zou ik hierna de app kunnen synchroniseren dat we zullen afwachten of het lukt .
Ik dacht schrijf de oplossing hier voor het geval er meer mensen zijn die dit probleem hebben
Want had ergens ook gelezen dat iemand 72 uur moest wachten maar er stond verder niet hoe of wat.