Pagina 1 van 1

Geen navigatie-update

Geplaatst: 22 mei 2022 10:35
door Forma
Betreft een Renault Captur van juni 2021.
Heb Renault CONNECT Toolbox geïnstalleerd. Daarna het VIN-nummer ingevoerd.
Vervolgens krijg ik de volgende mededeling:

Sorry. Your vehicle information is too old. Please go back to the previous step in order to perform the action using the USB drive. (0303001010).

Wat doe ik fout? Zie ook bijlage.

Re: Geen navigatie-update

Geplaatst: 22 mei 2022 11:24
door Sjaak H
Ik heb precies hetzelfde met mijn E-tech van 2021, de oplossing is om de optie met de USB-stick te nemen. Als je daarna op je pc de updatelijst ziet is het wel handig om alleen de landen die relevant zijn te updaten, anders wordt het een heel groot bestand.

Re: Geen navigatie-update

Geplaatst: 22 mei 2022 13:25
door rey_a
Forma,

Neem een usb stick met voldoende vrije ruimte op om de kaarten op te installeren en plaats die USB stick eerst in je Captur (met draaiende motor).
Laat die USB stick daar even zitten. Captur zal dan automatisch op die USB stick wegschrijven welke kaarten/kaartversies hij momenteel geïnstalleerd heeft.

Neem dan die USB stick en stop die in je computer terwijl de Connect toolbox gestart is.
Connect toolbox zal dan de informatie gebruiken die je Captur er heeft op weggeschreven om aan te geven voor welke kaarten er updates ter beschikking zijn.

Succes!

mvg
Rudy

Re: Geen navigatie-update

Geplaatst: 22 mei 2022 13:29
door Forma
Sjaak, dat heb ik gedaan en werkt helaas niet.

Rudy, ik ga deze optie proberen.

Re: Geen navigatie-update

Geplaatst: 22 mei 2022 23:22
door Capsnarf
Beste Rudy,

Bij mij komt er ook geen kaart update van NL binnen (dacht nu 2020-12) in de Captur van eind maart 21.

Je schrijft :
Neem een usb stick met voldoende vrije ruimte op om de kaarten op te installeren en plaats die USB stick eerst in je Captur (met draaiende motor).
Maar hoe weet Easylink dan dat de kaartgegevens e.d. hierop gezet moeten worden ?
Moet deze USB stick dan niet eerst met de Connect Toolbox verbonden worden ?

Neem aan USDN stick min/max 32 GB en FAT geformatteerd toch ?

Re: Geen navigatie-update

Geplaatst: 23 mei 2022 07:54
door rey_a
Capsnarf,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij mij ook nog nooit automatisch een update van de kaart van België (OTA) heb zien binnekomen op de auto. Anderzijds geef ik het systeem ook nooit veel tijd daartoe omdat ik de kaarten telkens via de Connect toolbox installeer van het moment dat ik merk dat ze beschikbaar zijn.

Blijkbaar schrijft Easylink die gegevens op elke USB stick die geplaatst wordt .... Als je in Connect toolbox, op het hoofdscherm op het rechtse tekeningetje dubbelklikt (dat met het stuurwiel en de USB stick op) , worden daar de instructies ook nog eens getoond.

Bij mij staan de gegevens die easylink op de stick wegschrijft blijkbaar in een mapje AllianceNDSMapConfig. Als je die map heb, en er zit wat in, is dat in elk geval al goed.
De volledige map is deze keer 21 Gig, een stick van 32 zou dus moeten voldoen. Neem liefst een USB 3 stick en stop die in een USB 3 poort op je pc. Dat scheelt wat in tijd, voor die 21 gig.

Rudy

Re: Geen navigatie-update

Geplaatst: 29 aug 2022 21:38
door debuns
Ik heb het probleem dat als ik mijn VIN nummer ingeef ik de melding krijg dat mijn voertuiginformatie te oud is. Als ik de Toolbox open en daarna de USB stick vanuit de auto in de computer steek vindt de Toolbox geen data. Als ik vervolgens de kaarten check in de auto geeft de Easylink ook geen kaarten weer, terwijl hier de geïnstalleerde landen zouden moeten staan:
20220829_210809.jpg
Ik kan wel gewoon navigeren naar bijvoorbeeld Italië.
De softwareversie is:
20220826_234124.jpg
Auto is een Zoe R135 Edition One uit 12/2019, gekocht afgelopen vrijdag.

Re: Geen navigatie-update

Geplaatst: 12 jun 2023 16:24
door seegersj
Is er nog een oplossing gevonden voor voornoemd probleem? Sinds de levering van mijn nieuwe Captur een paar weken geleden ben ik al aan het zoeken naar een oplossing.

Toegevoegd in 2 uren 7 minuten 14 secondes:
Ter aanvulling op mijn vorige bericht. De probleem beschrijving van debuns op 29 augustus beschrijft exact mijn probleem.
Jo

Re: Geen navigatie-update

Geplaatst: 07 jan 2024 17:36
door Alle Laversma
The solution has already been given above in this subject, but it is not easy to understand for everyone. I hope that non-Dutch Renault customers can also benefit from the following information as this problem seems to arise quite a lot:

I recently encountered the following problem on my wife's Renault Clio Intens with and Easy Link media and navigation system while trying to update a number of navigation maps: The Renault Alliance Connect Toolbox 4.0.3 doesn't accept my VIN resulting in message 0303001010.

Message in French: Désolé. Les informations de votre véhicule sont trop anciennes. Veuillez revenir à l'étape précédente afin de réaliser l'action par clé USB. (0303001010)
Message in English: Sorry. Your vehicle information is too old. Please go back to the previous step in order to perform the action using the USB drive. (0303001010)

The below solution was given by an Italian user on a web forum:

1) Format your USB key in Fat32 (For USB keys (or memory cards) of 64GB and more; format using Rufus toolbox --> choose "Non bootable"
and "FAT32")
2) Go to your Car, insert the USB key, and start the engine. After 1 or 2 minutes, a new folder will be created on it,
called "AllianceNDSMapConfig" with the file "AllianceNDSMapConfig.json" in it.
3) Return to your PC, connect the USB key, et restart the Alliance Connect Toolbox. No need or even opportunity to insert the VIN number!!!
It is automatically read from the USB key file.
4) After this verification you can choose from the available updates list the ones you want.
The download, extraction and verification process is very long.

Remarks:

- use a good quality USB 3.0 stick for faster read and write times. A good stick should limit your updates to under 30 minutes, a bad stick can keep
you occupied for hours with a running engine. The USB stick used, must be formatted as FAT32, have a minimum capacity of 16 GB and a maximum
capacity of 64 GB; (a memory card also works; provided that the folder "AllianceNDSMapConfig" containing the file "AllianceNDSMapConfig.json" is
on it!!! and the format is also FAT 32). It can serve as the destination of the download process with the Alliance Toolbox 4.0.3. But afterwards the
files have to be copied to a USB stick since the Easy Link system only has two USB ports and no memory card reader.
- save a copy of the folder called "AllianceNDSMapConfig" with the file "AllianceNDSMapConfig.json" in it for later use
(saves a trip to the car and starting the engine every time you want to apply updates).

Note from the Dutch user manual:

The car must be identified before the maps can be downloaded and updated by using 1 of the following 2 methods:
1) by inputting the VIN (vehicle identification number) in the Alliance Toolbox ; but for some reason the VIN is sometimes NOT accepted by the Alliance Connect Toolbox 4.0.3!
2) or by creating a "virtual image" (not my words) of the car on a USB stick; how to do this; see the above procedure in points 1 to 4!!!!!!!!!!!!!
(the "virtual image" of the car is in the files in the above mentioned procedure; see point 2 of 4)