Pagina 1 van 1

updaten via Alliance connect box

Geplaatst: 03 mar 2024 11:44
door Hennow
Navigatie te updaten moet via de Alliance connect box. Als ik de ID van de auto (VIN) invoer krijg ik de melding dat de info te oud is. (de auto is van sept 2023!) De VIN-code vanuit de Renault app gebruikt maar ook de code bij de voorruit werkt niet Doe ik een USB-stick in een usbpoort van de auto dan gebeurd er niets. Er wordt geen data naar de usbstick geschreven wat ik ook doe. auto uit, auto aan usbstick erin, eruit. 10 sec wachten niets werkt.
Hoe krijg ik data naar de usbstick en welke VINcode moet ik gebruiken?

Re: updaten via Alliance connect box

Geplaatst: 03 mar 2024 17:38
door amvih
De melding dat de info te oud is gebeurd alleen bij het handmatig invoeren van de vin code in de tool.
Dan moet je dus toch kiezen voor de manier met de usb-stick.
Probeer eens een andere usb-stick, vooral de goedkopere weigeren nog wel eens dienst namelijk.
Vergeet hem dan niet FAT32 te formateren thuis in je pc/laptop.
Daarna in de auto in usb poort 1 steken, de auto dan 1 minuutje aan laten staan, daarna weer uitzetten, usb-stick eruit halen en dan zou je via je pc/laptop een mapje met daarin een klein config bestandje op de stick moeten zien staan.
Verstandig is wel om de andere usb poort in de auto even niet te gebruiken en ook je mobiel even niet te verbinden ten tijde van het schrijven van dat config bestandje op de usb-stick.

Daarna kun je via de tool de kaarten downloaden en op de stick laten zetten. Kaart grootte is ruim 20Gb, de stick moet dacht ik ook minimaal 32Gb zijn.

Hoop dat het werkt zo, succes.

Re: updaten via Alliance connect box

Geplaatst: 04 mar 2024 18:44
door IanMoone
Ik gebruik er 1 van scandisk die werkt goed.
Bij de de action voor niet zo veel geld ik heb de 128 gig
https://www.action.com/nl-nl/p/3007554/ ... tra-shift/