Pagina 1 van 1
Alliance Connect Box herkent mijn VIN nummer niet
Geplaatst: 04 jul 2024 19:29
door yermolai
Ik heb de Alliance Toolbox op mijn desktop staan en op mijn laptop.
Op beide pc's als ik het programma opstart geeft hij aan dat mijn VIN-nummer te oud is en dus niet herkend wordt.
Mijn auto is van bouwjaar 2023
Wat kan ik hieraan doen, want ik wil graag de Easylink navigatie weer updaten.
Re: Alliance Connect Box herkent mijn VIN nummer niet
Geplaatst: 04 jul 2024 19:55
door amvih
Er zijn twee manieren om het VIN nummer in te geven in de Alliance toolbox, handmatig en via de fingerprint vanuit de auto op een usb-stick gezet.
Beide geprobeerd?
Wel de laatste versie van de Alliance toolbox geinstalleerd, er is grofweg een maand geleden nog een update voor geweest?
Geeft deze bij beide methoden aan dat het VIN nummer te oud is, dan is het handig om contact te zoeken met je dealer of met Renault Nederland, waarschijnlijk staat er dan in de achtergrond iets niet juist.
Re: Alliance Connect Box herkent mijn VIN nummer niet
Geplaatst: 05 jul 2024 06:23
door yermolai
Hoi,
Ja, de toolbox is de laatste versie, gedownload van de Renault site en bij opstarten ervan ging hij nogmaals updates ophalen.
Als ik het via de USB stick doe,begeeft hij aan dat er geen updates zijn, terwijl ik weet dat die er wel zijn.
In mijn auto zit het EasyLink systeem met Bose pakket, en hij geeft aan dat ik kaartversies 2024-v1 heb geïnstalleerd staan.
Als ik via de auto check op updates geeft hij ook aan dat er geen zijn.
Re: Alliance Connect Box herkent mijn VIN nummer niet
Geplaatst: 05 jul 2024 09:21
door amvih
Maar ook geprobeerd via het handmatig ingeven van het VIN nummer in de toolbox, lees dat niet in je reactie?
Re: Alliance Connect Box herkent mijn VIN nummer niet
Geplaatst: 05 jul 2024 09:42
door Adfur
Ik heb Renault gebeld. Het blijkt dat het VIN nummer ingeven niet meer werkt, is een fout in het systeem. Je kunt alleen kaarten downloaden via de fingerprint op USB stick. Zie ook mijn vraag over het feit dat updaten niet ging. Volgens de dame aan de helpdesk zijn er geen updates als er wordt aangegeven dat je cartografie ok is en geen updates noodzakelijk zijn. Wanneer er updates uitkomen kon zij niet zeggen.Ze zei dat je af en toe via de fingerprint moet kijken of er updates zijn.
Re: Alliance Connect Box herkent mijn VIN nummer niet
Geplaatst: 05 jul 2024 09:54
door yermolai
Ok, bedankt voor je reactie.
Zal misschien wel meer geduld moeten hebben

Re: Alliance Connect Box herkent mijn VIN nummer niet
Geplaatst: 05 jul 2024 10:56
door Adfur
Ik vermoed dat de buitenlandse kaarten maar 1x per jaar worden vernieuwd, dat was met mijn vorige auto (Kia) ook het geval. Dus inderdaad afwachten.
Re: Alliance Connect Box herkent mijn VIN nummer niet
Geplaatst: 05 jul 2024 11:07
door rey_a
Ik heb bijgehouden wanneer er kaartupdates waren voor Easylink (zie hieronder). Normaal gezien 2 per jaar. Eentje rond mei en eentje rond oktober.
Begin juni gaf de Alliance Tookit bij mij ook aan dat er geen updates waren voor mijn auto, maar via intikken van de VIN kon ik de 2023-12 versie dan toch downloaden en installeren ...(ook buitenlandse kaarten)
Historiek:
Kaartversie / kwam beschikbaar in
2023-12 / Jun 2024
2023-09 / Feb 2024
2023-06 / Nov 2023
2022-12 / Mei 2023
2022-06 / Okt 2022
2021-12 / Mei 2022
2021-06 / Jan 2022
2020-12 / Okt 2021
2019-12 / Dec 2020
Rudy
Re: Alliance Connect Box herkent mijn VIN nummer niet
Geplaatst: 05 jul 2024 11:11
door Adfur
Vreemd dat ze dan zeggen dat het VIN nummer inbrengen niet werkt.
Re: Alliance Connect Box herkent mijn VIN nummer niet
Geplaatst: 05 jul 2024 12:50
door amvih
Vreemd, hier werkte het een maand geleden ongeveer juist niet met de fingerprint op de usb-stick, maar juist wel met het handmatig ingeven van het VIN nummer.
Maar goed heb je het nu al geprobeerd met het handmatig ingeven?
Overigens lijkt het erop dat sinds eind vorig jaar kaart updates 4 maal per jaar verschijnen waar voorheen dat altijd 2 maal per jaar was, zie ook het rijtje hierboven in de post van Rudy.
Re: Alliance Connect Box herkent mijn VIN nummer niet
Geplaatst: 05 jul 2024 14:52
door A110
Ik heb bij mijn ingevoerde Captur uit Duitsland gewoon handmatig mijn vin nummer in Alliance connect box kunnen invoeren en deze gaf aan dat er een update was. Ik heb de totale update (alle landen) op een USB stick gezet en in de Captur aangebracht. Deze ging gelijk updaten zonder problemen.
Dit is 2 weken geleden nog gedaan.
Volgens mij heb ik nu versie 2023-12.
Heb alleen via de dealer de "slimme navigatie" aan moeten laten zetten. Dit ging niet in mijn MyRenault account. Maar ook dit is snel uitgevoerd en werkte binnen 1 uur.
Ik zag wel dat de laatste firmware versie van het easylink systeem al aanwezig was.
Misschien dat dat het probleem is bij een hoop mensen dat eerst dat moet worden voorzien van de laatste versie?
Daar is ook voldoende over geschreven hier op het forum onder easylink.
Re: Alliance Connect Box herkent mijn VIN nummer niet
Geplaatst: 05 jul 2024 15:21
door Adfur
Heb mijn dealer gebeld, die ziet geen contract voor slimme navi en kunnen ook niets activeren zeggen ze. Ze denken dat het misschien even duurt voordat het in het systeem zit. Weer Renault Nederland gebeld, die gaan het nakijken, wordt vervolgd.
Re: Alliance Connect Box herkent mijn VIN nummer niet
Geplaatst: 06 jul 2024 12:58
door yermolai
Vandaag nog een keer de USB-stick in mijn laptop gestoken nadat ik de toolbox had opgestart en de melding kwam dat er een nieuwe update beschikbaar was.
Het lijkt er inderdaad op dat er toch 4x een update per jaar uitkomt.
Die is hij nu aan het downloaden, versie 2023-12

Re: Alliance Connect Box herkent mijn VIN nummer niet
Geplaatst: 06 jul 2024 20:23
door PedroN
Voor de grap dat ook even gedaan en de toolbox zegt dat er inderdaad een update beschikbaar is maar.... ik had al 2023.12 Toch maar even de update laten downloaden en straks maar eens een bestandsvergelijking laten doen. Ik laat het weten....
Re: Alliance Connect Box herkent mijn VIN nummer niet
Geplaatst: 06 jul 2024 20:58
door yermolai
De update is succesvol verlopen, hij geeft in de auto nu aan dat er 2024-2 geïnstalleerd is.
Re: Alliance Connect Box herkent mijn VIN nummer niet
Geplaatst: 06 jul 2024 21:37
door PedroN
De update is gedownload en is identiek aan degene die ik op 5 juni 2024 kon binnen halen. Dus ondanks dat het systeem zegt dat er een nieuwe update is (op VIN) is deze hetzelfde