Pagina 1 van 1
Alliance CONNECT Toolbox error
Geplaatst: 20 aug 2024 18:16
door petrusbeuk
Ik tracht de toepassing Alliance CONNECT Toolbox te starten en krijg volgende error .
The internet does not to be accessible on yoer computer...make sure that your crendetials are valid 002
kan vin niet ingeven
Re: Alliance CONNECT Toolbox error
Geplaatst: 20 aug 2024 20:29
door groen_duiven
En wat gebeurt er wanneer je usb-stick even in de auto doet en daarna aansluit op de computer. Wat geeft Alliance Connect dan weer ?
Donald
Re: Alliance CONNECT Toolbox error
Geplaatst: 20 aug 2024 20:32
door petrusbeuk
Dat ga ik eens even proberen, ben nieuw met het hele easylink verhaal
Ik heb AllianceNDSMapConfig map op de usb stick.
Maar toolbox wil niet connecteren met server op computer
Knipsel.JPG
Welk ik de laatste versie, want er is ook zoiets als de rlink2 toolbox
Re: Alliance CONNECT Toolbox error
Geplaatst: 20 aug 2024 20:45
door groen_duiven
Ik neem aan dat internet het wel doet op je computer.
Re: Alliance CONNECT Toolbox error
Geplaatst: 20 aug 2024 20:52
door petrusbeuk
Ja, dat is geen probleem, ben via het internet aan het posten nu, maar er is ook een rlink2 toolbox...maar dat is niet de juiste toch?
Re: Alliance CONNECT Toolbox error
Geplaatst: 20 aug 2024 21:42
door Doediek2110
Ik heb sinds vanmiddag hetzelfde probleem. Alles werkte en ineens kreeg dezelfde message als petrusbeuk. Ineternet werkt gewoon.
Re: Alliance CONNECT Toolbox error
Geplaatst: 20 aug 2024 22:02
door groen_duiven
Ik zie nu dat ik ook deze melding krijg.
Vermoed dat er een storing is bij Renault.
Donald
Re: Alliance CONNECT Toolbox error
Geplaatst: 21 aug 2024 10:27
door Cacho
Renault is qua IT infrastructuur onverbeterlijk matig (en dan druk ik me nog voorzichtig uit).
Een paar dagen geleden een flink connectivity probleem (servers en cloud) en nu is weer de server waarop het toolbox materiaal staat omgevallen of niet bereikbaar.
Internet werkt prima alleen Renault heeft op dit punt haar zaakjes niet in orde.
Dit is de zoveelste storing binnen korte tijd op software gebied. Je wordt er een beetje moedeloos van.
Re: Alliance CONNECT Toolbox error
Geplaatst: 21 aug 2024 16:30
door Rikkie
Ook hetzelfde probleem bij mij, maar dan wel al enkele weken.
In het begin verliep alles vlekkeloos, maar vanaf een bepaalde dag kreeg de Toolbox geen toegang meer tot de server.
Het is inderdaad om er moedeloos van te worden, tenzij iemand me kan vertellen waar ik terecht kan voor een oplossing...
Ter info : ik woon in België en ik heb geen idee of dit forum Belgisch of Nederlands is
Re: Alliance CONNECT Toolbox error
Geplaatst: 21 aug 2024 16:57
door Pepone
Welkom op ons forum.
Het forum heet “renaultforum.nl” dus dat zegt genoeg.
Maar iedereen is welkom hier.
Groet, Ron.
Re: Alliance CONNECT Toolbox error
Geplaatst: 21 aug 2024 17:20
door petrusbeuk
Ik ben ook uit Belgie, ben in contact met Renault Dacia Belux, en die vragen om de connect box te deïnstaleren en opnieuw te installeren of via fingerprint (usb), lukt natuurlijk allemaal niet.
Toegevoegd in 5 minuten 45 secondes:
Lijkt nu terug te werken...terug connectie met de server
Re: Alliance CONNECT Toolbox error
Geplaatst: 21 aug 2024 19:18
door Rikkie
Blijkbaar hebben onze smeekbeden iets opgeleverd : net zoals bij 'petrusbeuk' kan de Toolbox ook bij mij opeens de server bereiken !
Hoera (3x) !
En ik heb ook al de kaartupdates kunnen downloaden op usb-stick.
Ik hoop eveneens op een reactie van de anderen...
(zou Renault dit forum volgen ?)
Re: Alliance CONNECT Toolbox error
Geplaatst: 21 aug 2024 20:16
door petrusbeuk
Ik heb de link naar het forum topic overgemaakt aan Renault, met de melding dat er nog gebruikers zijn met dit euvel

Re: Alliance CONNECT Toolbox error
Geplaatst: 22 aug 2024 00:44
door Cacho
De connectie met de toolbox server werkt weer.
En in mijn geval versie 4.0.10 met een kaart update van 2023-12 en een totale grootte van 15,9GB
Re: Alliance CONNECT Toolbox error
Geplaatst: 04 jun 2025 21:36
door Jolo
Goedenavond,
De Alliance Toolbox werkt al dagen niet bij mij.
Zowel met VIN als Fingerprint krijg ik dezelfde foutmelding:
Sorry. We are unable to respond to your request due to a technical problem. We are doing our best to resolve the incident as soon as possible. Please try again later (0301001002)
Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?
Re: Alliance CONNECT Toolbox error
Geplaatst: 04 jun 2025 22:40
door groen_duiven
Ik had vanmiddag Renault aan de lijn voor wat anders.
De dame in kwestie gaf in gesprek ook aan dat er problemen waren met de Alliance Toolbox.
Het is ze dus bekend, maar ik weet niet of/wanneer er oplossing komt.
Donald
Re: Alliance CONNECT Toolbox error
Geplaatst: 06 jun 2025 12:18
door petrusbeuk
Bij mij geeft de toolbox nog steeds dezelfde foutmelding:
Sorry. We are unable to respond to your request due to a technical problem. We are doing our best to resolve the incident as soon as possible. Please try again later (0301001002)
Lukt het al bij iemand?
Re: Alliance CONNECT Toolbox error
Geplaatst: 06 jun 2025 13:06
door Cacho
Helaas niet.
Ik wordt er een beetje moedeloos van, maar het is ook een kwestie van gewenning.
Renault software en infrastructuur is typisch "met de Franse slag" ontworpen. En het zoeken naar/vinden van oplossingen heeft blijkbaar geen prioriteit.
Re: Alliance CONNECT Toolbox error
Geplaatst: 06 jun 2025 15:04
door petrusbeuk
Ik heb gemaild met renault en moest een zipfile van het bestand op mijn usb stick doorsturen dat ok gebruik voor de toolbox
Toegevoegd in 22 minuten 16 secondes:
Ik heb de nieuwste versie van de toolbox gedownload, een nieuwe fingerprint genomen en nu werkt het wel, 16,5 gb aan het downloaden voor 2024-12 update
Re: Alliance CONNECT Toolbox error
Geplaatst: 06 jun 2025 16:01
door Cacho
petrusbeuk schreef: ↑06 jun 2025 15:27
Toegevoegd in 22 minuten 16 secondes:
Ik heb de nieuwste versie van de toolbox gedownload, een nieuwe fingerprint genomen en nu werkt het wel, 16,5 gb aan het downloaden voor 2024-12 update
Kan ik bevestigen.
Alhoewel de laatste versie van de toolbox exact dezelfde is dan die van bijvoorbeeld een maand geleden, werkt het nu wel.
Ik ga er vanuit dat er inmiddels een fix is geimplementeerd op de Renault servers.
PS
Overigens wordt na een update van 2024-12 de kaartversie in Easylink aangegeven als 2025 V2 (easylink software versie 283C33813R - laatste versie)
Re: Alliance CONNECT Toolbox error
Geplaatst: 06 jun 2025 17:05
door petrusbeuk
Die laatste easylink software zal voor bij de dealer worden want over the air werkt niet bij mij
Re: Alliance CONNECT Toolbox error
Geplaatst: 06 jun 2025 17:12
door Cacho
Probeer het eens te combineren met een beurt.
Mijn renault dealer heeft dan uit coulance de easylink software geupdate naar de laatste versie. Anders zijn er kosten mee gemoeid.
Wireless Android Auto zou met deze versie dan ook moeten werken indien de juiste easylink opties ingesteld zijn door de dealer bij de update.