Pagina 1 van 1

EASY LINK-systeem en kaartupdate service

Geplaatst: 02 feb 2020 20:08
door Dutchy
Een vraagje bij het EASY LINK-systeem gaat daar de kaartupdate en systeemupdate vanzelf ?
Of moet je iets activeren of heeft de dealer dit al gedaan en update het systeem zich 3 jaar automatisch ???
Zoals de kaart update of systeem update ?

Alvast bedankt :think:

Re: EASY LINK-systeem en kaartupdate service

Geplaatst: 04 feb 2020 12:47
door Crowne
Hi Dutchy,

Je kan het eea in onderstaande link vinden, aangezien dit algemeen voor Easylink is en niet model gebonden.

activeren-van-het-easylink-systeem-t30896.html

Officieel moet de dealer alle services activeren, echter blijkt dit niet altijd te gebeuren. Goede indicator is om te controleren of je navigatie file updates weergeeft en of je service contracten kan vinden in je my Renault app.

Veel suc6!

Re: EASY LINK-systeem en kaartupdate service

Geplaatst: 04 feb 2020 23:01
door Dutchy
Crowne schreef:Hi Dutchy,

Je kan het eea in onderstaande link vinden, aangezien dit algemeen voor Easylink is en niet model gebonden.

activeren-van-het-easylink-systeem-t30896.html

Officieel moet de dealer alle services activeren, echter blijkt dit niet altijd te gebeuren. Goede indicator is om te controleren of je navigatie file updates weergeeft en of je service contracten kan vinden in je my Renault app.

Veel suc6!
Bedankt voor de info, ik zal me er even in gaan verdiepen :thumb:

Re: EASY LINK-systeem en kaartupdate service

Geplaatst: 20 mei 2020 20:30
door Jurie59
Verwacht van updates op je R-Link systeem niet teveel .
Op dit moment (05-2020) nog steeds versie 1015.
In januari alles geactiveerd.. updates .. en live services .. enz..
Nu; eind mei 2020 nog Steeds geen enkele update ontvangen ..
Wel voor al deze functies betaald ..!!

Geïnformeerd bij Renault ... en die geven aan : versie 1045 is onderweg .. maar door allerlei omstandigheden lukt het nog niet om deze uit te rollen ..

Vrijdag 29-06-2020 komt van TomTom de versie
1050 !! .
dus dat betekend dat je weer (ver) achter de wagen loopt met je versie op de R-Link..

Dus al met al ...
je betaald bij Renault eigenlijk voor gebakken lucht updates ... en dat is: Voor niets !

Zulke mooie auto’s .. en dan een navigatiesysteem wat Best goed werkt, maar niet eens actueel gehouden kan worden want in het gunstigste geval rijd je zo maar door een weiland !

Gewoon via TomTom , 4 x per jaar Kaartupdates ..Enz...
Is dat nu echt zo ingewikkeld ?

Overal geld voor vragen, en niets terugontvangen is toch niet een service die Renault zal bedoelen ?
Of juist wel ? 😷

Re: EASY LINK-systeem en kaartupdate service

Geplaatst: 01 nov 2020 10:29
door puccini
Ik dacht dat het hier over Easylink zou gaan en niet over RLink, alles loopt weer door elkaar hier !

Re: EASY LINK-systeem en kaartupdate service

Geplaatst: 01 nov 2020 12:58
door Pepone
Posting is nu een half jaar oud, dus niet echt meer actueel.
Maar je punt is gemaakt.

Groet, Ron.

Re: EASY LINK-systeem en kaartupdate service

Geplaatst: 04 nov 2020 18:56
door Axel57
[mention]Jurie59[/mention] Even off Topic.

Ik heb dit jaar bij de dealer al 2x een nieuwe update SD Card gekregen. Sinds kort heb ik versie 1045 op een 16gb SD kaart! Let op de oude zijn maar 8gb daar past 1045 niet op.

Als jij dat geactiveerd hebt kun je bij de dealer je SD kaart omruilen, mits op voorraad. Want dat was nog een beetje een probleem.

Helaas is TomTom geen R-link, ze gebruiken wel de kaarten ed maar is niet zo 123 over te zetten volgens RN. Maar klopt inderdaad dat ze behoorlijk achterlopen qua kaarten.

Met 1045 op de grotere SD kaart hoop ik we toch weer even tegen te kunnen.

Re: EASY LINK-systeem en kaartupdate service

Geplaatst: 05 nov 2020 10:20
door puccini
EasyLink en Rlink zijn 2 heel verschillende systemen, dus niet op z'n plek hier !

Re: EASY LINK-systeem en kaartupdate service

Geplaatst: 05 nov 2020 14:32
door Pepone
Ja, hij heeft het ook zelf netjes aangegeven "even off topic", niets mis mee lijkt mij.
Wij houden dat echt wel in de gaten als het uit de hand loopt.

Dus, gaan we állemaal weer "on topic".

Groet, Ron.

Re: EASY LINK-systeem en kaartupdate service

Geplaatst: 05 nov 2020 21:38
door Domi1963
Ik heb binnenkort ook het easylink systeem in mijn nieuwe Espace. Wat zijn de grote verschillen met de R-Link 2?? Is het systeem er op vooruit gegaan??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: EASY LINK-systeem en kaartupdate service

Geplaatst: 05 nov 2020 21:43
door Pepone
Loopt al een topic over.
KLIK

Re: EASY LINK-systeem en kaartupdate service

Geplaatst: 12 nov 2020 23:52
door Jurie59
Axel57 schreef: 04 nov 2020 18:56 @Jurie59 Even off Topic.

Ik heb dit jaar bij de dealer al 2x een nieuwe update SD Card gekregen. Sinds kort heb ik versie 1045 op een 16gb SD kaart! Let op de oude zijn maar 8gb daar past 1045 niet op.

Als jij dat geactiveerd hebt kun je bij de dealer je SD kaart omruilen, mits op voorraad. Want dat was nog een beetje een probleem.

Helaas is TomTom geen R-link, ze gebruiken wel de kaarten ed maar is niet zo 123 over te zetten volgens RN. Maar klopt inderdaad dat ze behoorlijk achterlopen qua kaarten.

Met 1045 op de grotere SD kaart hoop ik we toch weer even tegen te kunnen.
Sorry, zie nu pas dat ik mijn reactie in een verkeerd topic geplaatst heb.... 😱😱😱

Re: EASY LINK-systeem en kaartupdate service

Geplaatst: 13 nov 2020 11:15
door Pepone
Kan gebeuren hoor.

Groet, Ron.

Re: EASY LINK-systeem en kaartupdate service

Geplaatst: 22 okt 2021 14:43
door Forma
Betreft update TomTom-kaart.
Renault Connect Toolbox geinstalleerd. Hiermee heb ik op een USB-stick van 128 GB een update kunnen downloaden. Op de USB-stick staat de map TomTomNDSFull met daarin mappen en bestanden.
Volgens de instructie van Renault stop ik vervolgens de USB-stick in de USB-poort in mijn Captur van juni 2021. Het scherm geeft echter geen melding en er gebeurt niets. Wat doe ik verkeerd??

Re: EASY LINK-systeem en kaartupdate service

Geplaatst: 23 okt 2021 09:26
door Leo1959
Bij mij gebeurde er eerst ook niets, toen kwam er een melding dat er geen audiobestanden op de stick stonden, daarna gebeurde er even niets tot er ineens een pop-up venster tevoorschijn kwam met de vraag of ik de kaartupdate wilde installeren. Misschien gewoon nog eens proberen en wat langer wachten.

Re: EASY LINK-systeem en kaartupdate service

Geplaatst: 23 okt 2021 09:50
door Forma
Onnodig citaat verwijderd.

Als u direct reageert op het vorige bericht dan liever niet de "citaat" knop gebruiken.
Moderator

OK, bedankt. We gaan het weer proberen.