Pagina 1 van 1

Koop gewoon een nieuwe Austral is het advies van de Manager

Geplaatst: 11 sep 2025 14:19
door rteske
Beste Austral rijders,

Zoals de meeste heb ik ook problemen met de auto. Op verzoek (na een brief van de jurist) van de manager ben ik langs de dealer geweest.
Eerste wat die vroeg was hoe me vakantie was en daarna wat ik zou willen! Ik meld dat ik gewoon een austral wil die geen gebreken heeft.
We zijn toen een stukje gaan rijden en hij heeft inderdaad nu zelf gezien dat mijn Austral niet meer vanzelf in EV gaat boven de 100km/u



Na de rit is die gaan kijken wat die voor me kan doen en vroeg welke kleur en opties ik wilde hebben. Ik kreeg toen twee offertes mee 1 van 15000 en de andere 19000 euro. Dat moest ik bij betalen voor een andere exemplaar. Dus mijn austral kost dan 70K melde ik. Ja maar u heeft er wel 2 jaar in gereden. Toen dacht ik waar zijn ze mee bezig. Gemeld dat ik extra garantie heb en dat ze het maar moeten oplossen. Antwoord is dat kunnen ze niet en wanneer wel is niet te zeggen. Ook na de software update heb ik nog steeds last van Benzine in de olie.

Dit word dus een gevalletje kantonrechter en de aankoop ontbinden!

Re: Koop gewoon een nieuwe Austral is het advies van de Manager

Geplaatst: 11 sep 2025 16:02
door mechanic
Welkom in de moderne wereld!
Enkel de verkoop telt, de service en kwaliteit daarna niet meer.
Advies, koop een luxe wat oudere auto voor een zachte prijs met budget achter de hand om deze wat aan te pakken.

Re: Koop gewoon een nieuwe Austral is het advies van de Manager

Geplaatst: 11 sep 2025 19:36
door Pepone
Deden wij ook altijd, 4 maal achter elkaar een Prius gekocht van een jaar oud.

Nooit spijt van gehad.

Nu onze eerste nieuwe Zöe, gelukkig ook geen spijt van.

Groet, Ron.

Re: Koop gewoon een nieuwe Austral is het advies van de Manager

Geplaatst: 15 sep 2025 13:56
door Bergie1964
Vraag me steeds meer af of de klant nog belangrijk is bij Renault dealer van Mossel in Rotterdam . Heb deze vraag ook al een keer gesteld aan de dealer waarop het antwoord was “maar natuurlijk meneer dat is één van de belangrijkste dingen binnen Renault” Volgens mij wordt je zelfs met dit antwoord belazerd! Alle klachten zoals in de voorgaande klachten stromen zijn benoemd zijn bij onze Renault Austral ook aanwezig en Renault doet net of er niets aan de hand is. ze zeggen doodleuk dat het bekend is maar dat ze er niets aan gaan doen. Als ik ergens spijt van heb is het is het van deze aankoop. Voor mij dus nooit meer een Renault.

Re: Koop gewoon een nieuwe Austral is het advies van de Manager

Geplaatst: 15 sep 2025 14:57
door mechanic
De service is niet enkel bij Renault slecht, de auto's zijn te ingewikkeld gemaakt en klachten moeilijk tot niet oplosbaar.
Na aankoop staan hoe gek ook de volgende klanten al klaar en ben je niet meer belangrijk.

Voor veel minder geld koop je een knappe luxe auto van een naar of 10-15 oud, veel betere kwaliteit en de lokale dorps garage kan ermee uit de voeten.

Wilden vorig jaar met een familielid een nieuwe auto voor de zaak aankopen, afspraak gemaakt en werden simpelweg niet geholpen. Kansloos.