Pagina 1 van 1

My Renault app

Geplaatst: 16 okt 2022 14:18
door corvankruchten
Sinds voorzitter mijn Megane e-tech, maar wat vraagjes over de My Renault app:
Als ik op het tabblad 'kaart' klik verwacht ik een kaartje met de plaats waar mijn auto staat. Ik zie echter enkel een wit leeg scherm op mijn iPhone???

De laadstatus is wel te vervolgen, maar je moet telkens handmatig verversen, klopt dit?

Hoe werkt die bediening van de airco etc? Ik vind het maar onduidelijk.

Groet,
Cor

Re: My Renault app

Geplaatst: 17 okt 2022 16:10
door BVice
Cor,

als ik op 'kaart' klik zie ik netjes een kaart met de locatie (in het geel de auto, in het blauw jijzelf). Het is een Google Maps kaartje.
De laadstatus ververst (uiteraard) niet vanzelf, dat zou nogal een aanslag zijn op de data + servers, en er is sowieso geen continue verbinding met de auto. Je haalt eenmalig gegevens op. Ik verwacht ook dat wanneer je hem een paar keer achter elkaar ververst, je het een tijdje niet meer kan doen (ik ken OEMs die na x pull requests een gebruiker tijdelijk offline zetten). Het is enorm kostbaar om dit soort verbindingen op verzoekbasis op te zetten voor een autofabrikant.

Hoe werkt bediening van de Airco? Via de app klik je op 'Airconditioning', dan gaat hij de auto verwarmen of koelen, afhankelijk van de buitentemperatuur. Hij probeert hem naar 20-22 graden te krijgen, dus als het warmer is buiten gaat hij koelen, als het kouder is buiten gaat hij verwarmen. Helaas kun je hier niet zo veel opties selecteren.
Daarnaast kun je vanuit de app ook de airconditioning inplannen, dit werkt net als de programma's in de auto.

Re: My Renault app

Geplaatst: 18 okt 2022 18:00
door corvankruchten
BVice schreef: 17 okt 2022 16:10 Cor,

als ik op 'kaart' klik zie ik netjes een kaart met de locatie (in het geel de auto, in het blauw jijzelf). Het is een Google Maps kaartje.

Dank je voor je antwoord. Ik zie dus enkel een wit vlak.... Ik kijk dan op een iPhone, geen Andoid. Zou het daar in kunnen zitten?

Groet,
Cor

Re: My Renault app

Geplaatst: 18 okt 2022 20:19
door BVice
Nee, ik heb twee iPhones in gebruik met de Renault app en op beide gaat het goed

Re: My Renault app

Geplaatst: 18 okt 2022 20:26
door corvankruchten
Onnodige citaten verwijderd.

Als u reageert direct op het voorgaande bericht, kunt u hieronder, bij "Snelle reactie" uw bericht schrijven.
Of de knop "Plaats reactie" gebruiken.
Moderator
Mmm, vreemd. Waarom zou dat bij mij dan niet werken?

Re: My Renault app

Geplaatst: 18 okt 2022 21:03
door BVice
Doet de app het verder wel?

Re: My Renault app

Geplaatst: 18 okt 2022 21:55
door corvankruchten
Ja

Re: My Renault app

Geplaatst: 18 okt 2022 22:26
door Pepone
[mention]corvankruchten[/mention]
Onnodige citaten verwijderd.

Als u reageert direct op het voorgaande bericht, kunt u hieronder, bij "Snelle reactie" uw bericht schrijven.
Of de knop "Plaats reactie" gebruiken.
Moderator

Re: My Renault app

Geplaatst: 19 okt 2022 10:36
door corvankruchten
Contact gehad met Renault Nederland over o.a. het witte kaartschermpje in de app. Blijkt al vaker te zijn gesignaleerd. Lijkt een server-probleem in Frankrijk. Renault Nederland heeft het geëscaleerd naar Renault Frankrijk. Ik wacht dan maar af.

Re: My Renault app

Geplaatst: 22 okt 2022 19:18
door corvankruchten
Frustrerend: de My Renault-app werkt maar half (kan niet zien waar auto staat op de kaart, want geen kaart). En ik krijg de 4G verbinding in de auto niet aan de gang via Orange. Helpdesk van Renault komt er ook niet uit, garage komt er niet uit. Kastje naar de muur verhaal. En in het weekeinde: geen helpdesk....
Betaal je een godsvermogen voor en het werkt niet, aaaargggghhhhhh

Re: My Renault app

Geplaatst: 22 okt 2022 19:34
door Pepone
Misschien overbodig maar de auto heeft wel verbinding met je telefoon via Bluetooth?
Maw je kan handsfree bellen?

Bij "instellingen" van de iphone in de app staat "Mobile data" aan?
"Locatie bij gebruik" staat ook aan in de instellingen van de app?


Groet, Ron.

Re: My Renault app

Geplaatst: 22 okt 2022 19:42
door corvankruchten
Ja, dat wel

Re: My Renault app

Geplaatst: 22 okt 2022 19:43
door Pepone
Bij "instellingen" van de iphone in de app staat "Mobile data" aan?
"Locatie bij gebruik" staat ook aan in de instellingen van de app?

Re: My Renault app

Geplaatst: 22 okt 2022 19:45
door corvankruchten
Yep, mobiele data en locatie bij gebruik staan aan.

Re: My Renault app

Geplaatst: 22 okt 2022 19:48
door Pepone
Tja, dan heb ik ook verder geen idee.
Toch dan maar blijven zeuren bij Renault, in de goede zin natuurlijk.

Telefoon opnieuw opgestart? Alle updates gehad?



Toegevoegd in 25 minuten 51 secondes:
Zag je op Tweakers Net ook langskomen. :)

Groet, Ron.

Re: My Renault app

Geplaatst: 22 okt 2022 21:23
door corvankruchten
Ja, ik zoek overal naar mogelijke tips of hulp

Re: My Renault app

Geplaatst: 23 okt 2022 00:55
door corvankruchten
Net de app op iPad geïnstalleerd, daarop werkte het wel.... Op mijn iPhone, die van mijn vrouw werkt het niet. Op dezelfde iPhone van mijn zoon werkt het weer wel. Moet dus iets zijn in de instellingen. Ik heb alles al eens naast elkaar gehouden en vergeleken, maar zie geen verschillen. Diverse malen herstart en herinstallatie. Ben er nu al weer een hele dag mee bezig, heb internet bijna helemaal uit over dit onderwerp, maar nog geen resultaat.....

Re: My Renault app

Geplaatst: 23 okt 2022 22:17
door BVice
Maar dan lijkt het dus wel echt iets met je telefoon te zijn en ligt het niet aan Renault?

Re: My Renault app

Geplaatst: 23 okt 2022 22:29
door corvankruchten
Dat denk ik nu ook, maar wat?

Re: My Renault app

Geplaatst: 27 okt 2022 17:06
door Surfroy01
Op mijn iphone krijg ik ook wit/grijs scherm als ik lokatie van de auto zoek. Normaal weet ik wel waar mijn auto staat maar vandaag na paar uur wandeling op utrechtse heuvelrug wilde ik short cut nemen naar mijn auto. Gelukkig op eigen gevoel ook gekomen :D

Re: My Renault app

Geplaatst: 27 okt 2022 18:00
door corvankruchten
Sinds maandag staat er een nieuwe versie in de app-store en deze werkt!!

Re: My Renault app

Geplaatst: 27 okt 2022 18:37
door Surfroy01
Inderdaad! Thanks.

Waarom krijg ik geen melding dat er een update is?

Re: My Renault app

Geplaatst: 27 okt 2022 20:19
door corvankruchten
Ik had er een: telefonisch van Renault Nederland

Re: My Renault app

Geplaatst: 30 nov 2022 20:49
door IJzebrand
Ik heb een Megane electric en gebruik ook de My Renault app.
De functie Laadbeheer is niet actief. Verder werkt de Mijn voertuig identificeren niet.
Wat kan ik doen?

Re: My Renault app

Geplaatst: 01 dec 2022 09:45
door Surfroy01
Hoe lang heb je de auto in bezit? Het lijkt alsof je auto niet aangemeld is.

Re: My Renault app

Geplaatst: 01 dec 2022 14:23
door IJzebrand
Ik heb de auto sinds 25.10. App deed het tot nu toe redelijk. Niet alle functionaliteit (autoherkenning met claxon of verlichting)
Maar nu krijg ik steeds de melding:er zijn technische problemen. Probeer later nog eens te verbinden. Ook klantenservice weet geen oplossing. Naar hun zeggen zou de app het moeten doen.

Re: My Renault app

Geplaatst: 01 dec 2022 17:32
door Surfroy01
Vreemd inderdaad, ik krijg overigens in de auto ook melding van dat er een fout is met de renault app, maar hij doet het wel gewoon.

Re: My Renault app

Geplaatst: 01 dec 2022 18:52
door IJzebrand
Contact met mijn dealer gehad. Er zijn bij meer gebruikers problemen. Iets met satellietverbinding. Was ook in het voorjaar aan de orde. Ik wacht nu weekend af. Hoop dat Sinterklaas het oplost….

Re: My Renault app

Geplaatst: 07 dec 2022 12:42
door IJzebrand
Het is inmiddels een grote frustratie met de My Renault app. Probeer van alles, contact met Renault NL en de dealer, wordt van kastje naar de muur gestuurd. Maar weer even zelf geprobeerd met reset R link naar fabrieksinstellingen, de App voor de zoveelste keer opnieuw geïnstalleerd op de iPhone XR en de IPad Pro, maar nog steeds de melding: Er zijn technische problemen…..
Iemand nog een tip?

Re: My Renault app

Geplaatst: 13 dec 2022 19:23
door Cyberx
Hi, app werkte altijd prima, maar nu krijg ik opeens de melding, " de applicatie werkt niet in jouw land". Ik woon in NL. Denk dat ik hem moet verwijderen en opnieuw instellen denk ik?

Re: My Renault app

Geplaatst: 14 dec 2022 09:31
door Denny35
Vorige week is het de dealer gelukt om het voorverwarmen van de Captur voor elkaar te krijgen en als ik in de auto programmeer gaat het prima. Echter kon ik de airco en het schema voor de airco niet op afstand via de app activeren. Ik heb de auto uit de app verwijderd, de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Auto weer toegevoegd, gesynchroniseerd en code van de easylink in de app ingevoerd. De auto deelt gegevens (twee pijltjes boven het autootje rechtsboven), echter niets zichtbaar in de app. Push berichten voor starten en stoppen laden komen wel door. De halve circel die het % van de accu aangaf is weg, km standen zijn niet zichtbaar, menu om uitgesteld laden (of laadschema) en verwarmingschema aan te passen zijn verdwenen. Na het synchroniseren van de auto kreeg ik onderstaande melding, maar meerdere ritten (waaronder ritten van 190 km) gereden en nog steeds werkt het niet. Renault is erg stil... Weet iemand de oplossing?
1.png

Re: My Renault app

Geplaatst: 14 dec 2022 18:06
door Cyberx
Heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Alles Ok nu

Re: My Renault app

Geplaatst: 14 dec 2022 18:14
door Denny35
Hier niet:

Toegevoegd in 42 minuten 33 secondes:
Na installeren van IOS 16.2 (vandaag beschikbaar) werkt het weer. Renault heeft kennelijk de app voor 16.2 te snel in de store laten zetten.

Re: My Renault app

Geplaatst: 03 sep 2023 21:02
door ffonz
Zijn er meer mensen met problemen met de app? Wsl heb ik zo'n 2 weken geleden een update gehad en moest ik opnieuw de voorwaarden accepteren. Als ik dat doe, krijg ik een foutmelding dat ik het later nog eens moet proberen. Ik had verwacht dat Renault dit wel snel zou oplossen, maar ik had beter moeten weten. Vandaag wilde ik toch echt de SoC in de gaten houden tijdens het laden. Ik eerst de cache gewist. Toen dat niet hielp, de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Opnieuw ingelogd en nu moet ik opnieuw verbinding maken met de auto (stap 2 van 2). Nu staat er in de app dat ik moet inloggen op de myrenault account in de auto. Ik kan nergens vinden hoe ik in of uitlog.

Heeft iemand een idee?

Moraal van dit verhaal: hoe meer techniek hoe meer storingen.

Re: My Renault app

Geplaatst: 07 sep 2023 04:33
door ffonz
Gebeld met Renault. Na het terug zetten naar de fabrieksinstellingen werkt het weer.