Pagina 1 van 1
My Renault app
Geplaatst: 24 mar 2023 14:14
door Verwijderde gebruiker 41109
De laatste tijd heb ik continue problemen met de My Renault app. Mijn auto wordt niet meer gevonden, de laadstatus is soms wel en dan weer niet zichtbaar, de kaart werkt niet, meldingen wanneer het laden is voltooid verschijnen niet meer. De laadgeschiedenis is ook wisselend: zo zijn november en december 2022 beschikbaar, januari 2023 alleen de laatste week, februari ontbreekt in zijn geheel en voor maart 2023 ontbreken drie ladingen. Het werkt zeer onbetrouwbaar en wisselend.
Re: My Renault app
Geplaatst: 24 mar 2023 14:43
door Pepone
Abonnementen verlopen?
Groet, Ron.
Re: My Renault app
Geplaatst: 24 mar 2023 15:33
door Verwijderde gebruiker 41109
Nee, de abonnementen zijn niet verlopen en nog enkele maanden geldig. Overigens geen idee hoe deze verlengd/vernieuwd kunnen worden.
Re: My Renault app
Geplaatst: 24 mar 2023 23:40
door Pepone
Volgens de helpdesk kan dat eerdaags met de app in de shop.
Nu kan dat bij de dealer, ik heb eerdaags een afspraak bij de dealer hiervoor.
Kost € 20,00 volgens de desk.
Groet, Ron.
Re: My Renault app
Geplaatst: 30 mar 2023 11:20
door biezelinge
jammer. Ik heb dat (nog) niet.
overigens gebruik ik de App weinig/ zelden.
Wel is mij opgevallen dat de LADINGEN die gemeld worden door de App (op de telefoon) veel LAGER zijn dat gemeten door mijn energiemeter (dat doe ik al meer dan een jaar). Is dat misleiding ? (dat de auto zuiniger is dan in werkelijkheid?)
Re: My Renault app
Geplaatst: 30 mar 2023 12:21
door Verwijderde gebruiker 41109
De laatste update van de app heeft niet veel verbetering gegeven.
Re: My Renault app
Geplaatst: 31 mar 2023 09:20
door Andere Peter
@ biezelinge; het KAN zijn dat de app het gebruik na de omvormer/ interne lader meet, die verbruikt ook
Of dat zo is weet ik natuurlijk ook niet
Re: My Renault app
Geplaatst: 31 mar 2023 11:50
door biezelinge
dat heb ik ook bedacht (gebruik van de omvormer).
Voor de duidelijkheid: App zegt 67,15 kW en de energiemeter 97,5 (jan 2023); App 93,5 en energiemeter 101 kW (feb 2023: App 117,45 en energiemeter 130,4 kW.
De omvormer vraagt (volgens mij / energiemeter) 2,1 (watt ?) (0,02 amp) /u. (maand laden is ong 55 uur)
Op de omvormer staat iets van AC: 30 mA (Is dat verbruik?)
Re: My Renault app
Geplaatst: 31 mar 2023 22:28
door Andere Peter
Ik bedoelde de omvormer in de auto, je gooit er (3x) 230V ac in en het moet naar euh nee, ik weet niet meer

Een heel stuk minder volt dc worden. we hadden het op het forum hier al eerder over 10% laadverlies.
Over welke omvormer jij het heb weet ik niet maar 30mA is maakt niet zo’n groot verschil

Re: My Renault app
Geplaatst: 01 apr 2023 10:53
door biezelinge
Duidelijk is wel dat er verschil zit tussen stroom die ik van de energieleverancier neem en de stroom (omgevormd) in de auto/ accu's wordt opgenomen/ opgeslagen. Ergens zit verlies. Mijn omvormer hangt aan de muur (230V) en vraagt rond de 2.200 W p/u voor het laden (tot een kwartier voordat ie 'vol' is). Volledige lege accu vraagt ong 9,5kW in ong 4,5 uur.
Re: My Renault app
Geplaatst: 01 apr 2023 11:28
door Verwijderde gebruiker 41109
Ik heb een 400 V 11 kW laadpunt thuis, maar het verbruik registreer ik niet per laadsessie. Ik heb daarom het verbruik van de laatste laadsessie bij een publieke laadpaal vergeleken. Ik zie dan een enorm verschil:
verbruik volgens aanbieder laadpaal: 8,217 kW
verbruik volgens Renault app: 6,7 kW
Een laadverlies van 19% is normaal?
Re: My Renault app
Geplaatst: 01 apr 2023 14:41
door biezelinge
dat komt overeen met mijn schatting (!) ong 20% Verklaringen?
Re: My Renault app
Geplaatst: 01 apr 2023 14:46
door Verwijderde gebruiker 41109
Het verlies kan oplopen tot wel 30%. Hoe lager het vermogen, hoe hoger het verlies. Zie:
https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-rij ... ische-auto
Re: My Renault app
Geplaatst: 01 apr 2023 15:16
door Pepone
Nou even off topic dan.
Dus als je DC laad heb je dit probleem niet?
De gelijkstroom komt dan al binnen?
Zal dan wel weer duurder zijn (snelladers).
Groet, Ron.
Re: My Renault app
Geplaatst: 01 apr 2023 17:28
door Andere Peter
Mooi stukkie gevonden van de anwb Herman

En ik dacht met de zoe een hoop ervaring te kopen maar het is de duurste van de 4

Verzachtende omstandigheid is dat de zoe met 22kWH overweg kan, maar die palen zijn schaars.
Dc laden zal wel schelen Ron maar, dat is duurder omdat de omvormer in de laadpaal zit en de vermogens veel hoger zijn
Tis iig duidelijk dat er flinke laadverliezen zijn.
On topic, al contact met je (Auto)dealer gehad over de app Herman?
Re: My Renault app
Geplaatst: 04 apr 2023 18:17
door Verwijderde gebruiker 41109
Vandaag opgeladen aan mijn laadpunt en het verbruik bijgehouden. Er is een verschil van 18% tussen de MyRenault app en de display van mijn laadpaal. (De laadpaal laat een hoger verbruik zien). Gelukkig opgeladen toen de zon scheen....
Re: My Renault app
Geplaatst: 06 apr 2023 10:20
door biezelinge
vraag is wanneer het interessant wordt (financieel) om een zwaarder laadpunt aan te schaffen (bv 22 kW). Ik denk overigens dat de hybride Captur dat niet aankan. Het is ws te vinden in de gebruiksaanwijzing wat de max laad kW is (ws 10 kW)
Re: My Renault app
Geplaatst: 06 apr 2023 10:33
door Verwijderde gebruiker 41109
Een Captur plug-in hybride kan maximaal laden met 3,7 kW.
Hoe je het laden thuis organiseert is afhankelijk van jouw eigen persoonlijke situatie, jouw huisaansluiting en je toekomstplannen. Heb je thuis reeds drie fasen beschikbaar dan is een lader van 11 kW een zinvolle investering, ook naar de toekomst wanneer je kiest voor full electric. Een 22 kW aansluiting is dan minder zinvol omdat dan de aansluiting verzwaard moet worden en je vervolgens meer vast recht moet gaan betalen aan de netbeheerder. Natuurlijk gaat laden met 22 kW sneller maar als je 's nachts laad, maakt snelheid niet veel uit.
Vergeet ook geen load balancing toe te passen.....
Re: My Renault app
Geplaatst: 06 apr 2023 10:46
door biezelinge
dank je voor deze uitleg. Nuttige info (voor een leek)
Re: My Renault app
Geplaatst: 03 mei 2023 19:22
door Verwijderde gebruiker 41109
Via de My Renault app krijg ik een melding dat er een terugroepactie is voor mijn Captur wegens een mogelijk probleem met de elektromotor. Mij wordt geadviseerd zo snel mogelijk een afspraak te maken.
Zo gezegd zo gedaan, alleen weet de dealer van niets over deze actie.
