Pagina 1 van 1

Kan Scenic E-tech niet koppelen met Renault app

Geplaatst: 26 mar 2025 10:58
door LERTJE
Bij het koppelen vraagt de auto om het emailadres en paswoord in te vullen van mijn geregistreerde account.
Eveneens wordt gevraagd om het emailadres te bevestigen via "De activatie controleren". Na dit aan te klikken krijg ik steeds: Er is een technisch probleem opgetreden. Probeer later opnieuw verbinding te maken.
Kan iemand mij helpen met dit probleem?
Dank alvast.
PS: ik heb reeds de fabrieksinstellingen terug ingeladen maar zelfde probleem.

Re: Kan Scenic E-tech niet koppelen met Renault app

Geplaatst: 31 mar 2025 19:01
door IanMoone
Ja het kan zijn dat de server er uit licht.
Je kan renault Nederland bellen en vragen of ze storing hebben

Re: Kan Scenic E-tech niet koppelen met Renault app

Geplaatst: 27 jun 2025 20:04
door FujinTux
Ik heb hetzelfde probleem. Heb je gebeld naar Renault Nederland of anders meer informatie?

Re: Kan Scenic E-tech niet koppelen met Renault app

Geplaatst: 27 jun 2025 20:30
door Pepone
Welkom.

Kan je zelf ook doen.

Klantenservice (088) 303 53 33

Groet, Ron.

Re: Kan Scenic E-tech niet koppelen met Renault app

Geplaatst: 27 jun 2025 21:27
door FujinTux
Beetje rare en onvriendelijke reactie Ron. Zo'n rare vraag is dat niet op vrijdagavond wanneer bedrijven dicht zijn. En 'nee' is ook gewoon een antwoord Lertje.

Re: Kan Scenic E-tech niet koppelen met Renault app

Geplaatst: 27 jun 2025 23:57
door Pepone
Is alleen een goedbedoeld advies.
Diegene waar je de vraag aan stelde is niet meer actief op het forum meen ik.

En niet iedereen weet de klantenservice te vinden.

Groet, Ron.

Re: Kan Scenic E-tech niet koppelen met Renault app

Geplaatst: 28 jun 2025 19:52
door FujinTux
Dit klinkt al heel anders en met meer context

Re: Kan Scenic E-tech niet koppelen met Renault app

Geplaatst: 02 jul 2025 21:44
door FujinTux
Dit heb ik als antwoord gekregen van Renault. Morgen testen.
"
Graag willen wij u vragen de volgende stappen uit te voeren in uw voertuig binnen 48 uur.
1) Start uw auto en laat deze 5 minuten draaien
2) Hierna mag u de auto uitzetten en meteen weer aanzetten, nu is de activatie voltooid
3) Zoeken naar updates via: Instellingen – Update & Assistent – Voertuig update – Controleer op updates of via menu "Voertuig"-->tabblad "Update"-->Controleer op updates
Hier komen (waarschijnlijk) geen beschikbare updates te staan, echter is dit voor het communiceren met de Renault-server.
My Renault app (telefoon)
4) Verwijder uw voertuig uit de My Renault app
5) Verwijder de My Renault app van uw telefoon.

Een fabriek reset uitvoeren via het OpenR link systeem (in de auto)
6) Swipe omlaag of ga naar het menu
7) Klik op het tandwiel (Instellingen)
8) Kies voor Systeem
9) Selecteer Opties voor resetten
10) Klik op Herstel fabrieksinstellingen en bevestig met Reset

Nadat het systeem is teruggezet naar de fabrieksinstellingen, wordt het scherm zwart en na ongeveer 30 seconden start het systeem opnieuw op. Vervolgens doorloopt u drie stappen:
-Kies de taal.
-Kies voor positie en locatie delen.
-Log in bij My Renault.
Als u in de auto verbonden bent met My Renault dan mag u nu de volgende stappen uitvoeren.
My Renault app (telefoon)
11) Download de My Renault app
12) Log in en voeg de VIN/chassisnummer van uw voertuig toe
13) De My Renault app zou nu gekoppeld moeten zijn en alles zou nu moeten werken."

Re: Kan Scenic E-tech niet koppelen met Renault app

Geplaatst: 05 jul 2025 13:20
door FujinTux
Iets later dan gepland, maar ik heb mijn app geïnstalleerd volgens bovenstaande instructie.