Pagina 1 van 1

Olielekkage

Geplaatst: 18 dec 2008 21:40
door Espace22
Hallo,

Ik had al eens een topic geplaatst over mijn slippende koppeling.
Deze is nu 2x vervangen+1 koppelingskabel.
Nu blijkt het slippen te komen door olie op de plaat.'
Garantiekwestie ben ik nu zwaar over in onderhandeling,heb deze wagen gekocht onder voorwaarde dat vorige eigenaar de koppeling liet repareren.Heeft dit ook gedaan,heb de bon etc,nu zegt garage dat ze gedaan hebben wat hij vroeg,namelijk koppeling vervangen.Olielekkage was niet aan de orde,volgens hun.In elk geval heb ik de auto nu een kleine 4 maanden waarvan ik nu 2 nieuwe sets heb ,1 nieuwe kabel en een nog steeds slippende koppeling.

Nu mijn vraag:
Heeft iemand een idee waar de olie vandaan kan komen?
Het betreft een 2.2 benzine uit '96.
Misschien heeft iemand ervaring met deze motoren/bakken..

Geplaatst: 18 dec 2008 23:19
door Rossy
Kan van de krukas komen, uit de versnellingsbak of van de nokkenas.
Kan ik zo niet zeggen zonder beelden erbij.

Antonio.

Geplaatst: 19 dec 2008 15:51
door kuifje37
Ik denk de krukaskeerring.
Heb ik laatst laten vervangen omdat de auto olie verloor......duur grapje trouwens.
Versnellingsbak/koppeling moeten eronderuit dus een hoop uren.
Ik heb gelijk de koppeling laten doen omdat de boel toch open lag.
Hij rijd weer als een nieuwe.
succes,

Geplaatst: 19 dec 2008 19:58
door Rossy
Kan ook bij de nokkenas keerring vandaan komen.
Dan lekt de olie zo het vliegwielhuis in met alle gevolgen van dien.

Antonio.

Geplaatst: 19 dec 2008 20:13
door Espace22
Oke,

Het kunnen dus 3 keerringen zijn?
Ben nu van plan dit samen met een collega zelf te gaan doen.
Ik werk zelf in een vrachtwagen garage waar ik een brug en heel veel gereedschap ter beschikking heb.
Weet iemand of dit te doen is,en ook graag een beetje hoe....
En heeft iemand tips om te bekijken welke keerring eventueel lek is.
Wat ze de laatste keer gedaan hebben is een nieuwe o-ring om de stroomverdeler omdat ze dachten dat hij daar uit lekte..
Baal enorm van dit alles.
Heb juist deze wagen gekocht omdat bij mijn vorige wagen de bak kapot was en de motor olie lekte en verbruikte....
Hoop op goede tips en een dosis goede moed..

Groetjes,

Eric

Geplaatst: 19 dec 2008 22:08
door Rossy
Dat is een bekend punt wat je aanhaalt.
De stroomverdeler kan inderdaad lekken.
Dit bedoelde ik ook met de nokkenas.
Als de ring al vervangen is, dan kan de olie ook nog intern uit de verdeler komen via het asje.
Dan zit er niks anders op dan een andere verdeler te plaatsen.
Zal goed zoeken worden naar een goede verdeler.

Antonio.

Geplaatst: 19 dec 2008 22:10
door kuifje37
Ga toch niet zelf lopen kl**ien.
Breng je auto naar een garage, dan weet je dat het goed gebeurd.
Volgens mij is de kans op 'gevolgschade' wel degelijk aanwezig als de reparatie niet correct worden uitgevoerd.

Geplaatst: 19 dec 2008 22:25
door Espace22
En anders de bak van boven dichtmaken...
Rare consructie toch?

Maar ik ben alleen voor de boutjes losdraaien,m'n collega,monteur, is voor het echte werk.
Als hij een Daf motor kan reviseren dan moet hij dit toch ook wel kunnen?
En in die garage heb ik ook niet erg veel vertrouwen meer.
Over gevolgschade ga ik uiteraard nog praten,ben er ook nog niet klaar mee.
Het lullige is alleen dat IK hem de 1e keer niet heb laten repareren,dat heeft de vorige eigenaar nog laten doen..
En het schijnt,volgens hun,dat ze mij dan niks meer verplicht zijn..

Geplaatst: 20 dec 2008 01:02
door Rossy
Espace22 schreef:En anders de bak van boven dichtmaken...
Rare consructie toch?
Zou ik niet doen, dan kan je de BDP sensor niet meer kwijt.
Dekseltje er omheen fabrieken zou misschien kunnen.
Alleen verhelp je dan de gevolgen, niet de oorzaak.
Ook niet helemaal de juiste manier.

Antonio.

Geplaatst: 20 dec 2008 11:44
door Espace22
Alleen verhelp je dan de gevolgen, niet de oorzaak.
Ook niet helemaal de juiste manier.



Nee,daar heb je dan ook weer helemaal gelijk in...
Maar ken jij deze wagens/motoren goed?
Misschien kan ik wat tips vragen als ik eraan wil gan beginnen..

Geplaatst: 20 dec 2008 18:35
door Rossy
Goed iet echt.
Ze waren zo ongeveer bij de dealer weg toen ik daar kwam werken.
De paar die er kwamen waren wel ijzersterk en oerbetrouwbaar.
Op een paar specifieke mankementjes na.
Dit is eigenlijk het voornaamste probleem.
Dit bleek ook uit gesprekken met collega's hierover.
Een beetje onderhoud op zijn tijd vonden ze wel lekker, liepen ze duidelijk beter door.
Maar ook met weinig onderhoud bleven ze het heel lang goed doen.

Ik kan nog wel veel opzoeken over deze motoren.

Antonio.

Geplaatst: 21 dec 2008 14:20
door Espace22
Oke,

Dus misschien heb ik nog niet eens een hele slechte auto gekocht,alleen met een minpuntje..
Hij rijdt ook echt heel fijn,maar baal hier gewoon erg van.
Maar jij werkt in de renault garage?
Misschien kun je eens navragen over de eventuele kosten en wat werkplaatsinstructies voor de keerringen te vervangen??
Alle tips en trucks en hulp etc zijn welkom!!

Geplaatst: 22 dec 2008 23:44
door Rossy
Ik werk niet meer in een Renault garage.
Waar ik wel werk staat in mijn profiel.
Ik kan eens kijken of ik wat voor je kan doen met de handboeken.

Antonio.

Geplaatst: 23 dec 2008 20:21
door Espace22
Aha,

Profiel bekeken en dat kan misschien nog beter van pas komen!! :P
Als je eens zou willen kijken wat je kunt wat betreft wpl instructies..

Maar dan gelijk een vraag wat betreft je huidige werk,heb je ook eea liggen van dit type Espace?
Vraag 2 :oops: Doe je ook aan verzenden?

Vandaag ff met de Renault garage gebeld,krukaskeerring besteld.En ook nokkenasset voor op de ontsteking.Is eigenlijk niet meer leverbaar maar hij had nog een setje liggen.
Mochten we er aan gaan beginnen heb ik in elk geval wat liggen...

Geplaatst: 23 dec 2008 23:39
door Rossy
Helaas hebben wij voor deze auto niet echt veel meer liggen.
Er staat er eentje en daar zit an niet veel bruikbaars meer op.

Mooi dat je nog wat hebt kunnen krijgen.

Antonio.