Pagina 1 van 1

probleem koelsvloeistof Espace 1995

Geplaatst: 19 feb 2011 14:34
door Nardo
Sinds enkele maanden ben ik in het bezit van een Renault Espace Elysée 2.2 i uit 1995.
We gebruiken hem (vooral in het weekend) als 2de wagen. 197.000 km op de tikker
Vorige week kwam ik tot de ontdekking dat er geen koelvloeistof meer in het reservoir zat. Direct bijgevuld.
De dag nadien merkte ik dat de verwarming geen warme lucht meer blies en liep de motortemperatuur snel op tijdens het rijden. Ik stelde vast dat het reservoir weer leeg was.
Weer bijgevuld en voorzichtig naar huis gereden.
Nu ben ik alles eens aan het nakijken en kom tot de volgende ontdekkingen

* Luchtfilterhuis zat vol bruine smurrie (olie en water?)
* Slang van bovenzijde motorblok naar luchtfilter zat ook vol smurrie. (inmiddels schoongemaakt)
* na bijvullen reservoir loopt reservoir weer leeg nadat motor een tijdje gedraaid heeft.
* er komt water uit de uitlaat bij draaiende motor

Wat kan hier aan de hand zijn?
Het is een fijne familiewagen. Ik had gehoopt nog enkele jaren plezier van mijn espasje te hebben (doe z'on 8000 km per jaar ermee) maar ik begin me nu toch zorgen te maken over de betrouwbaarheid hiervan.

Verder nog een vraagje: Is er iemand die nog een adresje heeft in de omgeving van Maastricht om de auto te laten nakijken en evt repareren?

Re: probleem koelsvloeistof Espace 1995

Geplaatst: 19 feb 2011 15:02
door Ebber
Is een duidelijk verhaal, hij verbruikt koelvloeistof bij het leven, waarschijnlijk langs de koppakking.

Re: probleem koelsvloeistof Espace 1995

Geplaatst: 21 feb 2011 12:51
door Nardo
Ebber schreef:Is een duidelijk verhaal, hij verbruikt koelvloeistof bij het leven, waarschijnlijk langs de koppakking.
Bedankt voor reaktie.
Zeker dat er niets anders aan de hand kan zijn waardoor water wegloopt? Ik heb al verhalen gehoord over kachelradiators die verstopt zitten ofzo??

Re: probleem koelsvloeistof Espace 1995

Geplaatst: 21 feb 2011 13:14
door Ebber
Als je kachelradiator lekt zou in jouw geval het 'water' binnen ook moeten uitkomen, en hierdoor zou de auto ook niet meer kunnen roken.