Espace III PH2 Geen ontsteking
Geplaatst: 25 nov 2012 22:07
Model/uitvoering : Espace III ph2 2.0 16v
Bouwjaar : 2000
Brandstof : Benzine/LPG
Hallo allemaal,
ik kijk al een tijdje mee, maar ik zit nu toch echt met een vraag en kom nu dus jullie lastig vallen met mijn eerste post. Ik heb een Renault Espace III PH2 2.0 16v uit 2000 en heb op dit moment problemen. De motor wil niet aanslaan, de startmotor gaat wel rond. De motor is uitgevallen tijdens het rijden en na onderzoek was de hoofdzekering van het motormanagement stuk gegaan, de zekering die linksvoor in de motorruimte zit. Eerst is er gedacht aan kortsluiting in het kabelwerk of een slijtplek naar de massa. Dit is onderzocht door de zekering te vervangen door een lamp van 21W. Deze gaat niet fel branden, dus toen weer een zekering geplaatst. Hierdoor hoor je de brandstofpomp weer lopen. Ik heb ook de bovenste dodepunt-sensor vervangen, maar ik heb nog steeds geen ontsteking, dit heb ik gemeten met een multimeter.
Meer mensen met dit probleem te maken gehad? Tips/suggesties? Ik hoor ze graag. Wellicht belangrijk om te weten is dat er in 300 dkm nog nooit elektrische storingen zijn geweest in dezelfde aard. Wel eens een pen-bobine stuk gehad, maar dat is min of meer normaal.
Met vriendelijke groet en alvast bedankt voor de hulp,
Peter
Bouwjaar : 2000
Brandstof : Benzine/LPG
Hallo allemaal,
ik kijk al een tijdje mee, maar ik zit nu toch echt met een vraag en kom nu dus jullie lastig vallen met mijn eerste post. Ik heb een Renault Espace III PH2 2.0 16v uit 2000 en heb op dit moment problemen. De motor wil niet aanslaan, de startmotor gaat wel rond. De motor is uitgevallen tijdens het rijden en na onderzoek was de hoofdzekering van het motormanagement stuk gegaan, de zekering die linksvoor in de motorruimte zit. Eerst is er gedacht aan kortsluiting in het kabelwerk of een slijtplek naar de massa. Dit is onderzocht door de zekering te vervangen door een lamp van 21W. Deze gaat niet fel branden, dus toen weer een zekering geplaatst. Hierdoor hoor je de brandstofpomp weer lopen. Ik heb ook de bovenste dodepunt-sensor vervangen, maar ik heb nog steeds geen ontsteking, dit heb ik gemeten met een multimeter.
Meer mensen met dit probleem te maken gehad? Tips/suggesties? Ik hoor ze graag. Wellicht belangrijk om te weten is dat er in 300 dkm nog nooit elektrische storingen zijn geweest in dezelfde aard. Wel eens een pen-bobine stuk gehad, maar dat is min of meer normaal.
Met vriendelijke groet en alvast bedankt voor de hulp,
Peter