Pagina 1 van 1

service melding espace 3 2000 16v 2.0

Geplaatst: 09 aug 2009 10:32
door bartus
mijn espaceje roept om service maar dit heb ik allang zelf gedaan hoe kan ik hem dat laten weten is er een toetsen combinatie of zoiets dergelijks om dit te doen want 50,- bij de dealer afrekenen om hem 5min aan de computer te hangen heb ik geen trek in? de mijne heeft trouwens geen board computer dus het rechter knopje op het ruitenwisser pookje doet niet veel. wie o wie weet hoe ik dat moet doen?

Geplaatst: 26 aug 2009 23:07
door demi
Vaak wil het nog wel eens helpen om de accu 10sec. los te koppelen. daarna weer aansluiten en dan heb je kans dat de boordcomputer zich reset.

Geplaatst: 24 sep 2009 13:02
door bartus
bedankt voor de reactie maar het probleem is vandaag opgelost de meldig kwam uit de airbag computer deze hebben we gereset en geeft nu aan dat alles OK is ook de piep toon en service melding is uit

Geplaatst: 28 sep 2009 17:44
door mechanic
Een espace III heeft geen onderhoudsinterval, dus die is ook niet te resetten..
Als deze serive aangeeft, is er zoals je al aangaf iets anders aan de hand

airbag resetten

Geplaatst: 28 sep 2009 21:18
door RPS
Hallo, bij mijn espace3 krijg ik ook een melding airbag met een pieptoon na het starten van de auto, gevolgd door de melding service.(dit verdwijnt na enige tijd en krijg dan gewoon de tijd in beeld)
vorig jaar heeft de auto aan de computer gehangen bij een renaultgarage, in frankrijk ivm het niet werken van de kilometerteller, en waren er geen storingen te zien volgens de monteur, mij werd geadviseerd de verbindingen onder de stoelen te solderen(ze zitten nu met kroonsteentjes en deze zouden minder goed contact maken). moet bekennen dat ik dit nog steeds niet gedaan heb maar lees hier nu dat je de airbags kunt resetten. mijn vraag is dan ook HOE?
alvast bedankt, robert

Geplaatst: 27 okt 2009 20:41
door Twinspace
Bij mij werkt het om er voor te zorgen dat er geen dingen onder de voorstoelen liggen (landkaart etc), en bij een storingsmelding even de kabels wat te verleggen onder de stoel. In 9 van de 10 gevallen helpt dat voor een paar maand, en die andere keren loste de dealer het op (kostenloos, goede service!)

Geplaatst: 27 okt 2009 21:33
door bartus
Het resette van de computer kon niet bij de dealer raar maar waar deze adviseerde mij een nieuwe.
Ik heb even op het internet gezocht (marktplaats) en iemand gevonden die dat wel kon, monteur bij renault zij tussen neus en lippen door dat het wel mogelijk is maar dat renault daar niet aan begon. De internet monteur heb ik de computer gegeven en de volgende dag kon ik deze weer ophalen en alles werkte perfect geen airbag storing meer en keurige OK in het display en ook geen pieptoon meer en dat een stuk voordeliger dan een nieuwe computer. De meest voorkomende storing zijn de kabeltjes onder de stoelen deze stekker verbinding is slecht de oplossing is solderen deze storing is wel door de dealer te resette de airbags hebben namelijk een vaste weerstand deze weerstand word door de computer gemeten als er een breuk in zit verandert de weerstand en geeft de airbag computer een storing (nooit meten met een multimeter deze zet er spanning op en airbag kan afgaan) . Onze espace heeft schade gehad waar gek genoeg geen airbag of gordel spanners zijn afgegaan maar wel hard genoeg om de computer van slag te brengen.
wel een waarschuwing werken aan het airbag systeem is gevaarlijk letop met statische elektriciteit
mijn probleem is opgelost ik hoop dat juli hier wat aan hebben.
mvgrt bartus

Geplaatst: 27 okt 2009 21:47
door wesley015
Twinspace schreef:Bij mij werkt het om er voor te zorgen dat er geen dingen onder de voorstoelen liggen (landkaart etc), en bij een storingsmelding even de kabels wat te verleggen onder de stoel. In 9 van de 10 gevallen helpt dat voor een paar maand, en die andere keren loste de dealer het op (kostenloos, goede service!)
Dit is niet helemaal de bedoeling van een fout melding.

Geplaatst: 27 okt 2009 21:59
door Twinspace
Nee, maar het probleem ligt 'm waarschijnlijk in een los contact, bij het uitlezen geen meldingen geweest. Sinds de laatste keer bij de dealer de draden nagelopen (2de keer omdat ik met 3 kinderen en partner toch geen risico's wil lopen en het extra wilde checken) overigens niet meer voorgekomen. Afkloppen maar inmiddels al meer dan een half jaar geleden.
wesley015 schreef:
Twinspace schreef:Bij mij werkt het om er voor te zorgen dat er geen dingen onder de voorstoelen liggen (landkaart etc), en bij een storingsmelding even de kabels wat te verleggen onder de stoel. In 9 van de 10 gevallen helpt dat voor een paar maand, en die andere keren loste de dealer het op (kostenloos, goede service!)
Dit is niet helemaal de bedoeling van een fout melding.