Pagina 1 van 1
Accu steeds leeg
Geplaatst: 05 apr 2011 10:04
door CeeHaaKaa
Ik heb een probleem met mijn Espace 3 (2.0i 16V The Race, bouwjaar 2001). Mijn accu staat de laatste weken regelmatig leeg. Eerst nooit, en nu ineens en paar keer achter elkaar. Wat kan er aan de hand zijn? Volgens mij is de accu nog prima; het is een groot ding met veel capaciteit. Ik heb wel een probleem met mijn CV (zie andere topics; bekend probleem). Kan het zijn dat er ergens een electisch lek zit (ben niet technisch, dus niet lachen als dit een domme opmerking is), of ligt het 100% aan de accu zelf? Heb geen zin om de accu te laten vervangen en dat het probleem even snel weer terugkomt.
Re: Accu steeds leeg
Geplaatst: 05 apr 2011 11:30
door Eerste Espace
Hoi
een "electisch lek" is niet zo'n gek idee hoor. Lekstroom heet t geeloof ik.
Hoe oud is je accu, is dat ding echt niet op? Er is te meten hoeveel spanning hij nog levert en hoe snel hij laadt bij draaiende motor.
Er is een lijsjte aan mogelijkheden waarom een goede accu steeds leegloopt
1) Hij laadt niet op dus de dynamo is stuk of niet aangesloten.
2) Hij loopt leeg doordat er ergens iets de hele tijd stroom verbruikt. En Tja het is een Espace dus er is nogal wat electronisch spul ingebouwd...
Systematisch alles nalopen is dan wat de dealer doet en wat je evt zelf ook zou kunnen doen.
is er wat vervangen, is er wat wat hoognodig vervangen moet worden?
Er zijn hier vast leden die je haarfijn uit kunnen leggen wat de "hoofdverdachten" zijn en hoe je dat kunt nalopen.
Succes ermee, Vincent
Re: Accu steeds leeg
Geplaatst: 05 apr 2011 13:25
door CeeHaaKaa
stel dat het de dynamo is, weet iemand wat zo'n reparatie (kosten materiaal, kosten arbeid) mij gaat kosten?
Re: Accu steeds leeg
Geplaatst: 07 apr 2011 07:00
door patje1
Heb ik ook pas gehad.Nieuwe accu gestoken en na een week terug problemen.Het was de relais van de gloeistiften die af en toe bleef hangen.
Re: Accu steeds leeg
Geplaatst: 07 apr 2011 08:58
door WillemS
We kunnen hier wel een heleboel dingen gaan roepen, maar dat lost niks op.
Mijn advies is als volgt;
Ga naar een bedrijf dat accu's en dynamo's/starmotoren verkoopt, laat daar de accu en de dynamo doormeten,
dat is zo'n 10 minuten werk.
Het resultaat is dat je dingen kunt uitsluiten, de problemen met je CV kunnen ook een gevolg zijn van een slechte accu!
Daarna kan je nog de ruststroom(lekstroom) laten meten wanner de wagen uitstaat en is afgesloten.
Tref je een hoge ruststroom aan, dan 1 voor 1 de zekeringen eruit halen tot je ziet dat de ruststroom normaal is, je weet dan in welk "circuit" je verder kunt zoeken. Vaak is het een "plakkend" relais of een apparaat dat later ondeskundig is ingebouwd.
SUC