Van motor- naar LPG probleem
Geplaatst: 26 apr 2012 20:10
Model/uitvoering : Espace 2.0 8v_
Bouwjaar : 1998_
Brandstof : LPG G3_
Beste allemaal,
Nav mijn vorige topic mbt een motorprobleem het volgende.
De espace loopt werkelijk perfect op bezine, stationair zeer mooi en loopt goed door alle versnellingen.
Nu wilde ik de eurogas ECU inleren, ECHTERRRR
Het lampje knippert bij overschakelen op LPG snel rood, hij schakelt nooit over op een groen knipperend ledje.
TENZIJ, ik de airco aanzet, dan gaat het lampje van rood, groen knipperen.
Slaat de airco dan weer uit, knippert het lampje weer rood.
Knijp ik de slang van de LPG dicht, slaat de motor af.
Tijdens het rijden schakelt de auto zeer abrupt over op LPG en te snel ook.
Rijden houdt erg in af en toe.
Verder kom ik niet.
Het volgende is gechecked:
-LPG verdeler schoongemaakt.
-Verdamper sludge afgetapt.
-Gas ECU opengemaakt, geen rotte contacten
-Injectciesimulator is met 4 diodes en 1 relais en alle contacten zien er goed uit.
-Geen kabelbreuken
- Bougiekabels alle tussen 1800-1900 ohm.
Nu viel mij op dat de laadspanning van de dynamo niet hoger komt dan 12,5 volt.
Ik neem aan dat het LPG systeem hier evt. gevoelig voor is?
Iemand nog andere ideeen?
Vriendelijke groet,
Jasper
Bouwjaar : 1998_
Brandstof : LPG G3_
Beste allemaal,
Nav mijn vorige topic mbt een motorprobleem het volgende.
De espace loopt werkelijk perfect op bezine, stationair zeer mooi en loopt goed door alle versnellingen.
Nu wilde ik de eurogas ECU inleren, ECHTERRRR
Het lampje knippert bij overschakelen op LPG snel rood, hij schakelt nooit over op een groen knipperend ledje.
TENZIJ, ik de airco aanzet, dan gaat het lampje van rood, groen knipperen.
Slaat de airco dan weer uit, knippert het lampje weer rood.
Knijp ik de slang van de LPG dicht, slaat de motor af.
Tijdens het rijden schakelt de auto zeer abrupt over op LPG en te snel ook.
Rijden houdt erg in af en toe.
Verder kom ik niet.
Het volgende is gechecked:
-LPG verdeler schoongemaakt.
-Verdamper sludge afgetapt.
-Gas ECU opengemaakt, geen rotte contacten
-Injectciesimulator is met 4 diodes en 1 relais en alle contacten zien er goed uit.
-Geen kabelbreuken
- Bougiekabels alle tussen 1800-1900 ohm.
Nu viel mij op dat de laadspanning van de dynamo niet hoger komt dan 12,5 volt.
Ik neem aan dat het LPG systeem hier evt. gevoelig voor is?
Iemand nog andere ideeen?
Vriendelijke groet,
Jasper