Pagina 1 van 1

Motor problemen Grand Espace II 2,2 dT 1999

Geplaatst: 31 aug 2012 21:22
door Hochi-Rocku
Hoi,

ik heb sinds vanmiddag problemen met mijn Grand Espace III 2,2 dT van bj 1999.
Ik stond voor het stoplicht en toen die op groen ging trok ik heel rustig op en plotseling viel de auto uit!
Ik kon hem nog net aan de kant krijgen en probeerde hem weer te starten maar helaas hij gaf geen kick.
Wel ging het lampje branden met de melding oliedruksysteem.
Weet iemand wat het probleem eventueel misschien kan zijn?
Kan het aan de oliedruksensor liggen?
De oliepeil heb ik metteen gecontroleerd en ook die was in orde.
Riemen liggen er nog op en ik hoorde ook geen knal of iets dergelijks zoals gezegd ik trok heel rustig op en toen viel de motor stil en wou niet meer starten

Re: Motor problemen Grand Espace II 2,2 dT 1999

Geplaatst: 01 sep 2012 17:16
door Hochi-Rocku
inmiddels net een nieuwe oliedruksensor vervangen en nog steeds geen effect auto wilt nog steeds niet starten.

Re: Motor problemen Grand Espace II 2,2 dT 1999

Geplaatst: 04 sep 2012 19:26
door Hochi-Rocku
Niemand geen idee wat het eventueel zou kunnen zijn?

Re: Motor problemen Grand Espace II 2,2 dT 1999

Geplaatst: 04 sep 2012 20:07
door mechanic
komt de diesel wel uit de tank wel naar de motor toe??

Re: Motor problemen Grand Espace II 2,2 dT 1999

Geplaatst: 05 sep 2012 15:14
door Hochi-Rocku
je bedoeld dat de diesel vanuit de benzinetank komt?
Ik heb 1 leiding van de brandstofpomp losgekoppeld en daar komt ook geen diesel uit!
Zou de benzinetank er dan mee te maken kunnen hebben?
Als ik hem wil starten dan slaat hij niet aan en dan piept ie en geef het symbool van het oliekannetje en volgens het instructieboekje betekent dat storing in het oliedruk circuit :think:

Re: Motor problemen Grand Espace II 2,2 dT 1999

Geplaatst: 05 sep 2012 17:34
door mechanic
Als er al geen brandstof vanaf de pomp komt zal het probleem toch in je brandstof circuit zitten.
Een bdp storing kan de inspuiting ook ontregelen..
Is de auto uit gelezen? Volgens mij heben deze motoren onder de auto nog een extra opvoerpomp zitten?

Re: Motor problemen Grand Espace II 2,2 dT 1999

Geplaatst: 08 sep 2012 16:09
door Hochi-Rocku
probleem is gevonden de distributieriem is eruit geklapt.
Volgens mijn collega moet de motorschade heel beperkt zijn aangezien ik net rustig optrok voor de stoplicht en nog geen 20km/h reed moet de kop hopelijk geen schade hebben opgelopen.

Re: Motor problemen Grand Espace II 2,2 dT 1999

Geplaatst: 08 sep 2012 16:34
door mechanic
Je werkt toch bij een dealer? Dan had er toch wel ff iemand mee kunnen kijken, een gebroken riem merk je met het starten al aan het hogere toerental omdat er geen compressie meer is.
Je hebt goed kans dat de kop niet beschadigd is en dat de kleppen nog recht zijn. Je kunt proberen alleen een nieuwe riem te monteren en dan de motor even rond draaien en te starten.

Best een pittige klus bij een espace III, elk geval voor mij omdat ik kolenscheppen heb :)

Re: Motor problemen Grand Espace II 2,2 dT 1999

Geplaatst: 08 sep 2012 17:21
door Hochi-Rocku
Klopt werk bij een BMW dealer een collega had niet eerder tijd dan vandaag.
We gaan de riem en waterpomp vervangen en dan de motor op tijd zetten en dan laten lopen kijken wat ie dan doet

Re: Motor problemen Grand Espace II 2,2 dT 1999

Geplaatst: 08 sep 2012 17:38
door mechanic
Vandaar, succes met de reparatie.
Ben benieuwd of de auto het nog doet.

Re: Motor problemen Grand Espace II 2,2 dT 1999

Geplaatst: 09 sep 2012 20:35
door Hochi-Rocku
gezien ik nog geen 20km/h reed trok net werkelijk opbij het stoplicht denkt bijna al m,n collega,s dat de schade alleen beperkt is tot de riem. en hopen dat de kop nog goed is en zodra ie weer loopt wil ik meer dan de 500.000km halen met de Espace :mrgreen:

Re: Motor problemen Grand Espace II 2,2 dT 1999

Geplaatst: 10 sep 2012 18:17
door Rossy
Als je een oude diesel hebt, code G8T, dan heb je mazzel.
Deze motoren hebben kleptuimelaars die afbreken zodra de zuigers tegen de kleppen komen.
Lopen zal de auto niet wanneer je alleen de riem vervangt, je zal ook de kleptuimelaars moeten vervangen.
Even het kleppendeksel eraf en je ziet wat ik bedoel.
Een stel kleptuimelaars kosten de wereld ook niet, nog geen tientje per stuk, lang niet zoveel als een koprevisie en veel sneller klaar.
Het Renault bestelnummer is: 7700856805 voor 1 tuimelaar.

Antonio.