Turbo doet het niet
Geplaatst: 12 mei 2016 20:57
Model/uitvoering : Grand Espace
Bouwjaar : 2003
Brandstof : Diesel
Ik heb net deze auto gekocht van buur, nette auto, tweede eigenaar, alle bonnen, echt perfect op eerste gezicht. Ging weg want vrouw des huizes vond em te groot.
Alles zou werken echter na enkele weken zag ik een oranje lampje af en toe branden met zigzagje erin.
Ne enig zoekwerk zou het gaan om een electrisch defect. Geen service of stop melding dus doorrijden maar.
Viel me op dat bij schakelen weer verdween. Tot na paar weken ook heel even andere melding verscheen en even hard weer verdween. Zo uit mijn hoofd iets met Injectie defect. Lijkt me sterk want zelfde klokkende geluid, heel regelmatig, rijdt zuinig, geen schokken of bijgeluiden.... Ik had toevallig bijrijder die in bouw werkt en voor hobby met scheepsmotoren werkt. Die zei dat geen kwaad kom met contact spray eea. te reinigen.... Heb ik nog niet gedaan trouwens. Hij zei wel dat het leek alsof auto even kracht verloor toen dat lampje weer oplichte. Ik rij als een ouwe lul achter de vrachtwagens dus dat merkte ik niet eens. Dat merkte ik pas bij 120 toen hij echt terugviel. In lagere versnelling kom je ook niet boven de 3.000 toeren. Snel opschakelen dus en dan voel je wel even een beetje kracht. Sneller dan ca 110 gaat ie sowieso niet. Toeval wil dat het pas sinds vrijdag niet meer sporadisch is maar permanent. Toen liet ik iemand kijken naar de airco die niets doet. Lage druk en de monteur kreeg hem niet bijgevuld. Zou eea. met elkaar te maken hebben? Dat verhaal over de airco is volgende topic, eerst die turbo maar es aan de praat krijgen. Ik ben geen totale newbie als het gaat over autos, ik wissel zelf de winterbandjes en ik heb vaak genoeg een reserve band eronder gezet. Als ik het even zelf kan doen dan doe ik dat, ook de electra. Of ik moet een echte hobbiest vinden die het samen vooor een appel en een ei wil doen. Ik help ook graag andere mensen en moet het doen van uitkeringen. Ik woon in Eelde.
Bouwjaar : 2003
Brandstof : Diesel
Ik heb net deze auto gekocht van buur, nette auto, tweede eigenaar, alle bonnen, echt perfect op eerste gezicht. Ging weg want vrouw des huizes vond em te groot.
Alles zou werken echter na enkele weken zag ik een oranje lampje af en toe branden met zigzagje erin.
Ne enig zoekwerk zou het gaan om een electrisch defect. Geen service of stop melding dus doorrijden maar.
Viel me op dat bij schakelen weer verdween. Tot na paar weken ook heel even andere melding verscheen en even hard weer verdween. Zo uit mijn hoofd iets met Injectie defect. Lijkt me sterk want zelfde klokkende geluid, heel regelmatig, rijdt zuinig, geen schokken of bijgeluiden.... Ik had toevallig bijrijder die in bouw werkt en voor hobby met scheepsmotoren werkt. Die zei dat geen kwaad kom met contact spray eea. te reinigen.... Heb ik nog niet gedaan trouwens. Hij zei wel dat het leek alsof auto even kracht verloor toen dat lampje weer oplichte. Ik rij als een ouwe lul achter de vrachtwagens dus dat merkte ik niet eens. Dat merkte ik pas bij 120 toen hij echt terugviel. In lagere versnelling kom je ook niet boven de 3.000 toeren. Snel opschakelen dus en dan voel je wel even een beetje kracht. Sneller dan ca 110 gaat ie sowieso niet. Toeval wil dat het pas sinds vrijdag niet meer sporadisch is maar permanent. Toen liet ik iemand kijken naar de airco die niets doet. Lage druk en de monteur kreeg hem niet bijgevuld. Zou eea. met elkaar te maken hebben? Dat verhaal over de airco is volgende topic, eerst die turbo maar es aan de praat krijgen. Ik ben geen totale newbie als het gaat over autos, ik wissel zelf de winterbandjes en ik heb vaak genoeg een reserve band eronder gezet. Als ik het even zelf kan doen dan doe ik dat, ook de electra. Of ik moet een echte hobbiest vinden die het samen vooor een appel en een ei wil doen. Ik help ook graag andere mensen en moet het doen van uitkeringen. Ik woon in Eelde.