stationair toerental na vervanging distributie.
Geplaatst: 10 jan 2017 16:38
Betreft Renault espace ph 3 2.0l 16 v benzine/gas 350000 km op de teller.
Beste lezers.
Vorige week de distrubutie vervangen incl rollen, spanner en het tandwiel met nokkerasversteller. Het werd hoog tijd ivm het rammelen bij stationair lopen bij warme motor.
Ik heb alles met goed blokkeergereedschap gedaan. inlaattandwiel los en krukastandwiel los. De uitlaat kan mijns inziens dan vast blijven. Nokkenassen geblokkeerd aan rechterkant motor en krukas geblokkeerd met blokkeerpen.
Alles netjes gespannen en daarna geblokkeerd om alles vast te zetten. Motor twee keer rond gedraaid en gecontroleerd op merktekens . Nu loopt de motor lekker stil en trekt ook sneller op naar mijn idee. Het enige probleem is nu dat de auto stationair op de toerenteller tegen de 1000 toeren draait als die warm is. Wel mooi rond zonder horten of stoten. Het starten, wat eerder zonder gasgeven kon zonder probleem lukt ook niet meer. Moet gas bij geven om m aan de praat te krijgen. Motor slaat wel gelijk aan. Loopt de motor, dan is het stationaire toerental heel laag, bij stuurbekrachtiging gebruik lijkt die af te slaan , bij airo gebruik ook. Ook als die warm is zakt het toerental bij gebruik van deze twee accessories. Dit zou dan toch hoger moeten worden?
Ik weet zelf niet zo goed waar ik het in moet zoeken. Voor dat de riem vervangen was liep die langzamer stationair bij warme motor en sneller bij koude of bij gebruik van accessories. ( gewoon goed)
Waar moet ik zoeken? Heb de accu er niet af gehad bij monteren van de riem. Heb m ook nog niet uitgelezen omdat naar mijn idee het toerental stationair vast staat. Vind het vreemd omdat het allemaal goed was voor vervangen riem. Er is geen verschil tussen lopen op benzine of gas in alle stiuaties.
Hoop dat iemand hier mij wat tips kan geven welke richting ik moet zoeken.
Beste lezers.
Vorige week de distrubutie vervangen incl rollen, spanner en het tandwiel met nokkerasversteller. Het werd hoog tijd ivm het rammelen bij stationair lopen bij warme motor.
Ik heb alles met goed blokkeergereedschap gedaan. inlaattandwiel los en krukastandwiel los. De uitlaat kan mijns inziens dan vast blijven. Nokkenassen geblokkeerd aan rechterkant motor en krukas geblokkeerd met blokkeerpen.
Alles netjes gespannen en daarna geblokkeerd om alles vast te zetten. Motor twee keer rond gedraaid en gecontroleerd op merktekens . Nu loopt de motor lekker stil en trekt ook sneller op naar mijn idee. Het enige probleem is nu dat de auto stationair op de toerenteller tegen de 1000 toeren draait als die warm is. Wel mooi rond zonder horten of stoten. Het starten, wat eerder zonder gasgeven kon zonder probleem lukt ook niet meer. Moet gas bij geven om m aan de praat te krijgen. Motor slaat wel gelijk aan. Loopt de motor, dan is het stationaire toerental heel laag, bij stuurbekrachtiging gebruik lijkt die af te slaan , bij airo gebruik ook. Ook als die warm is zakt het toerental bij gebruik van deze twee accessories. Dit zou dan toch hoger moeten worden?
Ik weet zelf niet zo goed waar ik het in moet zoeken. Voor dat de riem vervangen was liep die langzamer stationair bij warme motor en sneller bij koude of bij gebruik van accessories. ( gewoon goed)
Waar moet ik zoeken? Heb de accu er niet af gehad bij monteren van de riem. Heb m ook nog niet uitgelezen omdat naar mijn idee het toerental stationair vast staat. Vind het vreemd omdat het allemaal goed was voor vervangen riem. Er is geen verschil tussen lopen op benzine of gas in alle stiuaties.
Hoop dat iemand hier mij wat tips kan geven welke richting ik moet zoeken.