Pagina 1 van 1

Motor valt uit Renault Espace 2.2 DCI

Geplaatst: 06 okt 2008 16:24
door KBDE
Dag mensen,

Even een vraag voor een collega.

Deze heeft een probleem met zijn Espace 2.2 DCI uit 2001.
Hij heeft deze overgenomen van iemand omdat de auto niet meer trok.

De problemen welke zich voordoen zijn als volgt:

Het starten gaat moeizaam (slechts bij flink gas geven wil deze na een bepaalde tijd aanslaan)
De auto rookt flink bij hogere toerentallen/belasting. (zwarte worsten rook uit de uitlaat)
Ook gaat de motor bijna altijd helemaal uit na een hogere belasting/toerental. Herstarten en ie loopt weer totdat je weer wat hoger in toeren gaat.

Wat zou het probleem normaal gezien kunnen zijn?
(Er is wel al wat onderzocht en gedaan, maar tot nu toe zonder resultaat dus dit laat ik nu even weg)

Thanks

Geplaatst: 06 okt 2008 16:55
door Mathijs
In een ander topic, wat ook over 2.2DCI gaat (maar dan ander model auto), las ik het volgende:

" 2.2dci komt vaak voor verstuivers dichtgekoekt, is een optie. Misschien iets met de turbo. "
(topic viewtopic.php?t=3957 )

Zijn bij de reeds gedane onderzoeken ook de verstuivers in beeld geweest ?
Misschien dat een brandstof reinigings additief verbetering kan brengen ?

Geplaatst: 06 okt 2008 21:00
door dexter
zou ook inderdaad voor een vertuiver test gaan. Heb zelf het probleem eerder mee gemaakt en dat zat in de verstuivers

Geplaatst: 06 okt 2008 21:08
door KBDE
Dus het uitvallen kan echt door de verstuivers komen?
Hmm, uitbouwen en reinigen helpt dat nog? Of zijn ze gewoon echt naar de mallemoer.

Geplaatst: 06 okt 2008 21:38
door Mathijs
Ik zou het eerst met een additief proberen.
Als dat (al is het maar een klein beetje misschien) helpt, dan kun je uitbouwen en reinigen overwegen.

Geplaatst: 09 okt 2008 21:25
door dexter
De beste op lossing is uitbouwen als dit lukt kan nog al vast zitten bij een 2.2 en je hebt weinig ruimte bij een espace. Daarna de verstuivers laten testen bij een revisie bedrijf. En zonodig repareren/vervangen

Geplaatst: 09 okt 2008 21:48
door KBDE
Bij één verstuiver is in elk geval de terugloop of hoe dat heet kapot. Dus die gaat sowieso al vervangen worden. Daarna test hij verder. Ik zal nog even melden wat het nu uiteindelijk is geweest.

om het nog even volledig te maken.

EGR is het niet
nokkenassensor is ok
Pomp is ok

Keep you posted.

Geplaatst: 20 okt 2008 15:20
door KBDE
Om het verhaal even af te maken. De defecte verstuiver is vervangen, hierdoor kan de druk weer opgebouwd worden en loopt de motor weer zoals ie hoort.

Problem solved. :)

Geplaatst: 21 okt 2008 20:09
door dexter
Had ook niet anders verwacht dat probleem nu opgelost is. succes verder met de wagen