Pagina 1 van 1

Renault Espace III - 2 liter 8V

Geplaatst: 02 feb 2010 19:32
door Sjors
Ik heb de bougiekabels eraf gehaald en merkte bij de derde cilinder dat de motor niet anders ging lopen. Dit gebeurde wel bij de andere cilinders. Daarna de bougie vervangen. Er veranderde niets in het lopen van de motor. De bougie heeft wel een vonk.
Daarna de druk in de cilinder bemeten en deze was goed.
Cilinder 1 en 2 hebben 1 bobine en 3 en 4 hebben samen een bobine. Hoe kan ik bepalen of de bobine stuk is.
Wat kan het nog mee zijn?

Geplaatst: 02 feb 2010 20:18
door mechanic
Je zou de blokbobines kunnen uitwisselen, loopt de auto dan goed op de cilinder die eerst niet mee deed weet je dat deze defect is.

Geplaatst: 03 feb 2010 16:35
door Sjors
Bedankt voor je reactie.
Het omwisselen van de bougiekabels van de 2de en 3de cilinders maakte geen verschil.
Er kwam uit de derde cilinder wel brandstof toen de bougie eruit was. Toch wist ik niet zeker of de injector goed was. Ik heb injectorreiniger gebruikt en na ca. 15 minuten liep de motor weer goed.
Toch ga ik de bobines en de bougiekabels vervangen, want deze blijken ook storingsgevoelig te zijn. Dit hoorde ik van de garage, waar ik de injectorreiniger gekocht heb.

Geplaatst: 03 feb 2010 17:07
door WillemS
En gooi dan 2 keer per jaar een goede brandstofsysteem reiiger in je tank. SUC6

Geplaatst: 03 feb 2010 17:53
door mechanic
Als 1 cilinder niet ontbrandt wordt er toch brandstof ingespoten, hierdoor zal deze bougie nat worden.

Geplaatst: 03 feb 2010 20:48
door WillemS
Sjors, ik hoop voor je dat je niet te lang hebt doorgereden met 1 niet werkende cilinder, want die brandstof is in de katalysator gekomen en daar tot ontbranding gekomen, daardoor wordt die roodgloeiend en raakt defekt.
Je hebt last gehad van een klevende verstuiver, dat komt door vervuiling in je brandstofsysteem.
Volg mijn raad en je zult merken dat je motor weer lekkerder gaat lopen. SUC6