espace 3 op 3 cilinders
Geplaatst: 28 nov 2010 10:03
Ik heb een Espace 3 uit 2000, f4r 2.0 16v automaat.
De Espace staat al ongeveer een half jaar stil wegens emigratie, en toen ik er weer eens mee wou rijden
merkte ik dat hij na het starten heel erg "bokt", net of hij op 3 cilinders loopt.
Eerst de auto uitgelezen met behulp van de Clib, en er stonden allerlei foutmeldingen in zoals
onvoledige verbranding, en injector 4 slechte verbinding.
De man die hem uitlas zei dat meestal de (pen)bobine kapot gaat bij dit type, dus dat moest ik eerst
maar eens vervangen. Deze op de meest rechtse cilinder vervangen, en zelfde probleem.
Hij zei ook dat cilinder 1 aan de kant van de distributieriem zit, terwijl ik ergens op internet las
dat je vanaf de bakzijde moet beginnen met tellen.
Dus... heb ik bij de juiste cilinder de bobine vervangen?
Na verder lezen op internet zie ik dat vaak de rubbers van de injector kapot gaat, of een lekke koppakking.
Nadat ik m gisteren startte met de vervangen bobine kwam er wel veel roestwater uit de uitlaat,
maar dat kan natuurlijk ook van het lange stilstaan zijn?
Is het veel werk om een injector te vervangen? Ik kon er op internet niet veel van vinden.
Moet daarvoor het hele inlaattraject eraf? Omdat ze eronder zitten kun je er anders niet echt bij volgens mij?
De Espace staat al ongeveer een half jaar stil wegens emigratie, en toen ik er weer eens mee wou rijden
merkte ik dat hij na het starten heel erg "bokt", net of hij op 3 cilinders loopt.
Eerst de auto uitgelezen met behulp van de Clib, en er stonden allerlei foutmeldingen in zoals
onvoledige verbranding, en injector 4 slechte verbinding.
De man die hem uitlas zei dat meestal de (pen)bobine kapot gaat bij dit type, dus dat moest ik eerst
maar eens vervangen. Deze op de meest rechtse cilinder vervangen, en zelfde probleem.
Hij zei ook dat cilinder 1 aan de kant van de distributieriem zit, terwijl ik ergens op internet las
dat je vanaf de bakzijde moet beginnen met tellen.
Dus... heb ik bij de juiste cilinder de bobine vervangen?
Na verder lezen op internet zie ik dat vaak de rubbers van de injector kapot gaat, of een lekke koppakking.
Nadat ik m gisteren startte met de vervangen bobine kwam er wel veel roestwater uit de uitlaat,
maar dat kan natuurlijk ook van het lange stilstaan zijn?
Is het veel werk om een injector te vervangen? Ik kon er op internet niet veel van vinden.
Moet daarvoor het hele inlaattraject eraf? Omdat ze eronder zitten kun je er anders niet echt bij volgens mij?