Verbruikscijfer klopt niet meer
Geplaatst: 09 feb 2017 09:56
Sinds een tank of 4 klopt mijn verbruiksmeter niet meer.
Al sinds aanschaf van mijn Espace IV (ph II) houd ik het verbruik bij.
Dat is gemiddeld zo'n 1 op 9.
Vrijwel altijd klopte het aantal verbruikte liters met hetgeen er aan de pomp in ging (op een halve liter nauwkeurig ofzo); maar de laatste paar tankbeurten gaat er 3 tot 7 liter meer in dan de auto aangeeft!
Ook het gemiddeld verbruik keldert daardoor ineens, waardoor ik stellig de indruk krijg dat het niet aan de auto, maar aan de pomp ligt.
Tank altijd bij dezelfde pomp, 1 keer bij een andere, maar zelfde eigenaar/merk.
Kan het zo zijn dat de verbruiksmeter in de auto ineens gaat afwijken? Heeft ie meer moeite met koude benzine, of hangt dat allemaal aan de vlotter meter in de tank en werkt die of werkt ie niet?
Het kan namelijk ook nog zo zijn, denk ik, dat koude benzine minder volume inneemt en dus de pomp niet klopt.
Daarnaast regelmatig een brandend lampje bij stationair draaien, maar denk dat dat een vervuilde egr is (of zit die er niet in?)
Wie heeft een mooie beschrijving hoe deze te demonteren en reinigen?
Al sinds aanschaf van mijn Espace IV (ph II) houd ik het verbruik bij.
Dat is gemiddeld zo'n 1 op 9.
Vrijwel altijd klopte het aantal verbruikte liters met hetgeen er aan de pomp in ging (op een halve liter nauwkeurig ofzo); maar de laatste paar tankbeurten gaat er 3 tot 7 liter meer in dan de auto aangeeft!
Ook het gemiddeld verbruik keldert daardoor ineens, waardoor ik stellig de indruk krijg dat het niet aan de auto, maar aan de pomp ligt.
Tank altijd bij dezelfde pomp, 1 keer bij een andere, maar zelfde eigenaar/merk.
Kan het zo zijn dat de verbruiksmeter in de auto ineens gaat afwijken? Heeft ie meer moeite met koude benzine, of hangt dat allemaal aan de vlotter meter in de tank en werkt die of werkt ie niet?
Het kan namelijk ook nog zo zijn, denk ik, dat koude benzine minder volume inneemt en dus de pomp niet klopt.
Daarnaast regelmatig een brandend lampje bij stationair draaien, maar denk dat dat een vervuilde egr is (of zit die er niet in?)
Wie heeft een mooie beschrijving hoe deze te demonteren en reinigen?