Laadstroom circuit defect Renault Espace 2003
Geplaatst: 06 feb 2019 19:32
Goedenavond allen,
ik ben sinds een half jaar in het bezit van een Renault Espace.
Tot 2 dagen voor de kerst prima mee gereden. Toen begon de motor enorm te sputteren, vermogen was eruit en hebben we de ANWB gebeld. Deze vertelde ons dat er een probleem was met de bobine's. De stekker hiervan was al kapot dus dit had de ANWB bij 1 bobine direct gemaakt met nieuwe aderhulzen.
De auto is naar een kennis (met verstand van auto's) gegaan en hij heeft 4 nieuwe bobine's en 4 nieuwe bougies geplaatst. Helaas was het probleem niet verholpen, hierna hebben we de auto al sputterend naar de garage gebracht.
Bij de garage hebben ze hem uitgelezen en daar kwam uit dat 1 van de inspuiters/injectoren niet goed zou zijn. Dit werd binnen 3 dagen gemaakt en de auto reed weer.
Echter binnen 2 dagen verscheen in het dashboard de melding "laadstroom circuit defect". Deze melding kwam sporadisch, en na 2 dagen kwam er bij het nemen van drempels een rood accu lampje met stop ernaast bij. Met deze storing naar een Renault dealer geweest, deze kwamen met de oplossing dat waarschijnlijk de dynamo vervangen moest worden.
We hebben de auto wederom naar de garage gebracht en daar is een nieuwe originele dynamo geplaatst met een gepeperde rekening. (massa etc had de garage wel al nagekeken dat het probleem daar niet in zat).
Met een nieuwe dynamo reden we weg bij de garage, binnen 10 km kwam de storing alweer op het dashboard.
Uiteraard meteen de garage gebeld maar die hadden niet direct tijd. We hebben ruim anderhalve week nog rondgereden met elke keer de storing. Wat ons opviel was dat de melding niet constant blijft staan, ook niet het accu lampje met stop ernaast. En voornamelijk bij vochtig/regenachtig weer dat de storing zich voordoet. We hebben namelijk ook een hele droge dag ruim 300 km gereden zonder 1 keer de storing te hebben gezien. Wel verscheen nu de melding "airbag defect" met het service lampje. Het lijkt elkaar dus bij droog en nat weer af te wisselen.
Zodra het accu lampje verschijnt zien we ook de sterkte van de voorlampen verminderen.
We hebben zelf het idee dat de garage hier niet echt in mee wil denken, die begon vandaag aan een "computer aansluit blok" wat zich onder de accu bevind te sleutelen.
Heeft iemand hier ervaring met deze storing en zou ons misschien in de goede richting willen helpen?
De garage is ervan op de hoogte dat de bobine's niet zijn aangesloten met de officiele stekkers en dat er een scheur zit in het rechter achterlicht waardoor er in het onderste blok af en toe wat vocht ontstaat.
Alvast bedankt voor de reacties!
ik ben sinds een half jaar in het bezit van een Renault Espace.
Tot 2 dagen voor de kerst prima mee gereden. Toen begon de motor enorm te sputteren, vermogen was eruit en hebben we de ANWB gebeld. Deze vertelde ons dat er een probleem was met de bobine's. De stekker hiervan was al kapot dus dit had de ANWB bij 1 bobine direct gemaakt met nieuwe aderhulzen.
De auto is naar een kennis (met verstand van auto's) gegaan en hij heeft 4 nieuwe bobine's en 4 nieuwe bougies geplaatst. Helaas was het probleem niet verholpen, hierna hebben we de auto al sputterend naar de garage gebracht.
Bij de garage hebben ze hem uitgelezen en daar kwam uit dat 1 van de inspuiters/injectoren niet goed zou zijn. Dit werd binnen 3 dagen gemaakt en de auto reed weer.
Echter binnen 2 dagen verscheen in het dashboard de melding "laadstroom circuit defect". Deze melding kwam sporadisch, en na 2 dagen kwam er bij het nemen van drempels een rood accu lampje met stop ernaast bij. Met deze storing naar een Renault dealer geweest, deze kwamen met de oplossing dat waarschijnlijk de dynamo vervangen moest worden.
We hebben de auto wederom naar de garage gebracht en daar is een nieuwe originele dynamo geplaatst met een gepeperde rekening. (massa etc had de garage wel al nagekeken dat het probleem daar niet in zat).
Met een nieuwe dynamo reden we weg bij de garage, binnen 10 km kwam de storing alweer op het dashboard.
Uiteraard meteen de garage gebeld maar die hadden niet direct tijd. We hebben ruim anderhalve week nog rondgereden met elke keer de storing. Wat ons opviel was dat de melding niet constant blijft staan, ook niet het accu lampje met stop ernaast. En voornamelijk bij vochtig/regenachtig weer dat de storing zich voordoet. We hebben namelijk ook een hele droge dag ruim 300 km gereden zonder 1 keer de storing te hebben gezien. Wel verscheen nu de melding "airbag defect" met het service lampje. Het lijkt elkaar dus bij droog en nat weer af te wisselen.
Zodra het accu lampje verschijnt zien we ook de sterkte van de voorlampen verminderen.
We hebben zelf het idee dat de garage hier niet echt in mee wil denken, die begon vandaag aan een "computer aansluit blok" wat zich onder de accu bevind te sleutelen.
Heeft iemand hier ervaring met deze storing en zou ons misschien in de goede richting willen helpen?
De garage is ervan op de hoogte dat de bobine's niet zijn aangesloten met de officiele stekkers en dat er een scheur zit in het rechter achterlicht waardoor er in het onderste blok af en toe wat vocht ontstaat.
Alvast bedankt voor de reacties!