Pagina 1 van 1

inhouden diesel 2.2

Geplaatst: 26 jul 2011 12:14
door pbakker
Model/uitvoering : ____grand espace ___________
Bouwjaar : _________2004______
Brandstof : ______diesel 2.2_________
P Bakker
dag heren ,
na mijn laatste berichten over de bakolie het volgende;
auto rijdt heerlijk , bak schakelt precies en is oke al hoor ik wel een fluittoon af en toe , vooral als hij warm is.
maar nu houd de motor in als ik zachjes gas geef , heel storend als je snel weg wil.
heeft er meer last van als je weinig gas geeft en prutteld dan op dezelfde snelheid een seconde of twee voort voordat je wat merkt.
dan gaat ie ook als een speer ,trekt heerlijk op .
bij mijn garage zeiden ze het is de luchtmassameter of de egr klep?????
schiet mij maar lek , ik heb er geen verstand van vandaar deze vraag aan het forum.
ik hoor graag van jullie.
de auto heeft nu 212 dkm gereden

Re: inhouden diesel 2.2

Geplaatst: 26 jul 2011 13:02
door Lagunadriver2
U zegt dat ie ook fluit af en toe en dat ie dan ook geen kracht heeft...

dan gaan mijn gedachten toch richting de intercooler/turbo :roll:

Re: inhouden diesel 2.2

Geplaatst: 26 jul 2011 18:26
door pbakker
hallo, het fluiten deed de bak al na Hoogendoorn met de bakolie wissel.
volgens H kon het niet veel kwaad als het niet ernstiger werd.
de problemen zijn van de laatste 5000 km (bakwissel al 20dkm geleden)en begon heel licht, zo van ; geef ik wel gas genoeg?
en dan ging het weer en tijdje goed , maar nu merk ik het geregeld en dat is niet normaal
op de snelweg van 100 naar 120 versnellen merk ik niks, het is alleen onder de 2 d toeren en de motor moet oppakken dus lage toeren probleem, ik had ook aan het turbogat gedacht maar dan moet dat eigenlijk altijd zo zijn.

Re: inhouden diesel 2.2

Geplaatst: 01 aug 2011 16:54
door pbakker
ben bij de dealer geweest en de comp. uitgelezen. :think:
wat blijkt ;een lekkende verstuiver of de brandstofpomp geeft zijn druk niet meer, allebei staan ze garant voor het op souperen van mijn vakantie geld. :twisted:
toch een second opinie bij Jaap Pul :!: op Urk gedaan , rondje rijden en volgens Jaap is de luchtmassameter de boosdoener(40 euro)
de zaak losgepakt, wat blijkt ;in de luchtkap zit schuimrubber dat is gaan loslaten en verstopte zo de aanvoer van lucht.
schoongemaakt en probleem opgelost! :D :D
zo zie je maar wat een beetje los spul uit kan richten , volgens Jaap zijn de comp. in franse auto's gewoon dom, hij heeft liever duitse kwalitiet, ik zei al tegen hem; daar staat je terrein ook van vol!
lachen natuurlijk :lol: