Pagina 1 van 1

Verschil 130 en 150 pk

Geplaatst: 14 jun 2014 19:21
door Qbek
Wat zijn de verschillen qua motor met de 131pk,150 en 170 pk versie (2.0 diesel )?

Re: Verschil 130 en 150 pk

Geplaatst: 14 jun 2014 21:15
door DHL
130 pk heb ik nooit gehad. Maar volgens de gegevens lijkt die me te traag. Ik had een 150 pk van 2008 gedurende 5 jaar tot volle tevredenheid. Heel aangename motor, voldoende vermogen. Nu kocht ik 3 maanden terug een nieuwe Espace met 175 pk. Is steeds een automaat nu. Het vermogenverlies dat je hebt bij een automaat compenseert het vermogen tov de 150 pk versie. Enige verschil is op erg hoge snelehid dat de 175 pk net iets beter gaat. De 150 pk begint traag op te halen vanaf 175 - 180. De 175 pk doet het goed tot 190, daarna gaat het ook traag. Topsnelheid met de 150 pk was 200, de 175 pk is sneller. Maar heb het nog niet kunnen proberen, snelste dat het verkeer toeliet was 200. Denk dat hij ergens rond de215 zal gaan. Allemaal snel genoeg dus... Verbruik ligt heel kort bij elkaar. Zit nu met de 175 pk tussen de 7.5 en 7.8 liter op 100 km. Ik vind dat heel erg goed.

Re: Verschil 130 en 150 pk

Geplaatst: 15 jun 2014 08:21
door Qbek
Dank u DHL,maar ik bedoelde qua motor!Is de versnellingsbak,koppeling en motor dezelfde bij alle drie?Wat is het verschil door de pk toename (softwarematig?)?

Re: Verschil 130 en 150 pk

Geplaatst: 15 jun 2014 11:27
door DHL
Daar kan ik je niet mee helpen. Ik weet dat er een verschil is tussen de 150 en 175 pk, maar niet wat het juist is... Wil je tunen of zo?

Re: Verschil 130 en 150 pk

Geplaatst: 09 mar 2017 19:17
door Qbek
wel,het klinkt stom maar...
Als ik nu de computer zou switchen van een een 130pk en een 150 pk en wss de sleutel...zou dit mogelijk zijn?heb je dan 150pk?
Of ben ik te simplistisch?

Re: Verschil 130 en 150 pk

Geplaatst: 09 mar 2017 22:56
door DHL
Nee, vraag me niet waarom, maar dat werkt niet. Is iets van onderdelen die beveiligd zijn en niet kunnen worden ingelezen. Ooit gevraagd om van 150 een 175 te maken...