Espace IV houdt bij lager toeren in zowel op Benzine als LPG
Geplaatst: 28 okt 2015 09:18
Dag allen,
Mijn Espace IV houdt bij lager toeren in zowel op Benzine als LPG (LPG iets minder)
Een goede forumvriend in NL gaf aan: checken > kabels, bougies , bobines, gasklephuis, TP-sensor, MAP-sensor,
In NL aan de clip gehangen en geen storingen te zien, ook geen pollution-lampje (motoricoontje)
In Frankrijk adviseerden ze: de volgende nakijkvolgorde: bougies, bobines, brandstofdruk, katalysator en laatste lambdasonde (deze verscheen op de clip)
Op benzine houdt de motor het meeste in (hij start eerst op benzine en schakelt bij een bepaalde temperatuur over naar LPG). Eenmaal op 60, 70, 120, 140km/u rijdt hij redelijk met af en toe beetje terugval. Op de cruisecontrol houdt hij soms een beetje in, vooral tegen hellingen. Optrekken vanaf stilstand lukt met benzine amper en met gas (beetje toeren maken) makkelijker.
Bougies [was bij één echt nodig) (€ 12,00/st.) heb ik allemaal, evenals de TP-sensor (€ 29,00) vervangen. (Tp-sensor gaf vreemde waardes aan: +40gr, -40gr...Het gasklephuis heb ik met carburateurreiniger schoongemaakt. Alles zonder resultaat.
Ik wil echter niet van alles vervangen voor (onnodig) veel geld.
Ik wil nieuwe Valeo--bobines (€ 23,98/st. incl.) kopen.
Hebben jullie misschien een idee, deze kenmerken horende?
Hoor het graag, voordat ik ga shoppen
Groeten
Rob
Mijn Espace IV houdt bij lager toeren in zowel op Benzine als LPG (LPG iets minder)
Een goede forumvriend in NL gaf aan: checken > kabels, bougies , bobines, gasklephuis, TP-sensor, MAP-sensor,
In NL aan de clip gehangen en geen storingen te zien, ook geen pollution-lampje (motoricoontje)
In Frankrijk adviseerden ze: de volgende nakijkvolgorde: bougies, bobines, brandstofdruk, katalysator en laatste lambdasonde (deze verscheen op de clip)
Op benzine houdt de motor het meeste in (hij start eerst op benzine en schakelt bij een bepaalde temperatuur over naar LPG). Eenmaal op 60, 70, 120, 140km/u rijdt hij redelijk met af en toe beetje terugval. Op de cruisecontrol houdt hij soms een beetje in, vooral tegen hellingen. Optrekken vanaf stilstand lukt met benzine amper en met gas (beetje toeren maken) makkelijker.
Bougies [was bij één echt nodig) (€ 12,00/st.) heb ik allemaal, evenals de TP-sensor (€ 29,00) vervangen. (Tp-sensor gaf vreemde waardes aan: +40gr, -40gr...Het gasklephuis heb ik met carburateurreiniger schoongemaakt. Alles zonder resultaat.
Ik wil echter niet van alles vervangen voor (onnodig) veel geld.
Ik wil nieuwe Valeo--bobines (€ 23,98/st. incl.) kopen.
Hebben jullie misschien een idee, deze kenmerken horende?
Hoor het graag, voordat ik ga shoppen
Groeten
Rob