Espace 3.0 dci inspuiting/emissiesysteem controleren
Geplaatst: 16 jul 2017 00:12
Hoi ik wil even wat melden wat ik heb meegemaakt met mijn Espace IV 3.0 dci.
Ik heb inmiddels mijn 5de Grand Espace IV 3.0 dci 2007
Auto heeft bijna 330.000km gelopen en motor ongeveer 60.000km vorige jaar nieuwe ingezet..
2 weken terug opeens geen vermogen auto trekt moeilijk op.
Bonkt stotert,toen wist ik direct wat het was..
Dat waren de regelkleppen op de pomp.
3 van mijn 3.0 dci hadden dat probleem toen ook die kleppen vervangen.
Dus kleppen vervangen en auto rijdt weer als een beest vooral met een jonger blok.
2 weken later dezelfde probleem een beetje auto trok slecht open werd het alleen maar erger..
Starte na 5 pogingen..
Nu wel met de melding op het dashboard inspuiting controleren en emissie systeem contoleren.
Thuis alles nagelopen van bedrading slangetjes lekkage..
Alles leek in orde,toen dacht ik zou het misschien de turbo zijn.
Begon ik de lmm te demonteren en de turbo slang.
Naar mij verbazing zag ik dat de lmm helemaal verstopt was met sponsachtig van de behuizing van de luchtfilterhuis.
Toen wist ik dat dit de oorzaak was.
Alles schoongemaakt en weer gemonteerd auto reageerde direct fel en de mooie geluid van de v6 was terug..
Na paar kms was de melding ook weg.
Probleem dus ook direct opgelost.
Binnenkort heb ik een afspraak om de auto te tunen van 181pk naar min 225pk.
Hou jullie op de hoogte tot snel
Ik heb inmiddels mijn 5de Grand Espace IV 3.0 dci 2007
Auto heeft bijna 330.000km gelopen en motor ongeveer 60.000km vorige jaar nieuwe ingezet..
2 weken terug opeens geen vermogen auto trekt moeilijk op.
Bonkt stotert,toen wist ik direct wat het was..
Dat waren de regelkleppen op de pomp.
3 van mijn 3.0 dci hadden dat probleem toen ook die kleppen vervangen.
Dus kleppen vervangen en auto rijdt weer als een beest vooral met een jonger blok.
2 weken later dezelfde probleem een beetje auto trok slecht open werd het alleen maar erger..
Starte na 5 pogingen..
Nu wel met de melding op het dashboard inspuiting controleren en emissie systeem contoleren.
Thuis alles nagelopen van bedrading slangetjes lekkage..
Alles leek in orde,toen dacht ik zou het misschien de turbo zijn.
Begon ik de lmm te demonteren en de turbo slang.
Naar mij verbazing zag ik dat de lmm helemaal verstopt was met sponsachtig van de behuizing van de luchtfilterhuis.
Toen wist ik dat dit de oorzaak was.
Alles schoongemaakt en weer gemonteerd auto reageerde direct fel en de mooie geluid van de v6 was terug..
Na paar kms was de melding ook weg.
Probleem dus ook direct opgelost.
Binnenkort heb ik een afspraak om de auto te tunen van 181pk naar min 225pk.
Hou jullie op de hoogte tot snel