Pagina 1 van 1

Injectiepomp kapot

Geplaatst: 16 mei 2009 23:49
door roncoolen
Ik zit met een groot probleem met mijn Espace 3.0 V6 Privilege (Automaat / Diesel), bj 2004, km stand 122.000.

Na een bijna geheel vlekkeloze terugreis van vakantie vertoonde de auto onmiddellijk na een korte stop in Belgie ineens kuren. Bij het accelereren heeft de auto geen vermogen meer in de 4e versnelling, komt niet boven de 80km meer uit, en begint hevig te trillen wanneer ik gas bijgeef. Voor een niet-kenner voelt het als een versnellingsprobleem, waarbij de auto de 4e versnelling niet pakt.

Auto aan de kant en afgesleept naar een garage in Maastricht. De garage kan niets vinden (geen display melding, geen software indicaties, etc.) en meldt de auto als 'gerepareerd'. Bij het wegrijden uit de garage doet het probleem zich onmiddellijk weer voor waarna de garage verder gaat speuren en een dag later de conclusie trekt: 'Injectiepomp levert te weinig vermogen en moet vervangen worden, kosten: 6000 Euro!!!!!'.

Waanzinnig natuurlijk, en ik zit met een aantal vragen waarop in mijn maag waarop ik graag antwoord krijg:
1. Is er iemand die deze klachten herkent ?
2. Zo ja, wat was de uiteindelijke oplossing (en tegen welke kosten) ?
3. Weet iemand welke criteria Renault Nederland hanteert om in aanmerking te komen voor een coulance regeling?

Iedere hulp is welkom, dank alvast voor de reakties, groeten Ron

Geplaatst: 02 jun 2009 09:04
door Kubic
weten ze heel zeker dat het daar aan ligt?
Ik bedoel: het is een heel bedrag voor een gokje, er zal waarschijnlijk een aanzienlijk deel voor het arbeidsloon zijn.
Is de opgave van een dealer of een onafhankelijk bedrijf, dat wil ook nog wel eens wat schelen in de prijs.
Persoonlijk laat ik de dealer, en zeker die hier in de buurt, zo veel mogelijk links liggen ivm de prijzen en de service.
Misschien is het mogelijk om ruildelen te gebruiken?
sucses in ieder geval.

Geplaatst: 02 jun 2009 19:17
door mechanic
Mensen, een beetje fatsoenlijke dealer heeft al een diagnose voor dit probleem voor de auto binnenstaat met deze klacht. Het probleem dient zich eigenlijk voor bij elke espace van dit type met deze motor. Het is met de uitleesapparatuur zo te controleren hoeveel druk deze pomp levert, en dus ook zo te zien of deze kapot is ja/nee.
Een coulance regeling hoef je niet op te hopen, die kans is enorm klein!
Het is zo duur omdat de motor moet worden uitgebouwd en deels kaalgemaakt, en de kenners weten dat dit een flink klusje is wat niet elke piet beun kan.
Een ander aspect van de hoge prijs is dat het onderdeel heel duur is. Nu heb ik me laten vertellen dat er ergens in het noorde des lands een zaak zit die deze pompen levert tegen de helft van de prijs die de dealer vraagt, ook met 1jaar garantie. Naam is me niet meer bekend.