Injectiepomp kapot
Geplaatst: 16 mei 2009 23:49
Ik zit met een groot probleem met mijn Espace 3.0 V6 Privilege (Automaat / Diesel), bj 2004, km stand 122.000.
Na een bijna geheel vlekkeloze terugreis van vakantie vertoonde de auto onmiddellijk na een korte stop in Belgie ineens kuren. Bij het accelereren heeft de auto geen vermogen meer in de 4e versnelling, komt niet boven de 80km meer uit, en begint hevig te trillen wanneer ik gas bijgeef. Voor een niet-kenner voelt het als een versnellingsprobleem, waarbij de auto de 4e versnelling niet pakt.
Auto aan de kant en afgesleept naar een garage in Maastricht. De garage kan niets vinden (geen display melding, geen software indicaties, etc.) en meldt de auto als 'gerepareerd'. Bij het wegrijden uit de garage doet het probleem zich onmiddellijk weer voor waarna de garage verder gaat speuren en een dag later de conclusie trekt: 'Injectiepomp levert te weinig vermogen en moet vervangen worden, kosten: 6000 Euro!!!!!'.
Waanzinnig natuurlijk, en ik zit met een aantal vragen waarop in mijn maag waarop ik graag antwoord krijg:
1. Is er iemand die deze klachten herkent ?
2. Zo ja, wat was de uiteindelijke oplossing (en tegen welke kosten) ?
3. Weet iemand welke criteria Renault Nederland hanteert om in aanmerking te komen voor een coulance regeling?
Iedere hulp is welkom, dank alvast voor de reakties, groeten Ron
Na een bijna geheel vlekkeloze terugreis van vakantie vertoonde de auto onmiddellijk na een korte stop in Belgie ineens kuren. Bij het accelereren heeft de auto geen vermogen meer in de 4e versnelling, komt niet boven de 80km meer uit, en begint hevig te trillen wanneer ik gas bijgeef. Voor een niet-kenner voelt het als een versnellingsprobleem, waarbij de auto de 4e versnelling niet pakt.
Auto aan de kant en afgesleept naar een garage in Maastricht. De garage kan niets vinden (geen display melding, geen software indicaties, etc.) en meldt de auto als 'gerepareerd'. Bij het wegrijden uit de garage doet het probleem zich onmiddellijk weer voor waarna de garage verder gaat speuren en een dag later de conclusie trekt: 'Injectiepomp levert te weinig vermogen en moet vervangen worden, kosten: 6000 Euro!!!!!'.
Waanzinnig natuurlijk, en ik zit met een aantal vragen waarop in mijn maag waarop ik graag antwoord krijg:
1. Is er iemand die deze klachten herkent ?
2. Zo ja, wat was de uiteindelijke oplossing (en tegen welke kosten) ?
3. Weet iemand welke criteria Renault Nederland hanteert om in aanmerking te komen voor een coulance regeling?
Iedere hulp is welkom, dank alvast voor de reakties, groeten Ron